sp
door spoekie999 Mar 6, 2020 om 10:08
Voeding & gezondheid

Brief van Schoonenberg

Gisteren kreeg ik een brief van Schhonenberg waar ik helemaal geen relatie mee heb. Ik kon mij afmelden bij www.consubase.nl/schoonenberg. Ik vraag mij af hoe schoonenberg aan mijn adres komt. Een paar weken geleden heb ik in het ziekenhuis mijn oren moeten laten tetsten. Zou het ziekenhuis mijn adresgegeven doorverkopen?
Wie heeft hier meer ervering mee?

4104 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 6, 2020 om 10:10
7210 Antwoorden / 3 Vragen
va
door vanlotjegetikt - Mar 6, 2020 om 10:48
809 Antwoorden / Vragen

Zou even met Schoonenberg opnemen hoe zij aan uw adres zijn gekomen.

gerbera
door gerbera - Mar 6, 2020 om 11:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zou het ziekenhuis mijn adresgegeven doorverkopen?

Dat zullen ze vanuit het ziekenhuis zeker niet doen, ook ik kreeg van die brieven en het adres.....gewoon het telefoonboek of zijn door andere bedrijven waar u connecties mee heeft verkocht. Lees hier  hoe consubase werkt, staat ook een afzegformulier op de site.

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2020 om 11:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die heb ik ook een paar keer - heel brutaal - ontvangen en zonder een bezoek aan het ziekenhuis oid. Ik heb ze genegeerd (of geretourneerd) en ontvang al lang niets meer. Ongewenste post retourneren helpt vaak om het te stoppen.

Lees ook hier:
https://radar.avrotros.nl/forum/overig-gezondheid-voeding-f97/gratis-hoortest-van-schoonenberg-t169929.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2020 om 11:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ontvang dat ook af en toe. Gooi het dan meteen weg en het is in dit geval ook onschuldig, de uitnodiging voor een gratis test.
Mogelijk is er gebruik gemaakt van de gegevens in een telefoongids en dat mag nog altijd.

br
door bravehenk - Mar 6, 2020 om 12:32
206 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat veel vooral ouderen zo'n brief krijgen. Moet wel gepersonaliseerd anders krijgen mensen met een sticker ja/nee of nee/nee geen brief(folder)
Ik krijg ze ook regelmatig.Je moet eens weten waar je allemaal je adres achterlaat,of te vinden is.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 6, 2020 om 12:58
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ongewenste brievenbus en geadresseerde post wat dus reclame blijkt te zijn stuur ik retour afzender met bij de eerste keer als comment: Geadresseerde verhuisd, blijven ze toch sturen dan volgt comment: Persoon overleden.  Blijven ze dan nog bezig dan krijgen ze het rerour , ongefrankeerd met 9 kilo kranten, folders en andere zaken.

Thijs12
door Thijs12 - Mar 6, 2020 om 13:19
554 Antwoorden / Vragen

Die komt bij iedereen na een bepaalde leeftijd. Misschien 65? Hoe ze er aan komen zal moeilijk uitzoeken zijn. Misschien de zorgverzekeraar?

justmeagain
door justmeagain - Mar 6, 2020 om 23:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

Vraag het Schoonenberg zelf, zij bieden zeker weten een luisterend oor.

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2020 om 00:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ga niet zo vaak naar de brievenbus, 1 maal per week, daar lag vorige week Vrijdag ook zo'n brief van Schoonenberg. Voor zover ik weet heb ik geen gehoor probleem (maar als je doof bent weet je dat kennelijk niet ;-)  en ik heb hen een email gestuurd dat ik deze brief naar de Reclame Code Commissie zou sturen want: ben en geen klant en nog nooit bij hen geweest. Vanmorgen, d.w.z. inmiddels gisteren een brief in de bus: "zouden ze nooit meer doen". Mijnerzijds was het alleen een "dreigement", had niets gestuurd aan de RCC, maar het werkt kennelijk wel. Doe ik trouwens ook met ongevraagde brieven aan "bewoners van". Dat helpt best wel: de Reclame Code Commissie. Zelfs bij astrologen en ongevraagde "bestelllen bij". Mailtje is voldoende. Heb een duidelijke NEE op de brievenbus, geen sticker maar door de WBV gemaakte tekst. Dus nooit te verwijderen.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 7, 2020 om 07:31
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dus nu een mailtje sturen dat je de brief aan RCM ongedaan maakt. ;-)

Zo
door Zonneschijn131 - Mar 7, 2020 om 03:29
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik kreeg gisteren een brief van Schoonenberg voor een gehoor test.
Ik heb helemaal geen relatie met Schoonenberg en ook niet bij een dokter of ziekenhuis geweest.
Het ziekenhuis verkoopt geen adres gegevens,maar e-mail adressen zijn op allerlei manieren te achter halen en die worden masaal doorverkocht, voor reclame van bedrijven/ winkels.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Mar 7, 2020 om 10:01
29 Antwoorden / Vragen

Wil je 'inzage in uw eigen persoonsgegevens' dat moet je inloggen via iDIN. Waarmee je ze zeer waarschijnlijk meer persoonsgegevens cadeau doet dan dat ze al van je hebben (nooit doen dus!).

De wereld op zijn kop en een ontwikkeling dat je bij steeds meer bedrijven ziet. Wil jij jouw persoonsgegevens laten verwijderen moet je eerst persoonsgegeven opgeven, die ze vaak nog niet allemaal/of helemaal niet hebben. Of nog erger het vragen om een kopie van jouw ID (of inloggen met iDIN). Voordat ze überhaupt over willen gaan tot wissen, dan is het nog de vraag of ze dat doen. En wat doen ze dan met de nieuw verkregen gegevens? Moet je daar dan weer hetzelfde verzoek voor indienen?