an
door anjavdv Apr 22, 2012 om 09:52
Voeding & gezondheid

Croissants van de Aldi

Al verschillende malen heb ik blikje croissants gekocht bij de Aldi, maar de laatste keren, barsten de blikjes al ver voor de uiterste verkoopdatum open. Van het weekend zelfs vier blikjes. De uiterste verkoopdatum is 10-5-2012.
De chef bij de Aldi deed voorkomen, dat dit eigenlijk nooit gebeurde. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring. ( temperatuur koelkast staat goed)

7373 12 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 22, 2012 om 11:04
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is de gemeten temperatuur in uw koelkast?
Dit kan tussen de 1 en 7 graden liggen.

Ook is boven en onder vaak enkele graden verschil dus meet je op de voorgeschreven halverwege of de plek van de blikjes.

Ook het vervoer van gekoelde en gecontroleerde winkel naar huis en iets te lang opwarmen kan schadelijk zijn.
Ik was ooit mijn koelbox vergeten, het regende hard dus straks en toen was mijn blikje ook na 3 uren zelf geopend!

4 graden in midden koelkast en meet ook eens in groente lade en bovenin.
Diverse producten moet je afhankelijk van gewenste temperatuur op verschillende hoogtes plaatsen.

ge
door geitenb - Apr 22, 2012 om 11:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb (in maart) last gehad van geplofe blikjes croissants van de Aldi, en nog nooit met blikjes croissants van een ander merk.
Contact opgenomen met de producent de Zuivelmaatschappij in Nijkerk. Die liet weten dat de oorzaak waarschijnlijk aan de bloem of margarine ligt. Ze zouden aanpassingen doorvoeren zodat het probleem verholpen zou zijn.
Dat is dus kennelijk nog niet gelukt!

tenormin
door tenormin - Apr 22, 2012 om 11:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat de verhouding bloem en gist de oorzaak kan zijn. Ik heb veelal meer het "probleem" dat ze na een fikse klap nog niet openspringen. Zie soms wel in de super dat er een paar al open zijn gesprongen.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 22, 2012 om 11:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Lidl gaat inderdaad erg moeilijk open, dus Aldi heeft een duidelijk andere leverancier...

Maar hoe zien ze er in de winkel dan uit, strak en beginnende barstjes?
Ik ga maandag gelijk kijken hoe het bij mijn in Blokker is.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 22, 2012 om 11:50
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Lidl tht 25-4-12 is nog goed en al voor de paas gekocht...
Aldi kijk ik morgen wel.

king cockroach
door king cockroach - Apr 22, 2012 om 12:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bovengisting in het blikje! De druk in het blikje wordt dan te groot en dan barst het op het zwakste punt.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 22, 2012 om 14:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=king cockroach schreef op zondag 22 apr 2012, 12:53]Bovengisting in het blikje! De druk in het blikje wordt dan te groot en dan barst het op het zwakste punt.
Dat zou inderdaad een goede reden zijn. Gisting is behoorlijk sterk om zo'n blikje open te laten barsten.

getty
door getty - Apr 22, 2012 om 16:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bij mij knappen ze niet open, maar ik heb de laatste 2 x gehad dat ze amper uit het blikje willen. Het deel komt er gescheurd en in 2 helften uit, ik had ipv 6 croissants laatst 12 mini croissants omdat het deeg zo slecht uit het blik komt. Ik ben er zeer ontvreden over en koop ze niet meer bij de aldi. Die van de Lidl zijn wel beter, maar ik ga maar weer terug naar de danerolle croissants, helaas 100% duurder maar wel lekkerder en beter te maken.

an
door anjavdv - Apr 22, 2012 om 17:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de blikjes bij de Lidl nog nooit gezien, maar zal die ook eens proberen. En anders idd ook maar weer over naar de Danerolle. Ook heb ik wel eens gehad zoals Getty ook beschrijft, dat het deeg bijna niet het blik uit wil en heel erg aan elkaar plakt. Ik gebruik de croissants van de Aldi al veel langer, maar deze problemen doen zich pas de laatste maanden voor. Zal ook maar eens bellen met de producent en morgen maar weer terug met mijn geplofte blikjes naar de Aldi.

getty
door getty - Apr 22, 2012 om 17:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=anjavdv schreef op zondag 22 apr 2012, 17:38]Ik heb de blikjes bij de Lidl nog nooit gezien, maar zal die ook eens proberen.

Volgens mij verkoopt lidl ze alleen rond de feestdagen, is geen standaard assortiment.

na
door nancyhollands - May 7, 2012 om 21:03
6 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn blikje van de Aldi is ook geknapt maar ik had hem in mijn keukenkastje gezet, wist niet dat hij gekoeld moest staan? Het is niet warm in mijn kastje dus ik vond het apart dat het blik was opengeknapt. Nogmaals een blik gekocht maar de croissants zaten aan elkaar geplakt en wilde ook niet rijzen, waardeloos. Daarnaast is het superongezond dus ik koop ze niet meer. Croissants hebben 0,0 voedingswaarde.

tenormin
door tenormin - May 7, 2012 om 21:22
16849 Antwoorden / 108 Vragen

nancyhollands, Nou, croissants hebben 0,0 voedingswaarde?
1 "normale" croissant heeft al 17.1gr aan koolhydraten, 12.6gr aan vet, 42.7gr eiwit, Kcal. 198 cal. Dus 0.0 is heel optimistisch gezien.