sy
door sylli Jul 12, 2010 om 22:12
Computers & telefonie

Zylom downloads

Op de site van Zylom download ik soms bij de Deluxe Spellen de "probeer 60 minuten gratis"-spellen.
Nu heb ik gemerkt dat die bestanden steeds groter worden en nu honderden MB's in beslag nemen, zeg maar.
Na de "probeer" periode verwijder ik het hele bestand cq geinstalleerd spel, maar toch wordt ieder volgend spel die ik download meer MB. Soms download ik meerdere spellen tegelijk en dan hebben ze hetzelfde aantal MB's.
Hoe komt dit? Weet iemand raad?

8816 17 Rapporteer

jo-anne
door jo-anne - Jul 13, 2010 om 18:27
36 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sylli Ik weet niet het antwoord op je vraag ,maar weet dat er op de website van Zylom ook een helpsafdeling is met de meestgestelde vragen en ook over gedownlode spellenstaat !! Als je vraag er niet bij staat kan je hem ook apart stellen en je krijgt antwoord binnen een paar dagen ,of tenminste binnen een week!! Dat zeg ik uit eigen ervaring ,toen ik met iets anders zat! Nou veel succes ermee vr gr jo-anne

de
door deborahlars - Jul 13, 2010 om 18:48
61 Antwoorden / 4 Vragen

pas wel op met zylom

ik heb een tijdje terug een virus gekregen via 1 van hun spellen

sepke2008
door sepke2008 - Jul 13, 2010 om 22:27
191 Antwoorden / 47 Vragen

Om te beginnen Zylom is een vertrouwde spellensite, bij mij heeft de virusscanner in het verleden ook een tijd alarm geslagen bij een bepaald zylom item. Ik heb toen Avira helpdesk ( mijn virusscanner ) aan de lijn gehad en ze bevestigde toen dat een foutje van een update v.d. virusscanner was. Later ook nooit meer problemen gehad met zylom.

Ik heb geen verklaring voor jou vraag maar ik heb even het spel "Lost in Reefs Deluxe" gedownload en het spel is bij mij 32,6 mb groot. Misschien kun jij het spel ook eens downloaden om de grootte te vergelijken. Ik sla overigens altijd eerst het bestand op om daarna pas op uitvoeren te klikken. Als het spel dan geinstalleerd is kun je het bestand wat je opgeslagen hebt verwijderen. Als je na de 60 minuten het spel niet meer speelt dan via configuratiescherm-software-programma selecteren-verwijderen.

M.v.g. Sepke

sy
door sylli - Jul 14, 2010 om 23:03
250 Antwoorden / 40 Vragen

@jo-anne & sepke: dank jullie voor jullie reacties.

@jo-anne: ik heb vroeger een Funpass gehad, die is opgezegd omdat ik eigenlijk geen tijd had om veel spelletjes te spelen en het op een gegeven moment zonde van mijn geld vond. Ik heb nog nooit (eerder) een virus binnengekregen door gedownloade spelletjes van Zylom. Wat dat betreft vind ik ze heel betrouwbaar en kom dus zo af en toe terug op de site als ik even wil ontspannen met een spelletje. En tsja, de leukste zijn toch de Deluxe spellen.
Ik kan op de site zelf nergens een link of iets dergelijks ontdekken waarmee ik direct contact kan krijgen met Zylom of hun direct een vraag kan stellen. Alleen de zogenaamde Meest Gestelde Vragen.

@sepke: ik heb "Lost in Reefs Deluxe" ook gedownload (probeer gratis-versie). Hij geeft inderdaad aan 32,60 MB groot te zijn, maar het downloaden van zo'n relatief klein bestand duurt erg lang, wel 5 minuten.
Ook ik sla eerst het bestand op. Daarna open ik het bestand ("uitvoeren") en wanneer dat gebeurd is kan ik spelletje installeren.
Na het aflopen van de 60 minuten probeer-versie ga ik altijd naar Configuratie -> Software -> naam spel -> Verwijderen/wijzigen. Dan krijg je vervolgens de melding dat het spel wordt verwijderd ("OK").

In Configuratie -> Software wordt aangegeven dat het bestand "Lost in Reefs Deluxe" maar liefst 313 MB in plaats van het eerst opgegeven 32,6 MB. (vandaar het lange wachten)

Ik heb net het Zoek & Vind spelletje "Keys to Manhattan Deluxe" gedownload. Deze zou 94 MB moeten zijn, maar na 10 minuten wachten op de download, blijkt in mijn "Software" lijst de bestandsgrootte maar liefst 721 MB te zijn.

Download ik ergens iets anders mee, ofzo? Heeft iemand anders nog raad?

jo-anne
door jo-anne - Jul 15, 2010 om 01:50
36 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sylli Ikspeel alleen online ,maar had een keer hulp nodig en kreeg antwoord van Zylom Support! Toen ik weer een vraag had heb ik daar naar toe gestuurd en dit is support@zylom.com en je kunt gewoon je vraag in het Nederlands stellen! Ik wens je er succes mee en iets anders weet ik op dit moment ook even niet .Maar dit is misschien ook iets voor @sepke voor als je een keer hulp of een vraag hebt ivm spelletjes!!? vr gr jo-anne

majeun
door majeun - Jul 15, 2010 om 08:10
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo allemaal,
zelf heb ik ook funpass bij zylom. wilde ook lost in reefs deluxe downloaden, de downloadtijd werd maar liefst aangegeven met méér dan 3 uur, heb gelijk geannuleerd, want dit is van de zotte.
ik denk dat ik funpass ook ga opzeggen.
met vriendelijke groet,
marianne.

sepke2008
door sepke2008 - Jul 15, 2010 om 16:27
191 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=majeun schreef op donderdag 15 jul 2010, 08:10]Hallo allemaal,
zelf heb ik ook funpass bij zylom. wilde ook lost in reefs deluxe downloaden, de downloadtijd werd maar liefst aangegeven met méér dan 3 uur, heb gelijk geannuleerd, want dit is van de zotte.
ik denk dat ik funpass ook ga opzeggen.
met vriendelijke groet,
marianne.

