antje16
door antje16 Feb 2, 2010 om 09:36
Computers & telefonie

Is deze mail nep?

Op 29 januari 2010 16:40 schreef CHELLO MAIL SUPPORT SERVICE het volgende:
- Tekst uit oorspronkelijke bericht niet weergeven -

Om uw chello.nl web-mailaccount
je moet de antwoorden op deze e-mail onmiddellijk en
voer uw wachtwoord hier ()
Dit bericht is van chello.nl customer service support
team messaging centrum voor chello.nl e-mail account eigenaars.
We zijn momenteel verbetering van onze databank en e-mail account
center We zijn het verwijderen van alle ongebruikte chello.nl e-mail accounts te creƫren
meer ruimte voor nieuwe accounts. om te voorkomen dat uw account wordt
gesloten, moet u het hieronder update zodat we weten dat
het is een cadeau gebruikte account.

BEVESTIG UW E-MAIL HIERONDER IDENTITEIT E-mail
Gebruikersnaam: ..............
EMAIL Password :..............
Geboortedatum: ..............
Land of gebied :.......
Wachten op uw reactie ............

Volgens mij is dit niet in orde ik heb nog nooit zo'n mail van hen gehad.Je kan veel over hen zeggen maar dit klopt echt NIET

1219 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 29 januari 2010 16:40 schreef CHELLO MAIL SUPPORT SERVICE het volgende:
dit email adres werd gebruikt
Er staat bij elk woord chello en link naar upc dat wel maar ik vertrouw
HET NIET

graag een reactie

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak maar een screendump (Alt-Printscreen) van dit bericht en gooi het bericht zelf maar weg zonder die vraag in te vullen want ik ben er vrijwel zeker van dat dit een fakebericht is, ook al omdat het Nederlands niet vlekkeloos is.
Bovendien waar er gesproken wordt over dat soort gegevens dit altijd schriftelijk gebeurt (dus per brief!!)

Dus........ niet op reageren!
Hooguit even zelf een briefje naar uw provider.

Met vriendelijke groet

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit bericht is 100% nep.
Een provider zal nooit om je wachtwoord vragen op deze manier.
Nooit op ingaan, direct naar de prullenbak deleten.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt deze phishing e-mail rapporteren bij:
abuse@upc.nl

Het handigst lijkt mij de mail door te sturen.

Zie HIER

( http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/131/kw/phishing%20mail%20rapporteren/r_id/100022)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is inderdaad geen provider die zo om gebruikernamen en wachtwoorden vraagt, niet doen en nooit doen.Anders even contact zoeken met UPC.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals anderen ook al schrijven: dit is nep. En kijk eens naar het zeer slechte taalgebruik, ook altijd een aanwijzing.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

antje16

Gezien de taal- en syntaxisfouten is dit 100% nep.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet op reargeren.Zou ook upc op de hoogte stellen van dit bericht .Misschien kunnen ze uitzoeken wie dit doet.Want er zijn altijd mensen die erin trappen en wat zijn dan de gevolgen?Heeft upc ook belang bij om dit te melden.Groet mhofman.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Chello heet al een tijdje UPC.....
De naam Chello wordt daarom niet (meer) gebruikt, mail weggooien en niet meer aan denken.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Antje,

Volg de raad van de Hond op en stuur het bericht met alle kopgevens van het bericht aan abuse@upc.nl. Daarna in de prullenbak er mee. Verder niets.

Hardware ERror MAN

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

antje16 schreef op dinsdag 2 feb 2010, 09:41: Op 29 januari 2010 16:40 schreef CHELLO MAIL SUPPORT SERVICE het volgende:
dit email adres werd gebruikt
Er staat bij elk woord chello en link naar upc dat wel maar ik vertrouw
HET NIET

graag een reactie

Het staat zo vol van de taalfouten dat het niet van UPC kan komen

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Je moet daar helemaal niet op reageren,en gelijk in de prullebak gooien
Dit is gewoon bedrog,en tegenwoordig is het UPC en geen Chello meer
je mail adres mag je gewoon als Chello behouden.

Wat ze allemaal niet verzinnen om achter je gegevens te komen
het is wijs van u om het hier aan de orde te brengen.
Ik heb al 10 jaar UPC.maar dit is te gek voor woorden

mvg Eup@