J.A. van den Oever
door J.A. van den Oever Feb 15, 2021 om 15:06
Voeding & gezondheid

Coffeecups L'OR

Zijn er mensen met een klacht over de koffiecups van L'OR.
al enige tijd heb ik de ervaring dat op een streng cups van dit merk er 4of 5 niet doorgedrukt worden in onze Nespressomachine.Er komt dan alleen water uit het apparaat.Ik heb deze klacht ook geuit bij fabrikant DE maar zij kunnen zich niet herkennen in deze klacht.Ter compensatie stuurden zij heel nobel een verpakking cups toe.Echter deze week een aantal doosjes gekocht.Vandaag alweer 2 cups kunnen weg gooien omdat zij niet open gingen.Meteen daarna 2 cups van een ander Amerk gebruikt en totaal geen probleem. probleem.Overigens heb ik ook cups van Liddl en Vomar gebruikt en die geven en gaven geen probleem.
Nu zit ik weer met een aantal doosjes L'OR en moet ik maar als in een loterij afwachten of ze het wel of niet doen.Zijn er meer mensn met dit probleem?

6158 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2021 om 15:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, dit niet met dat probleem, maar misschien een suggestie? Heb zelf een veel goedkoper Nescafé Dolce Gusto apparaat waar dit, heel zelden, voorkomt. Zie dan wel dat het heeft geprobeerd door te prikken, dus "moetje" is te zien. Dan haal ik het cupje eruit, prik het door en plaats het weer terug, wel precies op dezelfde wijze. Deze oplossing is voor tijdelijk: koop ze voortaan bij de Vomar of Liddl. Succes.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 15, 2021 om 16:15
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hier staat tussen de klachten een oplossing van nespresso:
https://www.klacht.nl/cupjes-worden-niet-goed-doorgedrukt/

Ontkalken schijnt een oplossing te zijn.

marita5
door marita5 - Feb 15, 2021 om 16:17
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo J.A.Van Den Dever ,

Meteen daarna 2 cups van een ander Amerk gebruikt en totaal geen probleem. probleem.Overigens heb ik ook cups van Liddl en Vomar gebruikt en die geven en gaven geen probleem

Dan maar andere gebruiken , waar u dit probleem niet mee heeft .

Lees deze klachten eens , klik op de rode regels .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/douwe-egberts/klachten/douwe-egberts-nespresso-capsules-werken-heel-vaak-niet/details?complaintId=a5912c97-b63e-4036-bae8-65d358df6c67

https://www.klacht.nl/lor-espresso-cups-lopen-niet-door/

tenormin
door tenormin Feb 15, 2021 om 16:24
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@sjoppy en @marita5, jullie links zijn best wel gedateerd; kan me niet voorstellen dat DE er niets aan zou hebben gedaan, eerlijk gezegd. Maar goed, ik zie geen recentie klachten.

marita5
door marita5 Feb 15, 2021 om 16:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Wat maakt het uit of de links gedateerd zijn ? Had DE er wel iets aan gedaan , dan had Ts het probleem nu niet .

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 15, 2021 om 17:36
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je de Cups van  Nespresso en DE op gaat meten.... en de huismerk van LiddddL  en  Vomar ook?

dan zie je dat  DE  ietsje lagere  is en  dan een loterij ontstaat.
Wel kan kalk  dit ook veroorzaken maar dan zouden mijn Lidl  het ook moeten hebben.
DE heeft dus bijna passende Cupjes,   en als niemand die meer kocht.....

Zelf weer een normale  Expresso Machine gepakt,   werkte altijd, ook als er veel kalk in zit.

rj
door rjw - Feb 15, 2021 om 20:25
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Werkt de machine met Nespresso capsules wel gewoon zoals het hoort?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 16, 2021 om 10:10
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Na lezen van alle gelezen reacties, zoals @RJW al opmerkt, kan het aan uw Nespressoapparaat liggen en is bijv. een schoonmaakbeurt gewenst?

pi
door piet limburg - Feb 17, 2021 om 16:51
232 Antwoorden / 15 Vragen

Is het matje en de prikpen nog wel goed,?

christa 69
door christa 69 - Feb 17, 2021 om 17:33
2 Antwoorden / Vragen

ook ik heb deze ervaring, in mij Machine kan alleen Nespresso,Meerder cups geprobeert niks werkt, ook na dat ik eerst nespresso gebruik en daarna een ander merk ,maar  werkt niet

rj
door rjw Feb 18, 2021 om 08:42
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Bekend probleem. Vreemdmerk capsules kunnen alleen maar goedkoper zijn door goedkopere materialen of minder nauwkeurige productietoleranties te hanteren dan het orgineel. De prijs van de koffie zelf maakt het verschil niet. Nespresso is niet alleen maar duurder omdat het een A-merk is, het heeft ook met consitentie te maken. En dat kost nu eenmaal geld.

pi
door piet limburg - Feb 17, 2021 om 20:53
232 Antwoorden / 15 Vragen

Prikplaat (membraan) met prikpen moeten optimaal in orde zijn.

pe
door peter_1957 - Feb 20, 2021 om 15:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, hier hetzelfde probleem.
Niet alleen  met L 'OR, maar ook met andere cups van D.E.

Peter Janssen