bo
door boof Nov 9, 2009 om 12:12
Voeding & gezondheid

Aanschaf flavorwave-oven

Ik zit eraan te denken om een flavorwave-oven aan te schaffen. Maar ik vindt de prijsverschillen die ik tegenkom op internet wel erg groot. Kan iemand mij vertellen of er nu verschil zit tussen de verschillende flavorwaves en welke dan de beste is. Welke accessoires zitten erbij en zijn er ook kookboeken verkrijgbaar voor de flavorwave. En is een flavorwave nu hetzelfde als een halogeenoven? Ik weet wel dat dit veel vragen tegelijk zijn, maar ik heb geen zin in een miskoop van de week. Dus... alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

41050 31 Rapporteer

ze
door zeeuwsroosje - Nov 9, 2009 om 17:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Boof, Ik heb 2 weken een flavorwave oven bij Kruidvat online besteld. Was maar 35 euro, dus dat was goedkoop in vergelijking met alle andere aanbiedingen!
Bij deze halogeen oven zat een hoog- en laagrek & een grijptang. Helaas geen boekje met recepten. Die kun je via Google gewoon bekijken! Een geweldige oven vind ik. Al cake gemaakt en verschillende andere dingen. Sneller klaar als in een combi-magnetron. Energiezuiniger dus! Deze oven is het goedkoopst via het Kruidvat. Als het niet bevalt, kun je het apparaat binnen een maand retour sturen en je geld terug krijgen - zeer belangrijk vind ik dat!
Succes, Marianne

al
door alramama - Nov 9, 2009 om 20:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook zo'n oven en kan het u aanraden er een te kopen.
De makro had ze een paar weken geleden in de aanbieding ik dacht voor € 49,-- .
Je kunt bakken, braden, grillen, kortom alles is mogelijk. Je hebt geen olie of boter nodig en je kunt zelfs patat bakken. Dus ik zou zeggen, kopen.

christin
door christin - Nov 10, 2009 om 01:03
105 Antwoorden / 4 Vragen

Kun je gerust kopen hoor, heel handig. Ik kocht 'm alleen via Teleshop en betaalde veel te veel. 109 euro. Dus zoek even naar een goedkoper adres. Er zat geen receptenboek bij en heb toen een mailtje gestuurd en kreeg vrij snel een Nederlandse versie toegestuurd. Maar eigenlijk kun je alles zelf uitproberen zonder receptenboek. Gewoon de instructies op de verpakking van een product volgen. Ik doe er kroketten en bitterballen in (die geschikt zijn voor ovens). Kippebouten, patat. Je hebt er geen omkijken naar. Geen gedoe met hete olie. Stokbrood, broodjes en pizza's afbakken is erg makkelijk. Ook dingen ontdooien en opwarmen is simpel. Ovenschotels maken. Alles gaat perfect. Ik gebruik zo'n oven al jaren en heb inmiddels de derde gekocht. Je kunt het hele proces volgen en controleren. Je kunt er zelfs een paar dingen tegelijk in maken. Dus kopen.

bo
door boof - Nov 10, 2009 om 12:54
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Het is me nu wel duidelijk dat ik niet die van de tv hoef te nemen, dat de andere ook goed zijn. Ik ben blij dat de resultaten zo goed zijn met de flavorwave want het lijkt me echt een goed apparaat. Mijn zoon die binnenkort op kamers gaat ziet het ook wel zitten. En ik weet dat hij noal eens zal vergeten om iets uit de diepvries te halen en dat gaat met dit apparaat ook makkelijk. Dus nu ga ik op zoek naar een mooi betaalbaar exemplaar. Nogmaals bedankt.

famblack
door famblack - Nov 10, 2009 om 15:16
33 Antwoorden / 22 Vragen

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de flavorwave turbo van best of shopping van de t.v.
Ben er erg tevreden over en gebruik hem bijna dagelijks.
Alleen het ontdooien kun je beter in de magnetron doen. Dat scheelt aan tijd.
Ik had begrepen dat die van t.v. een combinatie heeft van halogeen, convectie en infrarood. Die van kruidvat heeft geen convectie en juist die combinatie maakt dat de oven het zo goed doet.
Op internet kun je als je flavorwave intypt, op een forum lezen welke verschillen er zijn tussen die van het Kruidvat en van t.v.

