visvest
door visvest Dec 1, 2011 om 08:56
Vrije tijd & tuin

Groene aanslag

Hoe krijg ik die groene aanslag van mijn glazen serredak af?

76863 22 Rapporteer

ooparry
door ooparry - Dec 1, 2011 om 09:07
80 Antwoorden / 3 Vragen

Het is mij gelukt met quick brite maar ik weet niet of het nog te koop is. Verdubde azijn wil ook nog wel helpen. Succes

de eelco
door de eelco - Dec 1, 2011 om 09:13
607 Antwoorden / 92 Vragen

elk jaar als de zomer net begint koop ik een aantal flessen natuur azijn en spuit alles in //schutting/tegels/plastic tuinmeubels/gevel/buitenkant houten plantenbakken en alles word prachtig mooi schoon..weet niet of het ook helpt op glazen serre daken maar denk dat het wel moet lukken.succes

zwemmer
door zwemmer - Dec 1, 2011 om 10:17
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Toevallig heb ik een nog een bijzonder oude fles Groene Aanslag Verwijderaar van Kruidvat in de keuken staan. (Mag je niet hebben....) De tekst op deze fles is:

verwijdert algen en mosen voorkomt nieuwe aanslag op tegels, muren en houtwerk; blijft maanden lang werkzaam.

Wie weet is dat wat voor je als het produkt tenminste nog ergens te koop is. Bij Kruidvat-online zie ik het zo 1-2-3 niet meer.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Dec 1, 2011 om 10:23
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Gaat er weer ietwat fout. Er stond natuurlijk ook "glas" bij en "mosen" moet "mossen" zijn.

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 1, 2011 om 14:47
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Met een hogedrukspuit, met de terrasreiniger er op aangesloten, gaat het prefect.

Succes er mee.

harleyman
door harleyman - Dec 2, 2011 om 12:29
33 Antwoorden / 0 Vragen

Met de karcher hoge drukspuit icm de patio tracer gaat t perfect!

ba
door bakker28 - Dec 2, 2011 om 12:58
12 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer eens het middel JERANIT. Je kunt dat via internet wel vinden. Dit is een middel dat fantastisch werkt tegen algen maar vooral volstrekt onschuldig is voor planten, handen en het is niet giftig. Aanbrengen met een bloemenspuit en verder niets doen. Een aanrader van een (praktijk) ervaringsdeskundige.

ma
door marcel43 - Dec 2, 2011 om 13:07
35 Antwoorden / 14 Vragen

Met pure azijn in de bloemenspuit en er op spuiten. Met hogedrukspuit op glas zou je uit moeten kijken, want er komt zo´n harde straal uit die hogedrukspuit dat het glas er van stuk kan gaan.

harleyman
door harleyman - Dec 2, 2011 om 13:30
33 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ACTION supermarkt een fles algen verwijderaar helpt ook prima! Voor 1.95 euro klaar .Lekker verdunnen met 50 ltr water en opspuiten of met een borstel er op brengen. Paar dagen laten drogen en groen verdwijnt als groen voor de zon! Machtig spul,ook voor je terras, straatje badkamer,bad ,keukenvloer. steiger. enz. Dus bij action moet je zijn. Alles is daar supergoedkoop.Zilveren vazen voor 1.95, die bij de tuincentra staan voor 26 euro! Ruitenwissers,2 stuks met spoiler voor 2,95. Ergens ander voor 39 euro,precies dezelfde! Dus wees geen dief in eigen portemonnee en ga naar ACTION!

ka
door kasperarie - Dec 2, 2011 om 14:42
16 Antwoorden / 4 Vragen

dak inspuiten met schoonmaak azijn en de aanslag verdwijnt vanzelf na een paar dagen,helpt ook voor groene aanslag op bloempotten en schuttingen,werkt prima en is weinig werk

ka
door katja54 - Dec 2, 2011 om 15:55
54 Antwoorden / 8 Vragen

Schoonmaakazijn verdunnen en opspuiten is een goed idee maar weten jullie dat je met schoonmaakazijn ook het onkruid tussen de tegels weg kan halen??
Even fifty-fifty verdunnen , op het onkruid spuiten en het gaat vanzelf dood .
Schoonmaakazijn kost 50 cent per liter en is dus het goedkoopste

harleyman
door harleyman - Dec 2, 2011 om 16:16
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=katja54 schreef op vrijdag 2 dec 2011, 15:55]Schoonmaakazijn verdunnen en opspuiten is een goed idee maar weten jullie dat je met schoonmaakazijn ook het onkruid tussen de tegels weg kan halen??
Even fifty-fifty verdunnen , op het onkruid spuiten en het gaat vanzelf dood .
Schoonmaakazijn kost 50 cent per liter en is dus het goedkoopste
Maar ja de rest van de planten gaan dan ook dood! Geen goed idee!

harleyman
door harleyman - Dec 2, 2011 om 16:18
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marcel43 schreef op vrijdag 2 dec 2011, 13:07]Met pure azijn in de bloemenspuit en er op spuiten. Met hogedrukspuit op glas zou je uit moeten kijken, want er komt zo´n harde straal uit die hogedrukspuit dat het glas er van stuk kan gaan.
Je kunt de sterkte van de straal instellen !Je hebt niets anders nodig dan water,dus goed voor het milieu.

