ro
door roberta Feb 21, 2011 om 13:34
Huishouden & energie

Katten houden niet van kraanwater.

Mijn 2 katten krijgen dagelijks een bakje met vers water om te drinken, maar ik zie ze er maar zelden uit drinken. Er is veel meer belangstelling voor water uit een bloemenvaas, dat al een paar dagen in die vaas zit en soms niet meer helder is. Dan worden de bloemen opzij geduwd, zodat ze er goed bij kunnen en het is niet de eerste keer dat de vaas dan omgegooid wordt. Ook een plas water na een regenbui op het terras is blijkbaar lekkerder. Wat mankeert er aan het kraanwater?

12602 18 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 21, 2011 om 13:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=roberta schreef op maandag 21 feb 2011, 13:34]Wat mankeert er aan het kraanwater?

Geen idee.
De mijne slobbert ook liever uit allerlei potjes vies water in de tuin
terwijl er altijd gezegd wordt dat je altijd Vers water voor ze moet neerzetten.......
maar dat stellen ze blijkbaar niet altijd op prijs ;-)

vladja
door vladja - Feb 21, 2011 om 13:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb een tijd een vijver gehad. Alle katten (en het was een kattenrijke buurt) kwamen allemaal uit de vijver slobberen. Inderdaad bakjes "goor" water in de tuin, dat schijnt het helemaal te zijn.

Alleen met vorst, sneeuw, regenbuien, is de waterbak binnen goed genoeg.

Vladja

poltol
door poltol - Feb 21, 2011 om 14:00
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Poezen vinden water met een 'smaakje' meestal lekkerder dan vers water. Wij als mensen denken daar toch anders over, en zetten ze het liefst vers water voor. Als ze de keus hebben, kiezen ze liever 'belegen' water.
Rare dieren!

Hier staan nog meer antwoorden, u bent dus niet de enige die dit meemaakt.
dekattensite

Vr.gr. poltol

mhofman
door mhofman - Feb 21, 2011 om 14:32
530 Antwoorden / 93 Vragen

Aan kraanwater zit geen smaakje? Mijn katten drinken uit de vijver ( heerlijke vis smaak ) Zou dat het zijn ? Liefst water met een smaak.Tja het blijven rare beesten.

tdehond
door tdehond - Feb 21, 2011 om 14:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien houden ze er meer van als het water eerst gekookt is, dan afgekoeld neerzetten. Zo geef ik het aan mijn honden.

nz
door nzhippo - Feb 21, 2011 om 17:58
27 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn katten hebben een sterke voorkeur voor het water uit een bak buiten, waar onderin een dikke laag rottend blad zit, ze balanceren op een tak die over de bak ligt en buigen diep door om bij het water te komen.
Maar een van beiden drinkt geen vers kraanwater uit wat voor bak dan ook, maar als ik de kraan openzet draait ze zich in allerlei bochten om aan de waterstraal te lebberen.
Volgens mij moeten ze gewoon het idee hebben dat het eigenlijk niet voor de poes is, dan is het aantrekkelijk ;-)
Katten zijn gewoon vreemde wezens.

nz
door nzhippo - Feb 21, 2011 om 17:59
27 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens: bloemenwater is absoluut niet goed voor katten, ook niet als er geen snijbloemenvoedsel in zit!

mhofman
door mhofman - Feb 21, 2011 om 18:03
530 Antwoorden / 93 Vragen

tdehond waarom doe je dat? Komt er smerig water bij jou uit de kraan.Zij katten dol op zo te lezen!!

tdehond
door tdehond - Feb 21, 2011 om 19:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mhofman schreef op maandag 21 feb 2011, 18:03]tdehond waarom doe je dat? Komt er smerig water bij jou uit de kraan.Zij katten dol op zo te lezen!!

Ik vind het water dan schoner. Ik ben er ooit mee begonnen toen ik een zieke hond had. Ik zette er dan kamille thee mee wat ik verdund gaf. Ik ben het water blijven koken, laat het afkoelen en vul dan de bakken van de honden.

Zelf drink ik water gewoon uit de kraan. :)

valerius-2
door valerius-2 - Feb 21, 2011 om 22:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De kat die ik vroeger had ging bij een druppellende kraan zitten en ving de druppel op met zijn tong daar was hij echt helemaal in trans mee, kon hij zeker 10 minuten mee bezig zijn. maar als ik water in een bakje zette dan moest hij het ook niet. Katten hebben nu eenmaal een eigen wil.

edwardus
door edwardus - Feb 21, 2011 om 22:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien kun je ook 's proberen om er een heel klein scheutje vissaus (van de aziatische toko) in te doen. De geur en smaak zijn vrij sterk, wie weet zijn de katten er dol op. Mocht het toch niet helpen, dan gebruik je 't gewoon zelf bij het bereiden van gerechten.

vladja
door vladja - Feb 21, 2011 om 22:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Edwardus,

Dat spul is zout en dat is heel slecht voor kattennieren.

Vladja

edwardus
door edwardus - Feb 22, 2011 om 00:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt dat het zoutig is, ik schreef dan ook bewust dat er maar een heel klein scheutje nodig is (druppels eigenlijk) om een kat te bedwelmen in vis-aroma's. Het zal in elk geval nowhere near zo zout zijn als gewone kattenbrokjes.

kathy1978
door kathy1978 - Feb 22, 2011 om 01:04
69 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vond mijn binnenkat ook wat weinig drinken. Heb nu een drinkfontein en nu gaat het heel wat harder. Het is gewoon leuker. Het water stroomt van het ene bakje in het andere naar beneden en wordt rond gepompt. Kan hij zelf kiezen waar hij uit drinkt of aflebbert. Een soort van kraan maar dan niet hoorbaar. Misschien is dat iets. Er zijn verschillende modellen.

zetteke
door zetteke - Mar 1, 2011 om 03:24
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn (binnen)kat drinkt zich suf... Bakken met water gaan er doorheen , maar niets is zo fijn als het doucheputjeswater... Ja das een kat seg mah

ie
door ienimieni - Jul 9, 2011 om 23:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kraantjeswater kan veel kalk bevatten en dat vinden katten niet lekker .

nb
door nbw - Jul 10, 2011 om 02:20
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wat lief allerlei menselijke eigenschappen toekennen aan katten en de asiels zitten vol. Vind het wel mooi te lezen en ben abosuut een kattenvriend maar menselijke eigenschappen aan katten toekennen gaat me veel te ver. Spreek kattentaal is een leuk boek dat je als houder van katten snel geneest.

empyria
door empyria - Jul 10, 2011 om 11:21
504 Antwoorden / 3 Vragen

Over welke menselijke trekjes heb je het dan?

Ik zie mezelf nog niet zo gauw water uit smerige vijvers o.i.d. slobberen hoor!

Vind ik toch echt meer een kattentrekje...