aukje1973
door aukje1973 Aug 3, 2005 om 16:51
Voeding & gezondheid

Emigreren

ik wil graag emigreren naar australie dan moet je zo'n begeleider inhuren om je zaken te behartigen dit kost alles met elkaar zo'n 5000 euro

ik zoek een goedkoper manier

wie kan me hier in asisteren?

991 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Aukje,

Hebben we je net verwelkomt in ons midden, wil je al weer weg. :-)

Ik heb zelf een aantal jaren ook plannen gehad om te emigreren, maar ik
ben nergens een begeleider tegen gekomen die mij zou moeten helpen.
Voor Australie zijn enkele regels opgesteld voor immigranten. Ze moeten
o.a. vloeiend Engels spreken en een economisch belang dienen (werk
hebben, investeringen doen of geschoold zijn in een van de beroepen op
de MODL-lijst, o.a. tandartsen, metselaars, loodgieters, meubelmakers).
Er wordt ook maar een beperkt aantal visa per jaar uitgegeven.

Ik heb geen idee wat zo'n begeleider zou moeten doen, zeker als je
gewoon de regels volgt die voor immigratie in Australie nodig zijn.
Wellicht is het een nieuwe regel?

In elk geval zal de Australische ambassade je waarschijnlijk meer informatie kunnen geven. Neem eens contact met ze op.

Succes,

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar wil ik me best bij aansluiten maar.......

Aukje je bent hier niet zomaar van ons af want dat van Australië kan je waarschijnlijk wel vergeten. Je moet inderdaad economisch gebonden zijn, dus al de zekerheid van een baan hebben. Daarnaast gaat er een puntensysteem inwerking en die is zelfs, op dit moment, vrij hoog. En 1 puntje te kort, No Way! Als aan die punten komt dan krijg je de mogelijkheid om te emigreren.

De tweede mogelijk, als vrouw zijnde, weet je zelf wel maar of een eventuele relatie voldoende is.

Het is wel gezellig hier meer hoef ik niet te zeggen, groet WillemG

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb de punten systeen al bewandeld als kok heb ik al genoeg en mijn friend is IT er dus ook op die manier komen we er wel het gaat om de papieren enz vertalingen huizen dit doet zo'n begeleider die regelt dit soort zaken en dan het wachten ik kan er van uitgaan dat het zeker nog 2 jaar duurt dus ben nog niet weg

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging.

Je beroep moet staan op de SOL: Skilled Occupations List of op de MODL (Migrations Occupations in Demands List):

Bricklayer
Cabinetmaker
Carpenter and Joiner
Child Care Co-ordinator
Civil Engineer
Cook
Dentist
Electrical Powerline Tradesperson
Eectrician – General Electrician
Electrician (Special Class)
Electronic Equipment Tradesperson
Fibrous Plasterer
General Electrical Instrument Tradesperson
Nuclear Medicine Technologist
Plumber – General Plumber
Podiatrist
Solid Plasterer
Speech Pathologist

Meer over het puntensysteem (zoals hierboven al aangegeven) vind je hier: points test. Minimaal benodigd 120 punten van de 140, de lat ligt vrij hoog.

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, deze info was overbodig, dit ben je al doorlopen.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aukje, je bent toch niet verplicht om zo'n begeleider te nemen?

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

geeft niet wel lief hoor

ik weet niet of je verplicht bent zo'n begeleider te nemen

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is je zandbak weer gesloten, Felix?

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het gelijk vergeten is een uitzondering. Maar ik denk dat die
uitzondering hier van toepassing. Dat is als je een ondernemer bent en
met een enorme zak euro's aan komt zetten om daar een bedrijf te
starten. Dat brengt werkgelegenheid. Je moet wel een goed businessplan
hebben.Dan hebben wel over een bedrag van 6 nullen of net iets minder.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ brynnar - in het rijtje beroepen mis ik; treacle wafer :-) E.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai aukje ben ik weer met het antwoord waar jij om vroeg.

Een begeleider bestaat niet. Gauw klaar hé?........maar..

Als jij wil emigreren dan moet je, inmiddels bekend bij je, aan veel voorwaarden vodoen nu wil het geval dat deze (begeleiders c.q. oplichters met hun € 5000.--) Immigratie deskundige (zoals ze zichzelf noemen) een bureautje hebben en voor een groot deel, dus lang niet alles, de papieren winkel voor hun rekening nemen. De enige reden dat ze een poot aan de grond krijgen bij mensen, sorry, zoals jij is doodeenvoudig omdat zij geen fouten bij de aanvraag maken.