harleyman
door harleyman - Dec 2, 2011 om 16:19
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=de eelco schreef op donderdag 1 dec 2011, 09:13]elk jaar als de zomer net begint koop ik een aantal flessen natuur azijn en spuit alles in //schutting/tegels/plastic tuinmeubels/gevel/buitenkant houten plantenbakken en alles word prachtig mooi schoon..weet niet of het ook helpt op glazen serre daken maar denk dat het wel moet lukken.succes
azijn doe je in de sla en niet in de tuin.

harleyman
door harleyman - Dec 2, 2011 om 16:20
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 10:17]Toevallig heb ik een nog een bijzonder oude fles Groene Aanslag Verwijderaar van Kruidvat in de keuken staan. (Mag je niet hebben....) De tekst op deze fles is:

verwijdert algen en mosen voorkomt nieuwe aanslag op tegels, muren en houtwerk; blijft maanden lang werkzaam.

Wie weet is dat wat voor je als het produkt tenminste nog ergens te koop is. Bij Kruidvat-online zie ik het zo 1-2-3 niet meer.

Zwemmer
Het is nu te koop bij Action voor 1.95 euro.

J. Schipper
door J. Schipper - Dec 2, 2011 om 16:34
64 Antwoorden / 30 Vragen

Bakker28, ik kan een verkoopadres van Jeranit niet op internet vinden. Stuurde net een mailtje naar België, dat stond op internet, maar kreeg het onbestelbaar terug.
Groetjes, jaripam

dr
door drogist212 - Dec 2, 2011 om 17:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=visvest schreef op donderdag 1 dec 2011, 08:56]Hoe krijg ik die groene aanslag van mijn glazen serredak af?
Het allerbeste middel om groene aanslag te verwijderen is formaline 10% oplossing.
Helaas is het wel giftig ,(het zou kankerverwekkend zijn),daarom is het niet meer bij de drogist verkrijgbaar ,wel bij de boerenbond,per liter van 40% .Waar het voor de schapenhoefjes gebruikt wordt om ze hard te maken .
Als voormalig drogist is dit middel door mij jaren verkocht( 3%) tegen zweetvoeten!

harleyman
door harleyman - Dec 2, 2011 om 17:05
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=drogist212 schreef op vrijdag 2 dec 2011, 17:01][quote=visvest schreef op donderdag 1 dec 2011, 08:56]Hoe krijg ik die groene aanslag van mijn glazen serredak af?
Het allerbeste middel om groene aanslag te verwijderen is formaline 10% oplossing.
Helaas is het wel giftig ,(het zou kankerverwekkend zijn),daarom is het niet meer bij de drogist verkrijgbaar ,wel bij de boerenbond,per liter van 40% .Waar het voor de schapenhoefjes gebruikt wordt om ze hard te maken .
Als voormalig drogist is dit middel door mij jaren verkocht( 3%) tegen zweetvoeten!

Laten wij dat maar niet opvolgen. Smeer het maar op je eigen voetjes ! Er zit al genoeg gif in de grond en in de lucht! Geen goed advies!

spouky
door spouky - Dec 2, 2011 om 18:39
22 Antwoorden / 0 Vragen

Met Dasty bij de wibra te koop ,en het vliegt eraf.
Ik spray het goed in,ban wrijf ik met de vloerwisser met een doek erom waterslang we over,
Als het erg vuil is een 2 de keer herhaken en het is schoon.
voor nog geen 3 euro.
fijne avond

ba
door bakker28 - Dec 2, 2011 om 18:40
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jaripam schreef op vrijdag 2 dec 2011, 16:34]Bakker28, ik kan een verkoopadres van Jeranit niet op internet vinden. Stuurde net een mailtje naar België, dat stond op internet, maar kreeg het onbestelbaar terug.
Groetjes, jaripam

jaripam, hierbij het e-mailadres. ze hebben ook een site. google op Jeranit Melsele
info@jeranit.be
dit werkt trouwens ook op aanslag en algen op dakpannen. dat duurt wel veel langer. Succes gewenst.

drevil
door drevil - Dec 2, 2011 om 20:31
222 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=spouky schreef op vrijdag 2 dec 2011, 18:39]Met Dasty bij de wibra te koop ,en het vliegt eraf.
Ik spray het goed in,ban wrijf ik met de vloerwisser met een doek erom waterslang we over,
Als het erg vuil is een 2 de keer herhaken en het is schoon.
voor nog geen 3 euro.
fijne avond

Kan ik beamen en aanraden, zo doe ik t ook altijd. Werkt super!

harleyman
door harleyman - Dec 2, 2011 om 23:43
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=roosje.ehv schreef op vrijdag 2 dec 2011, 22:27]Ja Harleyman leest alleen zijn eigen teksten graag aan het aantal reacties te zien.
En ik dacht dat reclame maken hier verboden was?
Met een beetje inlevingsvermogen kun je goed begrijpen wat er bedoelt wordt.
Dus waar doe je zo moeilijk over.
Zie meer merknamen. Kruidvat verkoopt ook algenspul en de hema en groenrijk enz.Dus niet slim gaan doen! Roosje!Hoop dat ze dat spul ,gezien je naam ,niet bij je in de buurt gebruiken!haha,grapje hoor!