aukje1973
door aukje1973 Aug 12, 2005 om 12:03
Voeding & gezondheid

Help

ben op zoek naar een desert wijn van duitse afkomst weet allen de naam niet meer het is miere zoet

499 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit een serieuze vraag is, krijg je een serieus antwoord: Liebfraumilch

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee die bedoel ik niet er moet er nog een zijn die zoeter is en perfect is bij ijs ik wil er een spoom van maken dit is een combinatie van ijs en wijn in een glas

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beerenauslese (als je tenminste Felixzzz niet bent) Dat plaatje zag ik trouwens ook op 't kreta smoelenboek bij een Belgische mevrouw.........

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok die ga ik proberen heeft felix meerdere bij namen dan

het plaatje is een standaart plaatje die je bij windows xp krijgt

vind m mooi

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gustaaf adolf smit.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dessertwijn is altijd mierzoet.

Ga naar je slijter vraag om een goede dessertwijn. Waar wil je hem bij
drinken. bij ijs raad ik witte dessertwijn aan, bij een pitteger
dessert zoals kaas, of donker fruit raad is rode dessertwijn aan.

Hoe er rekening mee dat echte dessertwijnen wel duur zijn.

een goedkoop alternatief is graves superieur

ve
door verwijderd - Sep 4, 2005 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een ver verleden de hotelschool gedaan en dit kan ik mij nog herinneren als rijtje wat je in je hoofd moest stampen.

Spätleser (druiven langer laten hangen)
Ausleser (nog langer en per tros plukken)
Beerenausleser (idem maar dan per druif plukken)
Tröckenbeerenausleser (per druif maar dan ingedroogde druiven)

Verder zou je gewoon eens naar een goede slijterij moeten gaan (niet bijv. naar een keten waar op zaterdag een hulpje staat die het nog allemaal moet leren). Ook is het een tip om een boek van bijv. Hubrecht Duyker te lezen bij de bieb, die heeft echt heel veel info over dit soort dingen en ook nog hoe je het betaalbaar kunt houden (bijv. met zijn boek beste wijnen onder de 5 euro)

Ik wens je succes met zoeken en ik sluit me ook aan bij de vorige expert, een graves superieur is een prima voordelig alternatief!. Ik wens je gezellige avonden met een wijntje.

Zadinia

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

mag ik een ieder bedanken met de bijde wijnen heb ik het uit geprobeert zowel de ijswijn als die andere

het was een sucses

ve
door verwijderd - Jan 28, 2006 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien Trocken beeren auslese of Eiswein of Beerenauslese...?

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 03:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De wijn die u bedoeld zal zeer wel mogelijk Golddröpchen zijn.
Een Rijn-Hessen wijn.
                           De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 03:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas,

Beerenauslaser is een kwaliteits-aanduiding
Wijn mit praedikat, ausleser, beerenausleser, trockenbeerenauslesr, eiswijn.
Deze laatste wordt gemaakt van de druiven waar de eerste vorst overheen is geweest.

Een en ander nauwkeurig omschreven in het duitse wijnbesluit waarbij van belang 1 gemengde druiven uit verschillende delen van duitsland
Mag dus wijn heten, uit een bepaalde streek en eerste pluk auslese,
uit een bepaalde streek, later geplukt en vaak van een bepaalde berg en omschreven zoetgehalte Beerenauslese, van een bepaalde berg op een speciale helling en nog later geplukt en weer met een strikt omschreven zoetgehalte de Trockenbeerenauslese.

                       Goh, 'k val bijna uit m'n nest
                          heerlijk die wijn zegt
                           De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 03:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

                He zadinia, je hebt gelijk ook nog.
                    Die wijnkwaliteit was ik nog vergeten!
                           De spätlese

  Maar goed. Met die Goldtröpschen had ik het toch wel goed?

                             al ben ik dan meer een
                                     Vrije Vogel

     die zich meer houdt aan een Gicondas, een Lirac e.d

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Grootvader,

Waarom nou weer oude topics naar boven halen?

En als u antwoord wilt geven in een oud topic, doe dat dan via "vraag
beantwoorden" dan komt uw antwoord tenminste onderaan te staan.

Nu staan er antwoorden van u bij die tussen twee andere antwoorden staan die een half jaar oud zijn, leest niet erg prettig.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip: Eiswein, ofwel ijswijn, dit is een wijn die na de eerste vorst in de wijnbergen pas geoogst wordt waardoor in de druiven extra suikers worden opgeslagen, waardoor de wijn extra zoet wordt. Hij is prijzig en in de betere wijnzaak verkrijgbaar. De Eiswein heb je van Müller Thurgau druiven als ook van Rieslingdruiven, welke zoeter is weet ik niet.

Verder alternatief is inderdaad Beerenauslese, succes!! groet, Idza