wa
door wandeljunk Feb 17, 2004 om 16:48
Computers & telefonie

Nieuwe pc kopen

ik ben mij aan het oriénteren om een nieuwe pc te kopen. Zie verschillende aanbiedingen.
Kent iemand het merk ASUS of Jewel?
Staat dit goed bekend? Graag uw mening.

477 5 Rapporteer

hansv
door hansv - Apr 16, 2004 om 12:43
13 Antwoorden / 0 Vragen

Asus is een merk dat na mijn weten best goed bekend staat. Jewel heb ik echter nog nooit van gehoord. Afhankelijk van hoe lang je met deze PC wil werken zou ik kijken naar de specificaties. Vraag desnoots aan de winkel of deze de specificaties van videokaart, geheugen en procesor wil geven. Deze onderdelen zorgen voor snelheid. Wil je je computer maar voor 3 jaar houden zou ik zeker niet kijken op merk maar op overige specificaties.

Ook wil het lang niet altijd zeggen dat een bekend merk goede producten levert en andersom.

Success met de keus Hans

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:43
207 Antwoorden / 4 Vragen

Asus is een bekend merk dat moederborden, videokaarten, geluidskaarten, enz produceert. Jewel is een importeursmerk. Er bestaat dus geen feitelijke fabriek van. De produkten komen uit de fabriek van Compal. Deze worden onder diverse namen verkocht: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/779398/0 Onder andere micropoint sonic. Deze fabriek is vooral bekend van de notebooks/laptops en veel bekende merken (Toshiba en Asus) laten daar hun notebooks produceren.
In het algemeen als je geen verstand hebt van PC's, en niet van plan bent uitvoerig te gaan studeren over wat je wilt! Koop dan een aantal Computer Totaal vakbladen. CT is het vakblad van de grootste onafhankelijke vereniging van computerbezitters (HCC)en zij helpen met praktische informatie en ondersteuning. Daarin staat elke maand een top 10 in van wat je zou kunnen kopen als spelletjesmachine, zakelijke PC of scheurmonster. Wil je ook zekerheden als er iets niet meer werkt en wens je goede hulp: koop dan bij een handelaar die je vertrouwen heeft. Denk je dat je jezelf kunt redden dan kun je met weinig risico een Apple of Dell kopen en met iets meer risico bijvoorgeeld een HP. Kijk op http://www.tweakers.net/shopsurvey voor een beoordeling van service. Kortom je vraag is iets te algemeen voor een meer specifiek antwoord.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:43
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf sinds juni een hp pavillion en ben hier erg tevreden over ik heb er een met tv d-video combibrander cd en dvd en cd dvd speler deze wordt meegeleverd met alle benodigde software je hoeft niks meer bij te kopen. alle soft en hardware werkt perfect samen.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:43
763 Antwoorden / 1 Vragen

vergeten ook snelle computergames leveren geen probleem op voor de hp dezrelopen als een zonnetje.

ri
door rikbrinks - Apr 16, 2004 om 12:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf een laptop van Jewel (Saffier 1440, sinds feb 2002), maar ik ben er niet tevreden over.Het merk biedt laptops tegen zeer scherpe prijzen. Dit gaat, naar mijn mening ten koste van de kwaliteit.Een opsomming van mijn problemen:
- De cooler heeft een te kleine capaciteit.Wanneer ik spellen speel met veel graphics, valt hij soms uit als gevolg van oververhitting;
- De cd-romspeler reageert erg traag.Hierdoor gaan programma's die tijdens de uitvoering 'teruggrijpen op de cd-rom' erg langzaam;
- De USB-poort is instabiel.Vaak merkt de laptop niet dat ik apparatuur heb aangesloten. Dit zijn apparaten van gerenomeerde merken (Philips, Hewlett Packard).Ik moet de laptop dan opnieuw opstarten om de apparaten te kunnen gebruiken;
-De floppy-drive ging na 1,5 jaar kapot.Voor mij is dat geen probleem, want ik gebruik een USB-pen. Maar toch..;
-Onlangs is de batterij van mijn moederbord kapot gegaan.Dit komt sporadisch voor. Misschien is dit gewoon domme pech, maar ik had al niet veel vertrouwen in het apparaat.

Gezien het bovenstaande adviseer ik je een computer te kopen van een degelijk merk (Asus,HP,Dell).Jewel-laptops zijn vaak goedkoper,maar niet vergelijkbaar.Je kunt nou eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Succes met de aankoop van een laptop.