pe
door peetje50 Nov 18, 2013 om 10:44
Computers & telefonie

Oude rekening

Ik ontvang een rekening van fysio van 2009 . Ik kan niet aantonen dat deze betaald is . kan je nog zo een oude rekening ontvangen.

7092 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2013 om 10:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo peetje50,

Ja hoor. Je hebt die rekening toch gekregen. ;-)

Verjaring bij contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn van 20 jaar heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit (een geldvordering of een huurvordering) verjaart na vijf jaar. Vijf jaar nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling dus niet meer worden afgedwongen.
(Bron: jurofoon)

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 18, 2013 om 17:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als het inderdaad niet in je bankafschriften staat, is de kans aanzienlijke dat het 'n onbetaalde rekening betreft.
Mits je uiteraard de betreffende behandeling daadwerkelijk gehad hebt..

ha
door harryromijn - Nov 20, 2013 om 11:27
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag aannemen, dat u in 2009 in de gaten hebt gehouden, of u een rekening van uw fysiotherapeut heeft ontvangen ? Of onder het motto: als die het vergeet, vergeet ik het ook ?

2) Als contact wordt betaald, wordt dat normaliter op de factuur aangetekend, bijv: "contant ontvangen". Gezien al die fuzz werkt men al enkele decennia met bankoverschrijvingen.

3) Als u nu ontdekt, dat u een factuur uit 2009 2 x betaald hebt ( en de andere partij niet heeft teruggestort of zelfs maar een berichtje gestuurd): had u het dan nu maar laten zitten ?

jo
door johnmarie - Nov 20, 2013 om 11:27
25 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Peetje50 Ik zu het wel degelijk gaan uitzoeken het kan niet zo zijn dat iemand een "spookrekening" stuurt en iedereen moet maar betalen binnen een bepaald de verjarings termijn ik denk wel dat die fysio ook wel degelijk moet aantonen dat de behandling plaats gevonden heeft. Hij kan niet klakkeloos een rekening sturen, ook dit moet gegrond zijn.

labren
door labren - Nov 20, 2013 om 13:10
862 Antwoorden / 0 Vragen

die moet je niet betalen ,

anthonius
door anthonius - Nov 20, 2013 om 15:23
8 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is de verjaringstermijn bij producten?

De verjaringstermijn bij producten is twee jaar. Krijgt u na die twee jaar nog een rekening? Dan hoeft u de rekening niet meer te betalen.
Wat is de verjaringstermijn bij diensten?

De verjaringstermijn bij diensten en reizen is vijf jaar. Krijgt u na die vijf jaar nog een rekening? Dan hoeft u de rekening niet meer te betalen

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2013 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Was u in dat jaar voor fysio verzekerd? Stuur hem naar uw verzekeraar. U hebt uw bankgegevens toch nog wel, dus als u niet verzekerd was, nazien in uw afschriften. Geen afsprakenkaart meer?

zoekster
door zoekster - Nov 20, 2013 om 16:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=harryromijn schreef op woensdag 20 nov 2013, 11:27]
3) Als u nu ontdekt, dat u een factuur uit 2009 2 x betaald hebt ( en de andere partij niet heeft teruggestort of zelfs maar een berichtje gestuurd): had u het dan nu maar laten zitten ?

Ik zou de 2 keer betaalde factuur van 4 jaar geleden inderdaad laten zitten.

Tenzij ik zo'n kwal van een therapeut had die 4 jaar na data nog eens met een rekening op de proppen komt, dan had ik hem ermee om de oren geslagen. Oog om oog.

En jij??

ma
door manwijf - Nov 21, 2013 om 10:08
574 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zeuren over een nota? Je hebt die dienst toch afgenomen? Daar moet (vroeg of laat) voor betaald worden Punt!

Dat die fysiotherapeut er zo laat mee aankomt is slordig, maar u heeft zelf uw financiën ook bepaald niet op orde, dus het is niet aan u daar iets van te zeggen lijkt me. U had immers anders al veel eerder kunnen reclameren en/of aan kunnen tonen, dat de nota al betaald was. Omdat u dat zelf niet kunt, probeert u er nu onder uit te komen. Kinderachtig wat mij betreft.