ta
door tanteriet Sep 24, 2013 om 21:19
Huishouden & energie

Bulten op de schouder

Ik heb een trui, 80% lamswol en 20% polyamide, die blijkbaar op een verkeerde of te kleine kleerhanger heeft gehangen. Daardoor zijn er bulten op beide schouders van de trui gekomen en zit hij heel raar. Ook vormt zich een halve cirkel over de borst van bult tot bult. Is er een manier om die bulten er weer uit te krijgen, zodat hij weer normaal past en valt. Alleen opnieuw wassen baat niet.

7291 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2013 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als een keer wassen en plat liggend drogen niet helpt, dan is er iets anders met die trui aan de hand. Want "bulten" door knaapjes gaan er door een wasbeurt uit.

Ik begrijp niet wat u met die halve cirkel bedoelt.

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2013 om 23:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hij is gewoon blijvend uitgerekt en dan is hij verknalt. Tenzij u de trui helemaal uitrafelt en opnieuw gaat breien ;-)

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2013 om 00:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dag tanteriet,

Aangezien de trui nu toch niet draagbaar meer is kan je proberen met stoomstrijker het in vorm terug te krijgen (heb je een tefal voetje voor bescherming lambswool?) of 's-nachts buiten hangen zodat de trui vochtig word en hem 's-morgens dan in fatsoen probeert 'te rukken en trekken'. Maar tipje voor een volgende wollen trui: opblaasbaar kleerhangertje gebruiken. Die 'bulten' over de borst neem aan dat dit je borsten zijn? Kan me anders niet voorstellen hoe de bobbels er anders in zouden komen ;-))

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2013 om 10:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 25 sep 2013, 00:45]Dag tanteriet,

Maar tipje voor een volgende wollen trui: opblaasbaar kleerhangertje gebruiken. )
Wat een goede tip! Ik wist niet eens dat die dingen bestonden. Ook reuze handig voor op vakantie, lijkt me. Waar te koop? Alleen online?
Zou toch iets voor Blokker of Hema zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 25, 2013 om 10:49
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo tante Riet,
u zou de trui nog eens stevig in natte toestand kunnen oprollen en zo een paar uur laten liggen.
Ben benieuwd. Gr. sjoppie.

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2013 om 13:12
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, beetje voorbarige tip want ik zie ze nergens meer. Ja, spreek weer uit 'de vorige eeuw'; heb ze ooit bij Marks & Spencer gekocht toen ze nog in Den Haag zaten. Gebruik ze nog steeds voor wollen truien, maar ja, als 't nergens meer te koop schijnt te zijn heb je er niet veel aan. Niet aan gedacht om eerst te checken, voor mij is het een gewoon artikel.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2013 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Kijk op Google onder opblaasbare kledinghangers. Te kust en te keur.

Tik hier

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2013 om 13:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@tijger1 die had ik ook gevonden. Weet niet of het een betrouwbare webshop is, lijkt van oorsprong Duits, geen kvk nummer of vast adres, alleen postbus. Verder zie ik geen Nederlandse bedrijven die ze aanbieden, wel uit China en de VS.
Zou prettig zijn als ze in een 'gewone' winkel te vinden zouden zijn.

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2013 om 13:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Van die shop de Kvk gegevens gevonden, ze zitten in Terneuzen.
Waarom ze dat dan niet op de site zetten...
Is verplicht.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2013 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Verder geen idee. Een handdoek om het knaapje rollen, voorkomt denk ik ook die problemen. Wol trouwens altijd liggend drogen en bewaren.

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2013 om 13:44
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, daarom heb ik maar niet een schuilnaam genomen onder "zoekster"; ik vind (bijna) nooit iets. Deze zien er wel enorm goed uit, ik heb gewoon kleerhanger model. Maar Huis & Comfort is wel te vertrouwen hoor; vooral als je op zoek bent naar gadgets.

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2013 om 13:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 25 sep 2013, 13:41]@zoekster

Verder geen idee. Een handdoek om het knaapje rollen, voorkomt denk ik ook die problemen. Wol trouwens altijd liggend drogen en bewaren.
Het ging mij meer om het gemak van het meenemen op vakantie, genoeg hotels gezien waar dan 1 zo'n miezerig knaapje in een kast hangt. Truien vind ik iets voor de plank.

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2013 om 13:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nog even op tijger1 reageren; dat is nu het fijne van die hangers: je hoeft ze nooit meer plat te leggen met die opblaasbare hangers; scheelt enorm veel ruimte en daarbij: je moet wel een speciale plek hebben om truien neer te leggen, zelfs al heb je er maar 2. Maar goed, daar zijn de bulten van tante riet nog niet mee geholpen, uit de trui dan ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 25, 2013 om 15:15