ci
door ciepie Jul 19, 2007 om 20:35
Computers & telefonie

Onderzoekbureau houdt maar niet op

Enige tijd geleden is er op mijn computer een onderzoeksbureau aangeschreven en zijn er aan een aantal onderzoeken meegedaan. Toen ik het wilde stoppen bleek dit niet mogelijk. Ik blijf maar mails ontvangen van NetPanel met het verzoek tot deelname aan een onderzoek. Na herhaaldelijke klachten kreeg ik de melding dat zij ook niet goed weten hoe dit kan. Heeft iemand een idee hoe ik ze kan laten stoppen, of bij welke instantie ik dit kan melden ?

1430 16 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 19, 2007 om 20:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ongewenste mails als deze kun je eenvoudig blokkeren door de afzender aan de lijst van geblokkeerde verzenders toe te voegen. Dan heb je er in elk geval geen last meer van.

Zoiets heb ik ook 's meegemaakt, ik kreeg elke dag dezelfde prijswijziging van een product gemaild van een computerwinkel nota bene. Uitzetten lukte niet. Na enkele boze emails en telefoontjes lukte het ze nog altijd niet om de emails stop te zetten. In dit geval was het dus geen boze opzet, maar op z'n minst onkunde. Ik heb ze in Gmail als Spam gevlagd en sindsdien zie ik er niks meer van. Best mogelijk dat ze die emails nog altijd sturen, geen idee. :-)

ci
door ciepie - Jul 19, 2007 om 20:49
5 Antwoorden / 3 Vragen

Op zich een goed idee. Maar met alleen in de computer als ongewenst aanv te merken komt ´t nog wel binnen (bij ongewenste post). [Hoe kan ik dit aangeven bij de provider ?

stacey
door stacey - Jul 19, 2007 om 20:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik zag op hun site dat je gegevens kon wijzigen, wellicht kun je je emailadres daar (gewoon) verwijderen of anders geef je een niet bestaand iets op zodat je niets meer ( kunt) ontvangen ;-)

NetPanel

Succes,

ci
door ciepie - Jul 19, 2007 om 21:02
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben bij hun nu aangemerkt als afgemeld lid. Heb dus geen account, maar dat weerhoudt ze niet om te mailen,

edwardus
door edwardus - Jul 19, 2007 om 21:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag ze dan je email adres te wijzigen in ciepie@ergens.anders.nl

ra
door ratz - Jul 20, 2007 om 12:59
16 Antwoorden / 1 Vragen

Indien u uw provideradres heeft gegeven ipv een alternatiefadres zoals gmail of live of hotmail, heeft u een klein prbleempje.
Ten eerste zou ik U willen adviseren om aan dergelijke onderzoeken, testen of wat dan ook, altijd een alternatief emailadres op te geven.

Maar het leed is al geleden, maar je hebt programma;s zoals mailwasher. Die kun je instellen dat dergelijke mailtjes niet meer aankomen en/of worden teruggekaatst naar de afzender.

om
door omanell - Jul 20, 2007 om 13:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kom maar niet af van dat bureau.

Ook al zeggen ze dat je via die site kunt afmelden.

Dat lukt niet.

Er moet toch ergens een centrale registratie bestaan om dit soort zogenaamde enquetesites te melden ??

aLS IEMAND IETS WEET IK HOOR HET GRAAG

edwardus
door edwardus - Jul 20, 2007 om 13:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De DDMA is zo'n organisatie (http://www.ddma.nl/).
Je raadt het al, NetPanel is daar niet bij aangesloten ....