ma
door marly18 - Nov 30, 2009 om 16:12
27 Antwoorden / 0 Vragen

Op de Amerikaanse nieuwssite KDKA testen ze dat soort producten. Ook de FlavorWave. Kijk eens op: http://kdka.com/consumer/FlavorWave.Deluxe.Oven.2.650394.html.

ge
door gerard55 - Jan 10, 2010 om 19:47
57 Antwoorden / 11 Vragen

Ik verbaas mij toch wat over de positieve reacties. Marly18 adviseert terecht om eens op de website van kdka.com te kijken, want daar komen al deze apparaten er helemaal niet zo geweldig af. Een bevroren kip bereiden met de snelheid die men op TV laat zien, blijkt helemaal niet zo te zijn. De snelheid valt tegen en je moet wel degelijk het bevroren vlees draaien. kdka laat het je duidelijk zien. Als het echt zou werken, dan zou ik zo'n apparaat ook graag hebben. Al was het maar voor in de caravan. Ideaal, maar of dat zo is betwijfel ik nu toch.

christin
door christin - Jan 11, 2010 om 01:17
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ja een hele bevroren kip zal wel een tijd duren. Die kun je beter eerst ontdooien. Kleine ingevroren dingen kan wel. Zoals kippenbouten of drumsticks. Laatst had ik veel vers stokbrood over en had dat ingevroren. Die heb ik in de oven gelegd en kwam er perfect uit. Op TV gebruiken ze zo'n speciaal mandje om groente te stomen/koken. Want op zo'n rekje valt alles er doorheen natuurlijk. Ik heb al in veel winkels gezocht maar heb zo'n zelfde niet kunnen vinden. Wel vond ik een stoommandje (Blokker) voor in een kookpan maar ik weet niet of dat ook in die oven kan. Ik ga dat toch eens uitproberen.

macwouter
door macwouter - Jan 11, 2010 om 02:22
825 Antwoorden / 9 Vragen

kijk eens hier voor recepten hier

christin
door christin - Jan 12, 2010 om 01:20
105 Antwoorden / 4 Vragen

macwouter ik heb de link bezocht maar ook daar werd niet gesproken over zo'n mandje. Wel heb ik zelf wat tips aangedragen over het gebruik. Vroeger heb ik een Cyclo Jet oven gehad. (2 zelfs) en dat was een super ding maar die zie ik niet meer vandaar dat ik nu de Flavor Oven heb gekocht die er op lijkt. Vlees heb ik er nog nooit in gebraden want ik wil er altijd jus bij. Wel kippenpoten, en die zijn echt heerlijk krokant. Ook doe ik er bitterballen en kroketten enz. in want ik hou niet van dat gedoe met hete frituurpannen. En pizza's natuurlijk. Zelfs eieren kook ik er in. Wel eerst een gaatje er in prikken. Patat en kroket of worstje doe ik tegelijk. Of champignons met een deegje er om heen. En natuurlijk soesjes bakken.

macwouter
door macwouter - Jan 12, 2010 om 01:52
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Christin.
Het klinkt wel lekker en ga het ook eens proberen. Heb gisteren 11-01 ook zo.n ding aangeschaft en heb er al een brood in gebakken je weet wel een olijfbrood die je nog moest afbakken en heb er niet meer van kunnen afblijven. Ook ben ik dol op kip dus dat zal er ook wel ingaan.Sorry dat ik je niet heb kunnen helpen met het mandje