Als jij zelf de weg weet en weet wat je moet doen, de aanvraag correct maakt zal je die mensen niet nodig hebben. Maar maak je 1 foutje in de aanvraag, helaas dan wordt deze afgewezen.

Het geld wat je hebt kan je beter gebruiken voor de financiële reserve die ook nodig hebt.

Mag aannemen dat je verder zelf de weg weet wens ik je veel succes, WillemG

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via de ambassade kan je in contact komen met mensen die Australie
promoten als emigratieland. In tijden dat Australie immigranten zoekt,
geven zij perfecte voorlichting over de eisen waaraan je moet voldoen.
Ze houden dan een soort van hoorzitting in Nederland. Via de ambassade
(waar die voorlichting vanuit gaat als ze immigranten zoeken) kom je
vell meer rechtstreeks te weten. Vraag dus om contact met een van deze
mensen. Zij weten exact van de hoed en de rand.

Je moet een baan aangeboden krijgen in de beroepsgroepen die ze zoeken.
Die werkgever moet je begeleiden en ook garant staan. Behalve dat je
eerst een baan moet vinden in Australie waar te weinig eigen
Australiers voor te vinden zijn, komt er ook nog een strenge medische
keuring aan daarna.

Als je niet aan het "baanvereiste" voldoet, kan je het helaas gelijk al vergeten.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

mag ik iedereen hartelijk bedanken het heeft me weer een stap dichterbij gebracht tot mijn verdere koekomst

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aukje, graag gedaan.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2005 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

het werkvolk gaat weg, de grote bazen als zij de zakken hebben gevult.Waar zou dat toch aan liggen.Wordt het geen tijd om te demonsteren,Als toch een ieder gaat emigeren zegt,Wij worden bestolen bedreigt beroofd en wij worden onze huizen uit geschopt Auto rijden wordt verboden alleen betalen mag je nog,maar dat vinden  haagse heren normaal ,voor hun zijn toch de wegen ZIJ hebben het kapitaal.Zakken vullen zonder gevoel STA OP burgers van het land plat die handel NU

ve
door verwijderd - Aug 5, 2005 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

nederlandse chauffeurs Emigeer dat is je goed recht.

ZIj vergeten je een ding te vertellen over de trucks dat wordt weer dubbel klutsen waar misschien je vaders knieen mee naar de donder zijn gegaan.

klein bericht

ve
door verwijderd - Aug 5, 2005 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Aukje

Heb je al gekeken op www.xpdite.net, het forum van Nederlanders in Australie en toekomstige emigranten?

Werkelijk al je vragen kunnen daar beantwoord worden.

Ben zelf druk bezig met emigreren naar Australie en dat is heel goed mogelijk zonder de "hulp" van een emigratie-agent.

Kijk maar eens op het forum en heel veel succes.

groet,

Annelies

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo...

Ook wij wilden emigeren naar australie(heb daar een zus in Brisbane)

Ben er ook anderhalfjaar geleden geweest.Mijn gouden tip!Tip op google  (australie brisbane) in en u ziet op de eerste pagina( Captain Oz-Emigratie) Deze is geheel in het nederlands te lezen.

Helemaal gratis!!

Met puntenlijst en al.

U zult lezen dat er overal haken en ogen aan zitten.

Leeftijd, vloeiend engels,opleiding,functie,

Zelfs als u een eigen bedrijf wilt starten,bent u verplicht australische mensen in dienst te nemen.U kunt het allemaal op die site lezen.

Zelfs een familie lid er hebben zitten,biedt geen enkele garantie.

De lat ligt erg hoog!

mvg Elly

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry,ik schreef  (in typen bij google) austalie brisbane,

maar ik bedoelde ..austalie emigratie

(PAGINA'S IN HET NEDERLANDS)TYP IK DAN OOK IN!

Zelfs het geld van en agent, 60,- kunt u hierbij uitsparen.

Het biedt geen enkele garantie...wel teleurstelling.....

SUCCES! MVG ELLY

ve
door verwijderd - Aug 22, 2005 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je het ook in de krant gelezen? Binnenkort gaat de regering van Australie op "tournee" door Europa (Londen, Berlijn, Amsterdam etc) om mensen over te halen om naar Australie te emigreren. Ik weet zeker dat dan al je vragen zullen worden beantwoord!

Succes, Zadinia