nu
door nuvervara Dec 9, 2009 om 14:06
Computers & telefonie

Opstartbae WIN7 dvd

Als ik de Win7 installatie schijf uitlees, staan in de map Sources de bestanden Install Windows7Starter.dg., Basic, Premium, Prof en Install Windows7 Ultimate.dg
Door de inhoud van de installatie schijf naar een map Win7 op C:\ te copieren en dan Sources\ei.cfg te verwijderen en daarna te branden op DVD, bekom ik een win7 upgrade DVD, waarbij je tijdens de installatie kunt kiezen uit de verschillende installatie opties.van Starter tot Ultimate. Echter het lukt mij niet om een opstartbare DVD te maken voor een schone installatie op een geformatteerde HDD. Noch met oscdimg.exe door in de Dosprompt de regel: oscdimg.exe –bC:\win7\boot\etfsboot.com –u2 –h -m -lWIN_EN_DVD C:\win7\ C:\Win7.iso te plaatsen.
Evenmin met cdimage.exe:
cdimage.exe –lWIN7_EN_DVD -m -u2 -bc:\WIN7\boot\etfsboot.com c:\WIN7\ d:\Vistax86.iso
Wie weet raad?

513 3 Rapporteer

nu
door nuvervara - Dec 9, 2009 om 14:18
43 Antwoorden / 24 Vragen

Sorry : de laatste term moet zijn d:\win7.iso en lwin7 is de letter l en niet cijfer1

audb
door audb - Dec 11, 2009 om 17:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Window7 kan niet worden gestart vanaf een harddisk tot zover ik heb begrepen.
Tevens is een "schone" instalatie het beste zodat de vista elende er ook meteen van de harddisk is verwijderd.

een iso kan evt uitgepakt worden met winrar 3.8 of hoger.

nu
door nuvervara - Dec 11, 2009 om 17:55
43 Antwoorden / 24 Vragen

AUDB Mijn win7 Premium is OK Maar zoals ik aangaf staan inwezen alle win7 versies op die DVDschijf nl in de map Sources.
Op een HDD met als besturingsysteem XP of VIsta lukt het me om (na verwijderen van sources\ei.cfg en daarna branden), om met de "copie" van de Premium een Ultimate installatie met oorspronkelijke productcode te bewerkstelligen. Echter deze dvd is niet bootabel.dus niet zelfstartend. zie google cdimage.exe of oscdimg.exe