ge
door genglazoe Sep 17, 2008 om 22:17
Voeding & gezondheid

Geopereerd(kanker) 2006 daarna voor controle terugkomen

n.a.v.één v.d vorige vraagstellers over de eigen bijdrage, vragen wij ons het volgende af:

wanneer je geopereerd bent aan kanker en hiervoor een eigen bijdrage hebt betaald (€255,00) moet je dan voor de nacontroles 2x per jaar (de jaren daarna dus) ook weer een eigen risico betalen of valt dit onder dezelfde behandeling(operatie dus)? Wij betalen nl. ieder jaar weer opnieuw een eigen bijdrage en nu dus een eigen risico!

488 8 Rapporteer

pavoordf
door pavoordf - Sep 17, 2008 om 22:25
519 Antwoorden / 73 Vragen

eigen risico is niet gekoppeld aan een behandeling maar is uw risico per verzekeringsjaar. Wanneer de controles dus in een volgend jaar vallen zult u opnieuw uw eigen risico moeten betalen

ge
door genglazoe - Sep 17, 2008 om 22:31
19 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt voor het antwoord wij konden dit nl. niet terugvinden in de "polisvoorwaarden" ofwel , het was ons niet helemaal duidelijk.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 18, 2008 om 01:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag genglazoe,

Voor zover ik heb begrepen is de datum van het eerste consult i.v.m. uw behandeling maatgevend voor het jaar waarin het eigen risico wordt geteld. Dat zou dan één keer voor de gehele behandeling gelden.

Omdat pavoord het tegengestelde beweert, ben ik onzeker geworden en heb deze vraag bij Postbus 51 neergelegd via e-mail.

Wanneer ik bericht heb dat afwijkt van pavoord meld ik me weer.

Hardware ERror MAN.

drevil
door drevil - Sep 18, 2008 om 08:36
223 Antwoorden / 14 Vragen

Een soortgelijke vraag is pas geleden aan de orde geweest.

zie deze

ge
door genglazoe - Sep 18, 2008 om 21:49
19 Antwoorden / 4 Vragen

hallo hrdwerrorman,

ja wij dachten nl. ook dat de nacontroles onder de 1e behandeling zouden vallen (operatie die in 2006 heeft plaats gevonden) maar de jaren er na moest en moet  er (2x per jaar) bloed geprikt worden en voor de uitslag naar de specialist (duur 2 min.) Voor deze controles hebben we in 2007 dus weer € 255,00 eigen bijdrage betaald en nu in 2008 wordt dat eigen risico € 150,00. Je zou dus bijna stoppen met deze controles want die zijn in principe toch ook in het belang van de verzekering. Maar goed wij zijn al lang blij dat alles nog steeds goed gaat! Deze vraag stelde ik o.a. n.a.v. de eerder gestelde bijna identieke vraag (maar niet helemaal hetzelfde dus). In elk geval bedankt voor uw antwoord en de moeite. We zijn benieuwd wat het antwoord van postbus 51?  wordt.

mo
door monica - Sep 18, 2008 om 22:56
70 Antwoorden / 8 Vragen

Als de noclaim/eigen risico alleen over het eerste consult gerekend zou worden en niet over vervolgconsulten dan zouden chronisch zieken vanaf de ontdekking van de ziekte te veel hebben betaald.......

voor zover ik weet gaat het eigen risico elk jaar weer opnieuw in en vallen alle consulten van dat jaar daar onder

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 25, 2008 om 01:48
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ genglazoe:

Ondanks dat Postbus 51 in hun antwoord e-mail een termijn van 2 dagen vraagt om de vraag te beantwoorden, heb ik nog geen antwoord.
Daarom zojuist maar een rappel gestuurd.

H.

tdehond
door tdehond - Sep 25, 2008 om 09:04
4744 Antwoorden / 9 Vragen

http://financieel.infonu.nl/verzekering/20253-eigen-risico-op-uw-zorgverzekering.html

Hier vindt u een samenvatting van de regeling eigen bijdrage in de zorgverzekering.
De nacontroles moet u zelf betalen, zolang u de top van de eigen bijdrage per kalenderjaar nog niet bereikt heeft.
Ik heb b.v. de top v.d. eigen bijdrage van  dit jaar bereikt. Als er nu nog een nacontrole moet plaats vinden hoef ik dat niet te betalen. Zou de röntgenfoto aan het begin van het kalenderjaar plaats vinden dan wel omdat ik de top dan nog niet bereikt heb.