ni
door ninuz Feb 9, 2004 om 13:41
Voeding & gezondheid

Deodorant gevaarlijk???

Ik heb nu al van verschillende kanten gehoord dat er een link is gevonden tussen een bepaald ingrediënt in deodorant en borstkanker bij vrouwen. Het gaat meestal om parabenen, whatever that may be, maar nu hoorde ik ook iets over aluminium hydrochloraat, wat dus in megaveel deo´s zit, ben het namelijk meteen gaan checken. Weet iemand hier meer over en als het echt waar is wat zijn dan goede alternatieve merken of manieren? Bedankt!

3090 7 Rapporteer

maryvon
door maryvon - Apr 16, 2004 om 12:36
99 Antwoorden / 44 Vragen

http://www.fedichem.be/NL/PRES/CP/2004/CP040114Detic.htm

kijk eens op deze site, misschien wordt je er wijzer van.

em
door emanuela - Apr 16, 2004 om 12:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heb je het al gehoord (het is bij verschillende tv-programma's geweest), maar er is dus geen link tussen de deo-stof en borstkanker (gelukkig maar!). Het Kankerfonds heeft ook geen waarschuwing afgegeven, dus als ik jou was zou ik gewoon lekker genieten van je huidige deo!
Greetz!

ir
door irmalouise - Apr 16, 2004 om 12:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Enkele weken geleden werd er een email rond gestuurd over dit onderwerp. Iedereen in paniek. Rond dat tijdstip werd meteen een woordvoerder van het KWF geinterviewd op de tv. Het was een onderzoek op heel kleine schaal. Te klein om meteen de noodklok te luiden. Volgens KWF geen reden tot paniek. Het KWF vertrouw ik meer als een of ander laboratorium in Zuid Amerika. Het KWF kan je hierover ook de nodige inlichtingen geven.

ni
door nicky29 - May 17, 2004 om 01:55
9 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad is er een schrijven verschenen met een bepsalde staf die verband zou geven met borstkanker. ik werk zelf in een drogist en via de cursussen moet je wel erg veel deodant gebruiken, vooral de antitransparant wil je blootliggen aan die stoffen. Nivea Fresh airosol de normale spray heeft deze stoffen niet. Dus als je het zekere voor je het onzekere wilt nemen moet je deze deodorant gebruiken.

bl
door bleubell - Nov 3, 2004 om 13:28
3 Antwoorden / 2 Vragen

volgens mij onstaat bortskanker echt niet door deoderant...volslagen onzin...ja als je de hele dag vergif op je huid bent aan het spuiten...dan zou ik zeggen dat de kans op huidkanker groter is... borstkanker kom steeds meer voor..1 op 9 vrouwen krijgt het..ik moet volgende maand een aplatio ondergaan aan beide borsten en dit heeft daar niets mee te maken... het is genetich vast gelegd....als het voorkomt in je familie...is de kans dat je het krijgt zeker aan wezig... laat het dan testen..zo kun je een vermingking van je lichamm voorkomen..

ma
door marja15 - Jan 2, 2005 om 21:54
10 Antwoorden / 0 Vragen

Deodorant kan wel allergische reakties veroorzaken bij mensen. Als je zeker wilt zijn van je deodorant dan kun je ook een deodorant gebruiken zonder toevoegingen. Op mijn website kun je nog veel meer producten kopen die 100% natuurlijk zijn. Ook zijn de producten verkregen op een unieke manier. Ze worden niet verhit, dus er is ook geen verlies van stoffen. Mijn website is: www.opsteegh.novanutria.com

Groetjes Marja
<SCRIPT language=javascript>postamble();

kroonmeester
door kroonmeester - Oct 2, 2008 om 10:09
457 Antwoorden / 45 Vragen

Nog even een oude koei uit de sloot opgehaald!

Als ALUMINIUM CHLORHYDRAAT dusdanig gevaar zou opleveren voor onze gezondheid, en zeker na meer dan 4½ jaren het probleem ter berde werd gebracht, had de overheid al ingegrepen door zeker de Voedsel en Waren autoriteit (VWA) om dit gezondheidsrisico te elimineren en zou het nimmer meer in de schap te koop zijn.

Broodje aap met of zonder saus?