go
door gover Apr 22, 2007 om 20:40
Voeding & gezondheid

Bodymilk voor een zomerse teint

Garnier heeft "Bodysummer" op de markt gebracht. Dit is een heerlijk ruikende, goed smeerbare bodymilk die geleidelijk aan een zomers bruine teint achterlaat. (Er zit een kleine doses zelfbruiner in.)

Wie kan mij vertellen wat een zelfbruiner doet? ..uiteraard: hij bruint. Maar hoe? Maakt het pigmentvlekken aan? En wat voor invloed heeft de zon er op?

1151 8 Rapporteer

cr
door crowone - Apr 23, 2007 om 14:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het verft gewoon je huid want het resultaat zie je gelijk en het wordt donkerder naar mate je vaker schilderd.

1x
door 1x2x3x4x5x - Apr 23, 2007 om 17:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, het geeft geen pigmentvlekken , ik gebruik dove, vooral mijn hals en benen, goed en gelijkmatig insmeren.

Dan een kwartier laten intrkekken, de volgende dag nog een keer herhalen.

De kleur blijft er dagenlang opzitten, wel met douchen niet te hard wrijven.

Er is nu ook Dove met glans, ik nog moier!

ki
door kikkervisje - Apr 24, 2007 om 22:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik een zelfbruiner opsmeer, dan gaat mijn huid verbrand stinken... net zoals wanneer ik onder de zonnebank heb gelegen!

Ik vraag me af of ze over een aantal jaren niet met het nieuws komen dat zelfbruiners chemische stoffen bevatten die schadeijk zijn voor de gezondheid of b.v. huidkanker bevorderen.

brenda99
door brenda99 - Apr 25, 2007 om 00:08
10 Antwoorden / 16 Vragen

kikkervisje, ik heb dezelfde ervaring!! en inderdaad, het zou best eens kunnen dat over een x aantal jaren inderdaad bekend wordt dat het misschien wel niet zo gezond is!!

elenay
door elenay - Jul 26, 2007 om 17:04
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Kikkervisje als je nu eens Niveau summer beauty zou gebruiken die ruikt best lekker, wat naar citroen, heerlijk fris en bruint erg mooi.

De meeste zelfbruiners maken gebruik van dihydroxy-aceton (DHA) en lawson. Dit zijn stoffen die zich hechten aan de bovenste laag van de opperhuid en door oxydatie een bruine kleur veroorzaken (als het ware een soort roest reactie van de huid). Na een paar dagen verdwijnt de kleur door het normale afschilferingsproces van de huid. Belangrijk is de crème egaal aan te brengen anders ontstaan donkere vlekken of vegen. Tegenwoordig zijn er ook zelfbruiners op de markt die tevens een SPF bevatten zodat ze ook bij het zonnen gebruikt kunnen worden.

Naast de zelfbruiners die DHA en lawson bevatten, bestaan er produkten die tyrosine bevatten. Uit tyrosine wordt in de pigmentcellen pigment (melanine) gevormd. Tyrosine kan dus worden beschouwd als een voorloper van het melanine. Door deze stof op de huid aan te brengen ontstaat een toename van de vorming van melanine en dus een bruine kleur. Deze stoffen worden ook wel "pretanners" genoemd. Ook hier geldt dat een vlekkig resultaat ontstaat wanneer de crème niet egaal wordt aangebracht.

Tot slot zijn er produkten die bergamot-olie bevatten. Deze stof houdt de UV-B tegen maar versterkt de werking van UV-A stralen. Hierdoor is het mogelijk al bij een geringe dosis UV-A stralen bruin te worden. Deze stoffen vallen dan ook niet echt onder de zelfbruiners omdat er wel zonlicht bij nodig is. Doordat de UV-A straling niet wordt tegengehouden en het effect juist wordt versterkt, versterken deze middelen de verouderingseffecten van de zon op de huid. Mensen met huidtype I en II moeten voorzichtig omspringen met deze producten omdat zij ook tot zonnebrand aanleiding kunnen geven.

duif2
door duif2 - Jul 26, 2007 om 18:09
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik heb het ook gebruikt, ook nog van Nivea speciaal voor mijn gezicht.

Ik werd inderdaad mooi bruin(wel na insmeren goed je handen wassen), maar mijn beddegoed kleurde ook mee.

Het geeft dus wel af, ik denk dus dat het gewoon een soort verf is.

elenay
door elenay - Jul 26, 2007 om 18:19
1031 Antwoorden / 142 Vragen

duif2 laat het als je het erop smeert eerst goed intrekken. Ik maak me ondertussen altijd op, kan het drogen. Twee vliegen in een klap.

Het teveel kun je er ook afhalen door met een handdoek nog even over je huid heen te gaan voordat je je aankleed. En als je het bed instapt, dan kun je altijd je huid even afnemen met een nat washandje waarop ik of olijfolie doe of natusan babyoil (ruikt lekker) en is vochtinbrengend en verzorgend voor de huid.??

ki
door kikkervisje - Jul 26, 2007 om 19:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop alleen cosmeticaprodukten die niet op dieren getest zijn. Dierproefvrije produkten kun je vinden op de site van de Vereniging Proefdiervrij: www.cosmeticagids.nl en op de site van de Amerikaanse dierenbeschermingsorganisatie Peta:  www.caringconsumer.com/resources_companies.asp. Hierop staat ook een "foute" lijst en daarop kun je zien dat Garnier eigendom is van L'Oreal, de firma die weigert te stoppen met het uitvoeren van gruwelijke dierproeven en daar tegen de consumenten nog over liegt ook. De slogan "omdat u het waard bent" moet je dan ook opvatten als "omdat uw geld ons zoveel onschuldige dierenlevens waard is".

"Goede" merken ga ik hier niet noemen, voordat ik word beticht van reclame. Je kunt ze nu zelf vinden.