Verder, zie bovenstaande tips.

ro
door roosenfrans - Jul 20, 2007 om 13:48
12 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ciepie,

Als je Outlook expres gebruikt is het gemakkelijk om van deze mail af te komen. Onder EXTRA/BERICHTREGELS zie je staan "adres blokkeren". Zodra je nu een mail krijgt van dat bureau open dit dan niet maar ga direct naar bovenstaande en klik je aan dat dit adres geblokkeerd moet worden. Het komt dan niet meer binnen in je mailbox. Werkt goed. Op die manier zelf ook van diverse opdringerige types afgekomen. Het onderzoeksbureau krijgt namelijk betaald voor het aantal enquettes dat ze uitzetten. Dus uitschrijven op jou verzoek kost hun dus inkomsten.

oz
door ozzy_1 - Jul 20, 2007 om 23:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Niet dat ik nu kan zeggen hoe je hier van af kunt komen,maar een tip om in de toekomst zoiets te voorkomen.

Maak een email adres aan bij hotmail of msn.Gebruik dit adres als je ergens een adres opgeven moet.Zodra op dit adres teveel spam e.d. komt vergeet je het gewoon.De volgende keer maak je een nieuw adres aan en gebruik je dit,totdat ....

Aangezien dit niets kost en je zelf bepaalt welk adres je waar achter laat,heb je hier ook geen problemen meer mee.

Succes

ci
door ciepie - Jul 20, 2007 om 23:50
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal zeker in de toekomst een gratis adres gaan gebruiken.

Verder heb ik op de site gezien dat ze bedrijven noemen waarvoor ze werken. Ga overwegen dit probleem ook bij hun kenbaar te maken (je moet tenslotte weten met wie je werkt niet waar?§).

Dank voor de reacties

dustylief
door dustylief - Jul 21, 2007 om 13:53
9 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo ciepie

Je kan proberen om via je eigen provider te blokkeren.Door in te loggen bij je provider (zoals bijv je gegevens  verander e.d)  .Je kan dan bij je accounts de de mails die je niet wil op een zwarte lijst zetten en dan komen ze niet meer bij je binnen.Anders moet je even contact opnemen met je provider.

ne
door netpanel - Jul 24, 2007 om 15:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ciepie,

Zoals je inmiddels van ons (via de e-mail) hebt vernomen hebt is jouw probleem sinds vandaag verholpen! Onze excuses voor de overlast. Je hebt inderdaad ten onrechte meerdere uitnodigingen voor onderzoek gekregen NADAT je je al had afgemeld als panellid. Uiteraard was het ab-so-luut niet onze intentie jou te "spammen". Het heeft ons enig uitzoekwerk gekost, want het probleem was - zoals we al eerder in onze mailuitwisseling vermeldden - behoorlijk technisch, maar vanaf nu word je niet meer door ons gemaild. We vinden het vervelend dat het zo is gelopen, maar zijn blij dat we het probleem uiteindelijk voor je hebben kunnen oplossen.

Zo zie je maar: marktonderzoek is mensenwerk en ook wij maken fouten. We hopen dat je ondanks de (onbedoelde) "spam-mail" wel met veel plezier meegedaan hebt aan onze onderzoeken!

Vriendelijke groeten,
Arjan

edwardus
door edwardus - Jul 24, 2007 om 15:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Fijn dat het opgelost is. Waarom overwegen jullie eigenlijk niet om je aan te sluiten bij de DDMA?

ne
door netpanel - Jul 24, 2007 om 15:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edwardus,

Als onderzoeksbureau doen we niet aan Direct Marketing, met andere woorden, we proberen mensen geen dingen te verkopen. We zijn alleen nieuwsgierig naar de mening van het Nederlandse publiek. De DDMA is een instantie voor Direct Marketing. Als onderzoeksbureau zijn we wel aangesloten bij de Research KeurmerkGroep. Zie www.goedonderzoek.nl voor meer informatie. Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord.

Groet

Arjan

edwardus
door edwardus - Jul 24, 2007 om 16:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hoewel ik het niet geheel eens ben met de stelling "wij doen niet aan direct marketing", is mijn vraag wel naar tevredenheid beanwoord. Als jullie maar aangesloten zijn bij een branchevereniging met bijbehorende gedragscode. Bedankt voor het antwoord.