christin
door christin - Jan 12, 2010 om 02:56
105 Antwoorden / 4 Vragen

Macwouter, de periode dat ik mijn oven kreeg had ik logées uit Polen en zij waren dus erg nieuwsgierig wat dat voor ding was. Dus ik kocht kippenbouten, patat, stokbrood en allerlei andere zaken die in een oven kunnen en snel klaar waren. Ze waren dol enthousiast. Toen ze eenmaal thuis waren kochten ze er ook een, gewoon in een winkel (een soort Makro denk ik). Voor omgerekend slechts 45 euro, terwijl ik er 109 euro voor had betaald. Nou mocht de mijne het begeven dan koop ik er daar wel een. Dat scheelt de helft. Wat betreft de recepten, ik heb wel een boekje maar kijk er nooit in. De meeste dingen doe ik op 200 graden en als het te hard gaat zet ik hem lager. Verder is het hetzelfde als een gewone oven. Jammergenoeg doe ik er niet alles mee wat mogelijk is, gewoon uit luiheid of bang dat het mislukt. Maar als ik meer tijd heb ga ik dat allemaal uit proberen. Ik hou je op de hoogte van de resulaten. Weet je wat ook lekker is, bladerdeeg kopen en er kaasstengels van maken. Reepjes snijden, even een slag draaien en bestrooien met kaas of komijn en dan afbakken. Of bladerdeeg oprollen en bestrooien met kaas en dan snijden, dan krijg je kaasvlinders. Gewoon proberen.

famblack
door famblack - Jan 12, 2010 om 12:35
33 Antwoorden / 22 Vragen

Ik heb het mandje (eigenlijk is het een soort zeef) bij best of shopping besteld.
Werkt perfect voor frites of aardappelstukjes. Als je er wat olie over spuit worden ze nog mooier bruin.
Ik hoor dat jullie pizza's goed lukken. Als ik een diepvries pizza erin doe blijft de bodem aan de zachte kant. Iemand een tip?

christin
door christin - Jan 12, 2010 om 14:41
105 Antwoorden / 4 Vragen

famblack, bedankt voor de tip. Ik heb bij Best of shopping gekeken en kon niet goed zien of het dezelfde was van de TV maar dat zal wel. Nadeel was dat je meteen een set van 4 dingen moest bestellen. Waaronder een grilplaat en een speiale plaat voor krokante dingen zoals pizza, dus misschien is dat ook wat voor jou. Mijn pizzabodems zijn ook niet altijd krokant, het hangt ook van het merk van af. Ik heb de set besteld en zal mij benieuwen.

famblack
door famblack - Jan 12, 2010 om 15:06
33 Antwoorden / 22 Vragen

Christin, het klopt dat het alleen te verkrijgen is in een set.
Ook op bijgeleverde pizzaplaat worden de pizza's niet echt knapperig. Maar misschien ligt het inderdaad aan het merk.
Het rooster werkt echter prima. Is wat aan de kleine kant, maar dat is goed voor de lijn. Als je 3 aardappels met of zonder schil in partjes snijdt en aardappelkruiden erop doet en wat olie erover spuit is het echt smullen.
Heb gisteren op het lage rooster een gehaktrol gebraden op 225gr. in 25 min. Heerlijk!
Als je ziet wat een vet eruit komt, wat anders in je vlees blijft zitten!

christin
door christin - Jan 13, 2010 om 00:40
105 Antwoorden / 4 Vragen

famblack hoe maak je die gehaktrol? Aanmaken als gewoon gehakt met gehaktkruiden en dan een rol er van maken, lijkt me ook wel lekker.

famblack
door famblack - Jan 13, 2010 om 16:31
33 Antwoorden / 22 Vragen

Christin, ik heb een halve kilo rundergehakt aangemaakt met een zakje gehakt kruiden (van verstegen) met een ei erdoor. Als een rol in de oven gelegd en 2x gedraaid zodat hij mooi bruin wordt en het vet eraf kan lopen. Ik spuit wel het rooster altijd in met een spuitbusje bakspray.

christin
door christin - Jan 14, 2010 om 00:24
105 Antwoorden / 4 Vragen

famblack, ga ik beslist proberen, Behalve kip heb ik er nog nooit vlees in gebakken, altijd bang dat het er als een schoenzool uitkwam, maar ja volgens de TV ziet het er altijd smakelijk uit. Biefstuk zou ik nooit doen, want dat bak ik maar heel kort. Als ik in februari die bestelde bakplaten en mandje krijg kun je er ook weer meer mee denk ik zo.

