ko
door korthals Feb 21, 2012 om 18:44
Huishouden & energie

Zingen van de kraan

Onze badkamerkraan (thermostaat) gaat zingen als je een poosje onder de douche staat. Hoe harder je de kraan zet hoe harder de kraan gaat zingen. Ook gaat hij harder zingen als je de warme kraan harder zet. Draai je de kraan helemaal open maakt hij een klokkend geluid. We hebben de kraan zelf open gemaakt en schoongemaakt, maar hij blijft het doen. Waar kan het zingen/klokken aan liggen?
Soms, heel soms maakt hij helemaal geen geluid en je heerlijk kan douchen.

28988 7 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 21, 2012 om 20:06
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U kunt eens proberen of het helpt als u de temperatuur van het uitgaande warm water van de CV ketel veranderd.
Het geluid ontstaat meestal in de mengkraan om dat er een bepaalde verhouding warm/koud is.
Het koude water is namelijk in de winter "echt" koud.
De mengverhouding verandert dan.
Als u nu het warme water iets warmer ofkouder maakt verandert die verhouding en gaat het lawaai waarschijnlijk weg.

Als tweede kunt u eens proberen niet meer aan de temperatuurregelaar te draaien als u de kraan uitzet.
Alleen de aan/uit knop bedienen.

Vr.gr. poltol

mi
door miraltje - Feb 21, 2012 om 23:32
462 Antwoorden / 0 Vragen

dit wordt veroorzaakt door defecte/versleten keerkleppen,doordat ze niet meer goed in de zitting worden gedrukt.

deze keerkleppen zitten zowel in de koud als de warmwater inlaat van de kraan.

hiervoor moeten de 3/4 of 1/2 wartel aansluiting uit de kraan worden gedraaid om er bij te kunnen,iets wat niet aan te raden is voor een leek.

si
door sijbe - Feb 22, 2012 om 17:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn kranen zingen doordat de zeefjes met grote regelmaat half/verstopt zijn .
Er is een grote vervuiling in mijn leidingwater .
Volgens medewerker van leverancier door meerdere gekoppelde oppompstations.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 22, 2012 om 20:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben nu al 2 dagen bezig met mijn badkamer kraan.
Hij wil niet zingen.
Snap ik niks van.
Bij een ander zingt ie wel.
Heb ik weer.
Zing ik zelf wel in bad.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 22, 2012 om 21:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Sybe,
gewoon de zeefjes eruit halen.
Met een waterpomptang de onderste ring eraf draaien.
Roostertje eruit halen, is toch nergens voor nodig.
Heb ik ook gedaan.
Het zijn geen zeefjes, ze zijn bedoeld om het water te laten bruisen.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

=sijbe schreef op woensdag 22 feb 2012, 17:06: Mijn kranen zingen doordat de zeefjes met grote regelmaat half/verstopt zijn .
Er is een grote vervuiling in mijn leidingwater .
Volgens medewerker van leverancier door meerdere gekoppelde oppompstations.

si
door sijbe - Feb 22, 2012 om 22:13
6 Antwoorden / 1 Vragen

wimmi 20 , Is toch niet de bedoeling dat de troep , welke mijn kranen laten verstoppen door mijn keel gaan . Men noemt het kalk , maar weet jij wat het is?

De kraan zingt immers als een false nicht!

aaromijn
door aaromijn - Feb 24, 2012 om 12:29
37 Antwoorden / 9 Vragen

Je kunt nog proberen om de kraanstift te demonteren en te voorzien van kraanvet. Koop anders een nieuw kraanstift. De bijgeluiden duiden misschien op binnengedrongen lucht.