pj
door pjm Mar 28, 2010 om 15:21
Elektronica & tv

Bel me niet

Het goede doel waar ik lid/donateur van ben, belde mij voor een extra donatie ondanks mijn registratie bij het bel-me-niet-register. Men beweerde dat dit door de wet is toegestaan en dat ik aan het eind van het gesprek d.m.v. het afluisteren van een bandje alsnog het bellen kon blokkeren. Is dit juist?

974 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pjm

Ja, dit klopt. Dat noemt men 'warm bellen'.
U heeft als 't ware 'bizznizz' met het goede doel en als u eerder uw tel.nr. aan hun hebt gegeven, kan het zijn dat men u blijft bellen.

Stelt u dit niet [meer] op prijs, dan laten blokkeren.
Daarna mogen ze u niet meer bellen.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

pjm

Ontdubbelen hoeft niet als het bedrijf of de organisatie al een "zakelijke" band met je heeft en het aanbod in het verlengde ligt van de relatie. Kortom: in zo'n situatie werkt het BMNRegister niet. Als je het daarmee niet eens bent, dan raad ik je aan om een ander goed doel uit te zoeken dat deze praktijk niet toepast.

Met vriendelijke groet, ReadAC

Nb. Welke organisatie was dit overigens?

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eens met bovenstaande. Warm bellen is toegestaan.
Belmenietbandje : advies : volgende keer laten afspelen en alles blokkeren.
Mij belde ze ook : of ik per maand wilde betalen. Een truc om de jaarbijdrage te verdubbelen. Erg goor.
Ik ga mijn lidmaatschap van greenpeace overigens opzeggen.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dit mag inderdaad, maar als u in het gesprek aangeeft

niet meer gebeld te willen worden, dan maken ze daar een aantekening

van is bellen ze niet meer.

En wat greenpeace betreft....als ze hun naam green.....en ...peace

eer aan willen doen, dan lijkt mij dit niet de weg.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bel me niet-register is een wassen neus. Er is namelijk heel veel (snel) geld te verdienen ten koste van de zwakke consument. Straks wordt je uit India gebeld met de meest fantastische aanbiedingen juist voor de nederlandse markt. En in dat verre buitenland een bel me niet register juridisch te handhaven is zinloos en onmogelijk.