ja
door janinebakker Oct 5, 2018 om 11:32
Voeding & gezondheid

Helpt CBD bij elke Klacht, Ziekte of Aandoening?

Ik ben benieuwd of CBD helpt tegen alle klachten die te maken hebben met pijn (hoofdpijn, buikpijn enz.). En bijvoorbeeld jeuk zoals bij psoriasis.

2435 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2018 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, daar kunt u beter Haarlemmerolie voor nemen, dat helpt tegen “alles”.

Of bijvoorbeeld een gesprek met uw huisarts.

vi
door vincentschiphuis - Oct 5, 2018 om 11:35
2 Antwoorden / Vragen

 Natuurlijk helpt het niet tegen alle stoornissen Janine. Maar het kan veel mensen helpen. Aangezien CBD nog een relatief nieuw product is, zijn er nog weinig onderzoeken gepubliceerd die het heilzame effect van CBD bij elke klacht kunnen bevestigen. Echter zijn er wel veel onderzoeken gedaan naar specifieke ziektebeelden of het effect van CBD op problemen zoals slaapstoornissen en schizofrenie.

Daarnaast zijn er talloze positieve verhalen van echte mensen die het gebruik van CBD direct kunnen koppelen aan een vermindering van een heel scala aan klachten. Mede door deze reden begint ook de medische wereld steeds meer open te staan voor het gebruik van CBD. Het advies luidt meestal, het heeft weinig tot geen negatieve bijwerkingen. Dus wanneer het uw klachten vermindert, blijf het dan gebruiken!

Er zijn veel mensen met verschillende klachten die baat hebben bij het gebruik van CBD olie. Wanneer u wilt besluiten of het product daadwerkelijk helpt bij de behandeling van uw klachten gebruikt u het een langdurige periode met een vaste hoeveelheid per dag. Werkt het product niet voor u? Stop dan met het gebruik.

[edit redactie, teksten van promotionele of commerciële aard zijn niet toegestaan]

ju
door juliomariner - Oct 5, 2018 om 11:37
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou in ieder geval eerst met uw huisarts overleggen, zeker als u medicijnen gebruikt.

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2018 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja hoor ..... maar niet heus.
Wondermiddelen bestaan niet.
Als je klachten hebt is de huisarts de eerst aangewezen persoon.

ma
door maarten heest - Oct 5, 2018 om 12:42
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Janine, er zijn wel degelijk aanwijzingen dat wietolie help om bepaalde klachten te verlichten. In deze brochure van de overheid die je hier kunt downloaden lees je meer over de positieve effecten. Een passage uit de brochure van de Rijksoverheid:

Er zijn voldoende wetenschappelijke gegevens beschikbaar die aantonen dat
cannabis werkt bij:
• pijn, spierkrampen en spiertrekkingen bij MS of ruggenmergschade
• misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij kanker en aids
• misselijkheid en braken als gevolg van medicatie of bestraling bij kanker,
hepatitis C- of hiv-infectie en aids
• chronische pijn (voornamelijk als de oorzaak in het zenuwstelsel zit bijvoorbeeld
door beschadiging van een zenuwbaan, fantoompijn, aangezichtspijn of
chronische pijn die blijft bestaan na het genezen van gordelroos)
• syndroom van Gilles de la Tourette
• therapieresistent glaucoom
Daarnaast komen er steeds meer gegevens en positieve berichten van patiënten en
artsen beschikbaar over de werkzaamheid van cannabis bij andere aandoeningen.
Alleen zijn daarvan de wetenschappelijke bewijzen nog onvoldoende. Voorbeelden
hiervan zijn de ziekte van Crohn, colitis ulcerosa, epilepsie, jeuk, migraine, reuma,
reumatoïde artritis, ADHD en hersentrauma (zie ook www.cannabis-med.org).

Er is overigens een verschil tussen CBD olie en THC olie (of een combi). Lees de info goed door dus.

Zelf gebruik ik al tijden wietolie met THC en uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat de olie bij mij uitstekend werkt!

Overleg met de huisarts is een goede optie. Zou ik zeker overwegen.

newmikey
door newmikey - Oct 5, 2018 om 12:47
830 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, CBD helpt niet tegen alle klachten die te maken hebben met pijn. Het is zelfs twijfelachtig of het uberhaupt ergens goed voor is behalve voor de portemonnee van de verkoper ervan.

panter22
door panter22 - Oct 5, 2018 om 13:00
6599 Antwoorden / Vragen

Vincent Schiphuis heb je aandelen in dit spul? Of ben je van een bepaalde vereniging.
Met 3 minuten krijgt Jannie Bakker een uitgebreid antwoord op haar vage vraag.
Onderling afgesproken misschien?
Jannie, wat let je om die CBD te proberen.
Het is gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

tenormin
door tenormin Oct 5, 2018 om 13:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, ik heb gevraagd aan de redactie om in ieder geval de link met reclame en mandje weg te halen. Kreeg n.l. ook hetzelfde idee als jij. Maar het staat er nog, dus het mag kennelijk, reclame maken.

marita5
door marita5 - Oct 5, 2018 om 13:56
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Janinebakker ,

Lees deze informatie eens door ,

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/wietolie-een-wondermiddel/

Waarom stelt u deze vraag , als u zelf  research heeft gedaan ?

Reactie van u , op een antwoord van @vincentschiphuis op een andere vraag over cbd olie , wel toevallig en doorgestoken kaart .
Gerapporteerd bij de redactie spam .

DOOR JANINEBAKKER 5 OKT. 2018 OM 11:24
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Bedankt voor deze reactie. Ik heb ook nog wat research gedaan, en inderdaad is een SKAL keurmerk wel erg belangrijk

audb
door audb - Oct 5, 2018 om 14:16
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het enige middel wat tegen alles helpt heet Acenicum geganadeerd dat het helpt ofwel niets maar dan ook geen enkele middel helpt tegen alles behalve doodgaan dan ben je meteen van alle kwalen af.

ju
door juliomariner Oct 5, 2018 om 15:18
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij het dit middel Arcenicum, cyaankali wil ook wel eens helpen ;-)

tenormin
door tenormin Oct 5, 2018 om 15:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@julio ;-))

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2018 om 19:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar de huisarts als u kwalen- en pijnen heeft. Dit is geen medisch forum. Rook anders een stickie of eet van een hashtaart. Denk wel aan uw andere medicijnen, uw lever en aan deelnemen in het verkeer.
De Haarlemmerolie van @tijger1 is ook een goed idee.