michel619
door michel619 Jul 19, 2007 om 18:31
Voeding & gezondheid

Genezing van een wond

  1. hoi allemaal mijn naam is michel en ik had laatst een schaafwond nadat ik was gevallen en dat is inmiddels al een paar dagen gelden en ik zie dat inmiddels het korstje op mijn wondt zit lost te laten aan de zij kanten  en daarbij zie ik ook dat ik nu een nieuwe roze huid heb en ik heb een vraag is dat nou een litteken of gaat het nog hetzelfde huidskleur krijgen als de rest van mijn huid zou er ook  misschien 1 of ander zalf zijn om er op te smeren

49240 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat roze is nieuwe huid.
Het zal een tijdje zichtbaar blijven, hoelang hangt af van de ernst van de schaafwond. maar zal op de lange duur herstellen.
Brandzalf wordt in ziekenhuizen ook wel gebruikt bij ernstige schaafwonden en ontvellingen om de huid sneller te laten herstellen.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had een vraagje u zegt dat het een tijdje gaat duren voordat mijn nieuwe huid het zelfe kleur krijgt als de rest van mijn huid  wat is het gemiddelde tijd schat u dat het kan duren voordat het de zelde huidskleur weer heeft

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

kan wel een aantal maanden overheen gaan, en bij ernstige schaafwonden wel een aantal jaar.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste schaver,

Als je een donkere huidskleur hebt blijft het langer zichtbaar. Ik ben vaak met de [ren] fiets gevallen. Alle plekken zijn uiteindelijk verdwenen. Hoelang het duurt is dus afhankelijk van je huidskleur, diepte en ernst van de schaafwond. Nergens aanzitten is het beste. Als het je straks, na de genezing, irriteerd dat de kleur anders is moet je wat camouflage creme kopen en dat er opsmeren.

Succes, Poltol

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

kan ik er nivea creme op smeren

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Je kan er Nivea opsmeren maar kijk goed uit. Als de huid te week wordt kan het lelijk gaan ontsteken en/of zweren. Beter is om het eerst goed droog te laten genezen en er dan pas iets op te smeren. Als je te hard smeert loop je ook de kans dat je de nieuwe huid er zo vanaf wrijft. Dus eerst laten drogen / genezen.

Succes, Poltol

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Calendulanzalf werkt goed,

maar is moeilijk te zeggen of het een litteken blijft, ik heb na een val 1,5 jaar geleden (behoorlijke schaafwond) nog steeds zichtbare plek.

Dus als het al `weg` gaat dan kan dat wel heel lang duren.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Elenay & Stacey,

Calendula zalf of gaas helpt prima maar dan moet je het er direct op doen na de beschadiging. Ik laat het er dan wel enige dagen opzitten. als je geluk hebt laat de korst dan gelijk los met het wegnemen van het gaasje. Vraagsteller zegt nu dat de korst al loslaat dan helpt alleen geduld nog. Als de korst er mooi en droog af is kan het voorzichtige smeren beginnen.

Groeten van Poltol

ve
door verwijderd - Jul 19, 2007 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch die calendulan erop doen, het werkt genezend. Smer het er maar dik op en dan gaasje erover of rekverband is ook handig.

En voor stacey:

Ik heb eens op een oud litteken Biodermal PCLE creme gebruikt. Had nooit verwacht dat het zo goed zou werken. Weg litteken. Even volhouden hoor, maar bij mij is het weg, groetjes, Elena

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 07:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol ik heb nu een belangrijke vraagje nu mijn korst vn mijn schaafwond af is zie ik er een nieuwe roze huid maar daarvoor zat de kost eerst aan de zij kanten lostelaten nu zie ik een verschil want mijn nieuwe huid is roze maar op de plekken waar de korst eerder aan de zijkanten had losgelaten daar is de huid wel wat donkerder dan mijn nieuwe roze huid en ook donkerdr dan mijn  normale huid zou u misschien weten wat ik daar aan kan doen zadat het niet donker gaat worden

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip, maar hij hoeft van/bij mij niet weg hoor ;-)

Ik vind littekens niet lelijk ;-)

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey,

Littekens op de ziel zijn nog moeizamer te verwijderen/herstellen. Maar dat is weer heel iets anders.

Goed weekend, Poltol

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Poltol,

maar dat alles, `inwendig` of `uitwendig` maakt ons tot wie we nu zijn,

en zeg altijd maar `If it doesn`t kill you, it makes you stronger` ;-)

`` Het is vaak heerlijk rusten op het gras dat je ergens over hebt laten groeien....... ``   ;-)

Jij ook prettig weekend.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

I like your way of talking stacey

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens.

Poltol

ve
door verwijderd - Jul 26, 2007 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb nu ook dat calendulanzalf van vsm gehaald en ik zou graag willen weten hoelang het bij jouw duurde voordat het was genezen

ve
door verwijderd - Jul 27, 2007 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoelang heeft het bij u geduurd met het calendulanzalf voordat het u normale huidskleur weer had

ve
door verwijderd - Jul 28, 2007 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag michel619

Als je het volgende doet dan krijg je weer een mooie huid.

Koop bij je drogist of Kruidvat of Trekpleister etc. even calendulanzalf. Smeer dat op de wond en dek het even met een gaasje of rekverband af. Doe dit smorgens en 's aovonds. Je zult zien je krijgt weer een prachtige huid en ik spreek uit ervaring, heb hetzelfde als jou gehad, groetjes Elena

ve
door verwijderd - Jul 28, 2007 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoelang heeft het bij jouw geduurd want ik heb inmiddels ook al calendulanzalf van vsm en ik zou echt graag willen weten hoelang het bij jou duurde

ve
door verwijderd - Jul 28, 2007 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een antwoord op je vraag. Bij mij heel snel. Ik heb het er heel dik opgesmeerd en dan afgedekt. Binnen drie dagen zag ik niks meer. Maar is natuurlijk bij iedereen verschillend en afhankelijk van de wond.