pu
door puck 1951 - Dec 15, 2011 om 23:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal,ik heb ook zo'n oven,heerlijk. Ik heb er vandaag rosbief in gebakken,lekker met kleine aardappeltjes,salade,mmm smullen en met 50 min klaar.

christin
door christin - Dec 16, 2011 om 00:38
105 Antwoorden / 4 Vragen

Was de rosbief nog wel rood van binnen?
Ik doe er ook altijd kippenpootjes in en bitterballen (voor de oven) en ovenfrites. Aardappelkroketjes en pizza natuurlijk, afbakbroodjes enz.
Fijn apparaat vind ik het.

ma
door marian1957 - Dec 25, 2011 om 15:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kan dit alles ook in zo'n halogeen convectie oventje van de Blokker?

christin
door christin - Dec 25, 2011 om 20:09
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ja hoor, die halogeen convectie ovens werken allemaal hetzelfde. Gewoon even uitproberen. Ik had een dure van de TV maar volgende keer koop ik er een bij Blokker of op de markt. Zo meteen bak er een paar pommes duchesses in. Zo uit de diepvries op 200 graden en zo klaar.

rv
door rvmaren - Jan 10, 2012 om 15:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er momenteel een halogeen/convectieoven in de aanbieding voor 29,95 euro bij Blokker. Mijn vraag is weet iemand hoeveel watt z´n oven heeft, dit in verband met het eventuele gebruik voor in de caravan.

christin
door christin - Jan 11, 2012 om 00:38
105 Antwoorden / 4 Vragen

Even informeren bij Blokker hoeveel Watt de oven is.

robert11
door robert11 - Feb 14, 2012 om 20:30
310 Antwoorden / 25 Vragen

1300 Watt verbruik de convectie van Blokker.....
m.v.g. Robert

lo
door loes1212 - May 10, 2012 om 16:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Zijn jullie nog steeds aktieve gebruikers van de Flavor-wave oven ?
Nou ik wel.
Bij mij is de frituur de deur uitgegaan en het gasfornuis gaat nog maar zelden aan.
Wij gebruiken echt elke dag de oven en zijn er razend enthousiast over.

Weten jullie trouwens ook dat je ten opzichte van een conventionele oven ca. 50% bespaart op de elektra rekening ?

Ik zag er trouwens laatst nog een paar bij de Action staan voor nog geen 30,00 euro.

Wel is het naar mijn mening belangrijk een accessoireset te kopen voor 12,50 euro bij de Blokker. Hier zit ook een verhogingsring bij en volgens mij kan je die niet missen.

Misschien hier een beetje teveel reclame gemaakt, maar dat is voor het goede doel hahaha.

Ik kan jullie van nog veel meer info voorzien, maar als jullie daar behoefte aan hebben, dan hoor ik dat wel.

Groetjes en veel kookplezier.
Loes

christin
door christin - May 10, 2012 om 19:41
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, ik gebruik deze oven ook bijna dagelijks hoor. Bevalt nog steeds super. De accessoires heb ik ook. De combimagnetron is overbodig geworden.

lo
door loes1212 - May 11, 2012 om 13:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Christin,

Ja dit is een apparaat in de keuken, die ik voor geen goud meer zou willen missen.

Maar ben je bekend met "Clubs" ?

Daar is een club die dagelijks nieuwe recepten deelt. (het is m'n eigen cluppie, dus ik weet niet of ik hier daar voor reclame mag maken).

Dus als jullie interesse hebben, ga daar eens kijken.

groetjes,
Loes

christin
door christin - May 11, 2012 om 14:48
105 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Loes, nee ik ben niet bekend met Clubs dus ik ga kijken.

lo
door loes1212 - May 11, 2012 om 14:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk dan eens onder Hobby - Eten en drinken.

christin
door christin - May 11, 2012 om 15:14
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ga ik doen Loes, bedankt.