Het is verstandig om niet meteen te annuleren, het kan voorkomen dat er even problemen met de verbinding tussen jou en de zylomserver zijn. Daardoor geeft windows een downloadtijd aan die in de uren kan oplopen. Als na enkele minuten de verbinding weer ok is zakt de downloadtijd razendsnel.

Ik zelf had het hierboven genoemde spel binnen 5 minuten binnen.

M.v.g. Sepke

sy
door sylli - Jul 15, 2010 om 16:34
250 Antwoorden / 40 Vragen

@sepke: ik heb als vergelijking met jou dus ook "Lost in Reefs Deluxe" gedownload. Hij geeft inderdaad aan 32,6 MB groot te zijn, maar in mijn "software"lijst blijkt hij 313 MB te zijn?

Heeft iemand enig idee hoe dit kan???

sepke2008
door sepke2008 - Jul 15, 2010 om 16:55
191 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=sylli schreef op donderdag 15 jul 2010, 16:34]@sepke: ik heb als vergelijking met jou dus ook "Lost in Reefs Deluxe" gedownload. Hij geeft inderdaad aan 32,6 MB groot te zijn, maar in mijn "software"lijst blijkt hij 313 MB te zijn?

Heeft iemand enig idee hoe dit kan???

Ik had het spel "Lost in Reefs Deluxe"alweer verwijderd, maar nu toch nog maar weer eens gedownload. De downloadtijd was nu 2 minuten en de grootte na installatie is in de map software 38.9 mb.

Dit geeft toch aan dat er bij jou iets mis is, maar dat vemoede had je al.
Als je funpasshouder bent dan kun je bij zylom inloggen en dit via de helpdesk voorleggen aan de zylommedewerker(ster).

M.v.g. Sepke

sy
door sylli - Jul 15, 2010 om 17:45
250 Antwoorden / 40 Vragen

Ik ben geen Funpass houder meer; heb dat ruim een jaar geleden al stopgezet.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2010 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sylli,

Heb ook maar eens het genoemde spel (Lost in Reefs) gedownload om te kijken wat er mee is.
Na uitvoeren geeft het bij mij in de Softwarelijst 40,48Mb aan.
Er is bij jou dus inderdaad iets aan de hand.
Zou je willen adviseren om voor de zekerheid eens met MBAM te scannen.
Baat het niet dan schaadt het niet en wie weet ....

Suc6

majeun
door majeun - Jul 15, 2010 om 19:28
110 Antwoorden / 43 Vragen

nee hoor, onder de 50 minuten kom ik absoluut niet, heb het een paar keer opnieuw geprobeerd.
groetjes marianne.

sy
door sylli - Jul 15, 2010 om 23:26
250 Antwoorden / 40 Vragen

@edrick3: ik heb MBAM geïmstalleerd en een uitgebreide scan laten doen; slecht 1 enkel 'object' geïnfecteerd.

Ik heb als test nog een keer "Lost in Reefs Deluxe" gedownload. Nu staat 'ie in mijn softwarelijst op 389 MB (gisteren nog 313 MB).

Ik heb ook als test opnieuw het Zoek&Vind-spel "Keys to Manhattan Deluxe" gedownload met als door Zylom opgegeven bestandsgrootte van 94 MB. Gisteren stond ie in mijn softwarelijst met bestandsgrootte 721 MB, nu staat de teller op een belachelijke 839 MB.

Het ziet er dus naar uit dat bij elke download het aantal MB explosief meestijgt. Heeft niemand een idee hoe dat kan???

sepke2008
door sepke2008 - Jul 16, 2010 om 04:42
191 Antwoorden / 47 Vragen

Weet je zeker dat er geen komma staat?
Zoals bij mij 38,9 mb.

Sepke

sy
door sylli - Jul 16, 2010 om 10:00
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=sepke schreef op vrijdag 16 jul 2010, 04:42]Weet je zeker dat er geen komma staat?
Zoals bij mij 38,9 mb.

Sepke

Heel zeker! :-)
Het is om precies te zijn 839,6 MB.

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2010 om 11:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sylli,

.....slecht 1 enkel 'object' geïnfecteerd. .....
Dat was er dus één teveel!

sy
door sylli - Jul 16, 2010 om 13:54
250 Antwoorden / 40 Vragen

En dat ene geïnfecteerde 'object' is geïsoleerd en verwijderd.
Vervolgens heb ik MBAB nog een keer een volledige scan laten maken en toen was het resultaat 0,0. Dus dat was opgelost.

Vervolgens heb ik als test de 2 spellen waar ik het in mijn eerdere post over had gedownload, puur om te kijken of het aantal MB dan lager zou zijn dan eerst of (min of meer) overeen zou komen met de door Zylom opgegeven bestandsgrootte.

Nee, dus. Per iedere download wordt de bestandsgrootte meer en meer. Zelfs de dingen die je al eerder heb gedownload (zoals die 2 spellen) zijn groter geworden dan eerst.

HOE KAN DAT??? EN HOE KAN IK DAT VOORKOMEN / GENEZEN ???