moniekske
door moniekske Jan 21, 2008 om 18:55
Computers & telefonie

Internet explorer 7 sluit steeds ad

Misschien kan iemand mij helpen. Sinds enige tijd kan ik niet meer op sommige internetpagina´s komen. Met name (zo heb ik pas geconstateerd) kom ik niet meer in mijn modeminstellingen via de internetpagina. Het scherm wordt lichter en ik krijg de melding "Internet explorer werkt niet meer" "er wordt naar een oplossing gezocht" en vervolgens wordt internet afgesloten. Ik heb al van alles geprobeerd met invoegtoepassingen aanpassen, Norton nagekeken, naar een eerder herstelpunt gegaan, maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Ik weet ook niet wanneer of waardoor het fout is gegaan. Ik werk met Vista en heb wel in mijn modeminstellingen toegang gehad, maar nu dus niet meer.

1256 16 Rapporteer

bestespellen
door bestespellen - Jan 21, 2008 om 19:07
46 Antwoorden / 13 Vragen

Heb je je modem al eens gereset. Dit doe je door de stekker uit het stopcontact te halen, een minuut te wachten en dan weer de stroom in het stopcontact te doen. Misschien verhelpt dit het probleem. Als je een andere browser hebt, krijg je dan dezelfde problemen? Heb je norton ook eens volledig uitgeschakeld, dus niet alleen het uitschakelen via de opties in norton maar met het taakbeheer alle (hulp)programma's en services uitschakelen. misschien werkt het dan wel en weet je waar de oorzaak ligt.

Maar ik denk dat het herstarten van het moden het probleem al oplost.

elenay
door elenay - Jan 21, 2008 om 19:10
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Beste moniekske,

Nu werk ik met XP en heb dit ook bij tijd en wijlen. Ook sluit de explorer bij mij soms zomaar af. En soms zelfs na een tussenpoze en dan hup weg is het weer. Nu weet ik niet of het daaraan ligt, maar ik haal mijn spyremover er even overheen en dan verwijdert die weer wat. Dan gaat het weer een tijdje goed en begint het feest opnieuw en dan doe ik weer hetzelfde. Wat ik wel weet, is dat je bij tijd en wijlen op heel veel pagina's niet meer kunt komen. 's-nachts is het vaak ook een crime, net alsof ze er dan mee bezig zijn. Maar ik en andere collegae hebben het zelfs met deze kassa site, dan mopperen we door de telefoon dat het weer niet lukt om er op te komen. Te druk verkeer op dat moment. Dus probeer het eens op verschillende tijden. Hartelijke groet, Elena

moniekske
door moniekske - Jan 21, 2008 om 19:12
19 Antwoorden / 5 Vragen

bestespellen, bedankt voor je snelle reactie. Het modem zet ik eigenlijk altijd wel uit, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Ik heb net eens Mozilla Firefox gedownload en daarmee kom ik wel in mijn modempagina! Het zal dus toch wel ergens aan een Internet Explorer instelling liggen. Heb je misschien nog een idee?

elenay
door elenay - Jan 21, 2008 om 19:12
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@ bestespellen ik zet mijn modem iedere nacht uit gewoon met de schakelaar die erop zit, maar toch heb ik die problemen bij tijd en wijlen ook. Het gekke is dat het even later weer goed is, maar ook ik vond het wel vreemd, want hij sluit gewoon af en weg is alles.

gsm
door gsm - Jan 21, 2008 om 20:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij IE7 kun je nog proberen om de standaard instelling terug te zetten:

Druk op de Alt-toets,
Klik op Extra en dan op Internetopties,
Kies tabblad Geavanceerd,
Klik op Opnieuw instellen.

Test of IE7 nu weer goed werkt.

Zet één voor één de gewenste invoegtoepassingen weer aan:
Alt-toets, Extra, Inv.toep. beheren, Inv toep. in of uitsch.

Controleer bij elke invoegtoepassing of alles nog functioneert.

GSM

moniekske
door moniekske - Jan 21, 2008 om 20:25
19 Antwoorden / 5 Vragen

beste gsm, ook hartelijk dank, maar helaas dit had ik al geprobeerd (zelfs ook gestart zonder invoegtoepassingen), maar blijf dan toch het probleem houden dat ik niet op de modempagina kom. Ook opnieuw instellen had ik geprobeerd, wederom zonder succes, maar met wel als gevolg dat alle instellingen niet meer naar mijn zin waren. Heb dat maar weer via systeemherstel gecorrigeerd. Misschien dat ik IE 7 eraf moet gooien en weer opnieuw installeren???

Misschien moet ik het zo maar laten en voor sommige pagina´s de Firefox browser gebruiken.

moniekske
door moniekske - Jan 21, 2008 om 20:37
19 Antwoorden / 5 Vragen

ter aanvulling bedenk ik nog dat de pagina´s waar ik niet op kom alle een wachtwoord als inlog hebben (bijvoorbeeld loi, inloggen studenten; als de browser goed zou werken krijg ik eerst de vraag om de gebruikersnaam en wachtwoord in te typen. Bij IE 7 gaat het fout als ik op "inloggen" klik en de modempagina is door mij ook met een wachtwoord beveiligd. Terwijl juist het inloggen bij internetbankieren weer wel goed gaat.

gsm
door gsm - Jan 21, 2008 om 22:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Helaas kun je in Vista IE7 niet verwijderen.
IE7 is, net als IE6 in XP, een vast Windows Vista onderdeel.

