me
door menno1 Aug 21, 2011 om 15:25
Voeding & gezondheid

Aneurisma

Besate mensen,

Wordt de grootte van een aneurisma is mm of cm aangegeven?

vr.gr. menno

1440 3 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2011 om 16:39
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Menno1,
Kort door de bocht: normale slagader in cm
gelijkvormige aders in mm
neklengte mm
diameter neklengte mm
Maar volg tde hond's advies op, tenzij er een arts er iets meer over wil vertellen.

re
door renate07 - Aug 22, 2011 om 16:02
142 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Menno,
wat een toeval dat jij die vraag hier stelt. Ik sta sinds kort onder behandeling bij de cardiologe en zij heeft bij mij 2 aneurysmas op de aorta net boven mijn hart geconstateerd. Aneurysma no.1 heeft een doorsnee van 4,8 cm en aneurysma no.2 een doorsnee van 4,9 cm. Ik ben eind 40 jaar en sta hoogstwaarschijmlijk voor een zeer zware operatie die ze in Eindhoven niet aandurven, wacht op oproep van AZM maastricht.
gr. Renate

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2011 om 16:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zie hier bij aneurysma in de aorta in cm staan:
klik hier

Ik vind echter dat dit beter met de specialist besproken kan worden omdat dit m.i. geen eenvoudig medisch probleem is.