ma
door marian1975 Dec 29, 2009 om 14:21
Voeding & gezondheid

Hoe lang moet een pruik meegaan??

In september dit jaar heb ik een pruik gekocht met lange haren
Omdat ik door chemo kaal zou worden. De pruik was 650e.
na ongeveer 2 maanden was die al niet meer mooi vooral in de nek is het net touw.
Er was mij verteld dat de pruik tussen de 6 en 12 maanden mee moest gaan maar dat een pruik met lange haren wel sneller minder mooi werd! maar al na twee maanden, dat is toch niet normaal??
Ik heb een mailtje gestuurd naar de instantie maar ze reageren niet.
Weten jullie wat mijn rechten zijn? en vinden jullie dat ik recht heb op een nieuwe pruik?

mvg marianne

6531 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 29, 2009 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind 2 maanden onacceptabel kort.

Als men niet op e-mail reageert kunt u schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging bezwaar aantekenen tegen de slechte kwaliteit van de pruik. Ik ga er vanuit dat u deze volgens voorschrift verzorgd heeft.

Misschien heeft de winkel algemene voorwaarden over de klachten regeling

Ik zou kontakt opnemen met de zorgverzekeraar als de winkel uw probleem niet oplost.

Sterkte met de behandeling. Ik hoop dat deze succesvol is.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2009 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marian1975,

Vraagje: welke firma heeft dit ondeugdelijke produkt geleverd?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2009 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier kun je info vinden over de levensduur van verschillende soorten pruiken;
Kwaliteit en levensduur pruik

Is ook afhankelijk van (intensiviteit van) gebruik en hoe je hem onderhoud.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Als eerste bedankt voor julie reactie.
Ik heb gisteren gebeld met het bedrijf en ze kon mijn vraag over wat ze voor me kunnen betekenen niet beantwoorden, ze vroeg of ze me daarover terug kon bellen.
Op mijn vraag of ze die dag nog terug zou bellen antwoorde ze '' nee'', ik weet niet wanneer ik terug bel'.
Ik stond met een mond vol tanden en zij oke ik wacht u telefoontje af.

Ik heb het bedrijf via mijn zorgverzekering gevonden [ vpz] het is haarinstituut utrecht, volgens mij wel een goed bedrijf.

Ik zal zo even kijken op de link die je hebt geven, Stacey, bedankt alvast daarvoor.

IK wacht het tel in iedegeval nog even af.

bedankt!

mvg marianne

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog even dit!

uiteraard heb ik de pruik behandeld zoals in de folder staat die ik heb meegekregen.
Ik draag de pruik bijna elke dag, maar niet de hele dag als ik gewoon thuis ben gaat die af, als ik naar buiten ga of ik krijg visite dan gaat die op.
Het is ook echt in de nek lelijk daar is het net touw het ziet er echt gespleten uit gewoon niet mooi.

De mevrouw die ik gisteren belde vroeg trouwens nog of mijn haar alweer aan het groeien was........dus ik zeg nee, ik heb net mijn laaste chemo gehad.
Later vroeg ik me af waarom zou ze dat willen weten??

marianne

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik kan niet echt antwoord geven op uw vraag,mijn mamma is ook pruikdragend en die koopt hem altijd in Den haag,ze koopt er twee, dezelfde,eentje gaat altijd op,de hele dag,ook thuis,en 1x per 3 maanden gaat deze terug naar Den haag om opnieuw"opgemaakt" te worden en dan heeft ze de ander in reserve,meestal koopt ze zo eens in het anderhalf jaar weer twee nieuwe en dan niet omdat ze op zijn, alhoewel degene die het meest gebruikt wordt,de ene die het lekkerste zit,wel slechter is dan de ander , maar meer omdat ze dan weer even iets korter of langer wil,de pruik kost ongeveer 400 euro per stuk,dus 2 maanden is echt belachelijk kort,mvg,
Tappie

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De pruik, niet van echt haar, die ik meer als 10 jaar geleden nodig had, is gedurende de hele periode ( ruim een half jaar) in goede staat gebleven. Eigenlijk is deze nu nog goed ( ik heb hem bewaard)

Ik droeg hem elke dag. Als degene die u terug belt, zou ik de aangetekende brief schrijven ( 2 kopieën maken en er 1 van naar uw zorgverzekeraar sturen).

In de brief geeft u aan als slotzin b.v.
"Een kopie van deze brief heb ik aan mijn zorgverzekeraar toegezonden."

Geeft ook aan dat u binnen uiterlijk 14 dagen een schriftelijke reactie verwacht met daarin een voorstel over schadevergoeding.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oops,

Als degene die u zou bellen niet terug belt ( i.p.v. belt). Ik denk sneller dan ik type.

In afwachting v.e. editknop.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling ter info

De pruik is van het merk vannooijen.
Voor onderhoud gebruikte ik:
Meric Hair World shampoo voor synthetisch haar.
en
Free World Hair balsam.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het adres van je zorgverzekeraar hebt, zou ik daar zeker melden dat je klachten over de behandeling hebt. Een hulpmiddelenleverancier moet aan allerlei eisen voldoen voordat de verzekeraar er een overeenkomst mee wil. Als ze daaraan niet voldoen, gaat die leverancier van de lijst af. En laat Haarinstituut Utrecht vooral weten dat je een klacht bij de verzekeraar indient.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb inmiddels wat van het bedrijf gehoort nadat ik heb gemeld dat ik het er niet mee eens was.
Ik krijg een nieuwe pruik, maar die moet eerst besteld worden en dat wordt waarschijnlijk maandag gedaan.

Ik ben dus super blij.

bedankt want zonder jullie had ik het waarschijnlijk laten zitten en al die tijd met een pruik op blijven lopen die niet mooi meer was.

groet marianne

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn.
Keurige afhandeling van het bedrijf!

Sterkte verder.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, komt het toch allemaal goed, in ieder geval gefeliciteerd, alleen jammer dat er eerst zoveel "fuss" gemaakt moet worden vooraleer het goed komt,alsof je niet al genoeg aan je hoofd(....) hebt,
mvg Tappie