pedissekali
door pedissekali Jul 3, 2005 om 16:07
Computers & telefonie

Overzetten van bestanden

Beste mensen,

ik krijg van mijn ouders een nieuwe computer omdat mijn cd-rom kapot is. Nu vraag ik mij af hoe ik alle bestanden over kan zetten, want ik kan ze niet op cd-rom zetten.

Ik had bedacht om alles via mijn gmail naar mijzelf te sturen, zodat ik de switch kan maken tussen de computers. Werkt dat, of heeft iemand een beter idee?

En, als ik de schijf formatteer, is dat dan voldoende om alle bankgegevens te verwijderen?

Dank voor een antwoord in simpele taal, ben eigenlijk nogal een compu-nono.

512 7 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jul 3, 2005 om 16:36
573 Antwoorden / 0 Vragen

Perfect antwoord van Freya,

De laatste mogelijkheid is echt de mooiste, een klein netwerkje kan ook maar kost ook weer geld. De harde schijf er bij hangen, Perfect

     Voor Freya

Succes WillemG

user123
door user123 - Jul 3, 2005 om 16:43
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Netwerkje hoeft niet veel te kosten, wanneer beide pc's een netwerkkaart hebben hoef je er alleen een cross cable tussen te gooien. Overal te koop voor een paar euro.

user123
door user123 - Jul 3, 2005 om 16:47
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Uw bankgegevens zijn na een Format niet echt gewist. Iemand die een beetje handig is tovert die bestanden zo weer tevoorschijn.

Er zijn erase programmatjes op internet te vinden welke het wissen wel goed doen. Deze zetten als het ware elk bitje op 0. U kunt alleen uw harddisk niet geheel wissen wanneer het de systeemschijf betreft. In dat geval hangt u de harddisk even in een ander systeem.

En dan kunt u direct de bestanden overzetten......

user123
door user123 - Jul 3, 2005 om 17:29
1346 Antwoorden / 3 Vragen

En omdat u een compu-nono bent een linkje naar tucows waar zo'n progje te vinden is.

http://www.tucows.com/preview/376284

freya
door freya - Jul 4, 2005 om 12:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo pedissekali,

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf om hoeveel data het gaat. Enkele megabytes is het makkelijkst met een diskette. Als het om veel data gaat zijn er een paar mogelijkheden. Een USB-stick als er op de oude PC een USB-poort zit. En wat denk ik de snelste methode is, de harde schijf uit de oude PC sleutelen en tijdelijk als 'slave' in de nieuwe PC hangen. Misschien even een handige kennis inschakelen.

m.vr.gr. Freya

hoffie1965
door hoffie1965 - Jul 4, 2005 om 14:09
126 Antwoorden / 0 Vragen

Makkelijkste is om gewoon je ouwe HDD als 2e HDD in je nieuwe puter te bouwen. Dan kan je alles heel makkelijk via verkenner naar de nieuwe slepen, en heb je gelijk een handige Back-up HDD

Met format C: zijn idd niet al je gegevens verdwenen, maar daar is al een heel goed antwoord op gegeven ;-)

aenigma
door aenigma - Jul 4, 2005 om 16:22
260 Antwoorden / 0 Vragen

Toch even een opmerking: is de computer (buiten de CD-rom drive dan)
wel aan vervanging toe? Zoniet, bouw dan gewoon een nieuw CD-rom
station erin voor een paar tientjes, of zelfs een DVD-brander? Als de
PC niet te oud is dan is het zonde om een nieuwe aan te schaffen. En
een CD/DVD-station vervangen is werkelijk een fluitje van een cent.

Groet,

AEnigma