Mij zijn wel problemen bekend met oudere firmware van Speedtouch modems. Oplossing is Firefox of nieuwe firmware bij: www.speedtouch.nl, of instelling in modem aanpassen via dos commando.
Je kunt niet meer inloggen zodra er een wachtwoord is ingesteld voor het modem, zie voor oplossingen:
http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=806471&SiteID=17

GSM

moniekske
door moniekske - Jan 22, 2008 om 20:35
19 Antwoorden / 5 Vragen

beste gsm, dank voor je idee, maar ook dat had ik al geprobeerd; heb vrij nieuw modem van speedtouch 780. Nieuwste firmware had ik vorige jaar september al gedownload ivm problemen met Vista na terugkeren uit slaapstand. Tot voor kort (maar ik weet niet meer wanneer) kon ik ook gewoon met IE7 in mijn met een wachtwoord beveiligde modempagina. Misschien is er bij de laatste windows update van 8 januari iets aan de beveiligingsinstellingen veranderd, maar bij Microsoft hoef je met dit soort vragen niet aan te komen. Ik blijf dus nog maar zoeken.

jcjoppe
door jcjoppe - Jan 22, 2008 om 21:29
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi Moniekske, heb ik ook eens gehad , je zou er stapel dol van worden.mijn helpdesk gebeld(broertje) heeft redelijk veel verstand van computers en gaf de volgende tip aan mij en geef hem nu aan jou:ga naar internet klik op extra >opties, kies tabblad gavanceerd > scroll naar beneden en haal het vinkje weg bij "browseruitbreidingen van derden inschakelen" het hielp bij mij, ik hoop ook bij jou... succes ermee, Johan

moniekske
door moniekske - Jan 22, 2008 om 22:28
19 Antwoorden / 5 Vragen

beste Johan. Jammer ik dacht echt dat dit zou lukken, maar ook dit heeft niet geholpen. Via website Microsoft (engels) weer doorverwezen naar een soort troubleshooter, maar tot nu toe zonder resultaat. Word doorverwezen naar windows Live OneCare scan. Was daar net 15 minuten mee bezig, toen ik toch jouw tip wilde proberen, maar toen werd ik weer helemaal uit internet gegooid en kan ik weer de scan opnieuw starten. Toch denk ik dat deze scan niet veel resultaat zal opleveren omdat ik al wekelijks een systeemscan van Norton doe. Vanavond stop ik er mee en zal van de week de scan van windows nog eens proberen.

js
door jspauwen - Mar 5, 2008 om 16:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem en ik heb alles uitgeprobeerd wat er maar was te vinden. Uiteindelijk heb ik het aangedurfd om onder Extra --> Internetppties --> Geavanceerd op de knop 'Opnieuw instellen' te drukken. Mijn probleem is opgelost en alles doet het weer.

moniekske
door moniekske - Mar 5, 2008 om 20:23
19 Antwoorden / 5 Vragen

Na deze laatste tip na veel aarzelen ook maar geprobeerd. Heb alle instellingen weer terug moeten zetten van Internet. Helaas, helaas: het heeft niet geholpen. Ik ben nog steeds aangewezen op Mozilla om op sommige met wachtwoord beveiligde internetsites te kunnen komen. Jammer.

we
door webrep - Mar 12, 2008 om 11:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste moniekske,

Ik stuur jou dit bericht omdat ik hier heb gelezen dat je een scan met Windows Live OneCare hebt geprobeerd. Ik vind het jammer dat het niet helemaal goed is gegaan met de scan en dat je ook problemen hebt ondervonden met het vinden van de juiste support.

Graag wil ik je er op wijzen dat je met vragen terecht kunt bij de telefonische helpdesk op 020-5001500 (kies Thuisgebruikers en vervolgens Windows Live OneCare) of stel je vraag online via onderstaande link:

http://help.live.com/ContactUs/default.aspx?sid=1227aced-7c12-4a66-a602-0bc569083f18&project=onecarev2&market=nl-nl

Vriendelijke groet,

Michiel

Ik ben een vertegenwoordiger van Windows Live OneCare. Verify this posting at http://validate.webrepassociates.com and enter code: puj0p4mbg

moniekske
door moniekske - Mar 12, 2008 om 20:09
19 Antwoorden / 5 Vragen

beste webrep, dank voor je berichtje, maar ik heb later nog met succes de windows live one care scan uitgevoerd. Daardoor is o.m. het register opgeruimd en de schijf gedefragmenteerd, maar verder heeft het ook niet tot een oplossing geleid. Internet Explorer opnieuw instellen heeft helaas ook niet geholpen zoals ik ook al eerder had bericht. Jouw link ziet volgens mij alleen op problemen met live one care en die heb ik verder niet ondervonden. Ik ben voor sommige sites (die waarin je meteen een wachtwoord moet invoeren) helaas nog steeds aangewezen op Firefox. Via Vista met probleemoplossingen zoeken naar mogelijke oplossingen heeft ook nog geen resultaat opgeleverd. Ik krijg bericht omtrent een (Engelstalige) update, maar na het downloaden komt de melding dat deze niet geschikt is voor mijn computer. Het probleem is ontstaan na een windows update van 8 januari, maar via systeemherstel teruggaan naar eerdere data lukt niet. Ik krijg dan steeds een melding dat systeemherstel niet gelukt is. Ik heb al enkele malen voor 8 januari wel eens met systeemherstel gewerkt en dat ging altijd goed. Ik hoop er toch nog eens achter te komen wat het probleem is.

we
door webrep - Mar 12, 2008 om 20:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste moniekske,

ik ben blij te lezen dat de scan met Windows Live OneCare toch nog goed verlopen is. Helaas blijft Vista voor problemen zorgen en zodoende zou ik je graag willen wijzen op de officiële ondersteuning voor Vista op http://www.windowsvistaservice.nl

Vriendelijke groet,

Michiel

Ik ben een vertegenwoordiger van Windows Live OneCare. Verify this posting at http://validate.webrepassociates.com and enter code: nbcnx5523