th
door thd Oct 3, 2013 om 14:53
Huishouden & energie

Pir isolatieplaat

Wie heeft er ervaring met gebruik van pir - isolatieplaten voor een zolder. Betreft schuine, niet geisoleerde, zolder met horizontale balken. Tussenruimte 88 cm.
Vraag: mag dit materiaal tegen het dakbeschot aan komen ? Zijkant steen: kun je hier deze platen met pur-schuim vastzetten ?
Volgens mij wordt hier nogal verschillend over gedacht ?
Graag ervaringen

5742 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 3, 2013 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb zelf in het verleden ook mijn zolder geïsoleerd maar met de dikste piepschuimplaten die er waren en deze vast gezet met toefjes montagekit die ik op afstand van 15 cm op het hout aanbracht en daarna het piepschuim aandrukken. Het zit er na 25 jaar nog steeds op. Piepschuim is een product die weer gerecycled kan worden dus beter voor het milieu. PUR schijnt nogal wat giftige stoffen te bevatten, er zijn mensen die er doodziek zijn van geworden.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2013 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op dit (klik) forum. Je kunt eventueel je vraag daar ook nog stellen als je niet voldoende informatie vindt via de zoekfunctie op die site.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2014 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook geisoleerd met PIR, maar ik geloof dat we de platen vasgeniet hebben. Onder de platen zit een raggelwerk (vast aan het beschot) om ze vast te zetten en alles is dichtgekit met PIR. Onder de pannen hebben we dampopen folie, zodat de zolder nog wel van het vocht afkan... Succes met isoleren!