pr
door prettig Jul 28, 2015 om 00:26
Voeding & gezondheid

Ijsklontjes maken.

Ik heb een vraag over ijsklontjes maken.

Uiteraard heb ik zo'n rubberen en plastic bak waarin je water doet en dan plaatst in de vriezer. Ik begin op leeftijd te komen en tril af en toe nogal. Dan mors je met zo'n bak bij het plaatsen in de vriezer. Op de bodem van de lade komt dan een laagje ijs en daar blijft dan bv. een zak soepgroenten aan vast zitten. Onlangs trok ik die zak eruit en ja hoor die scheurt. Alles zat vervolgens onder de soepgroenten.

Weet iemand of er ook gesloten ijsblokbakjes bestaan? Ik bedoel niet die plasticzakjes die je na 1 keer weg doet.

Wie weet waar dat te koop is?
Alvast bedankt..

9195 21 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 28, 2015 om 01:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik zet de lege bak n de vriezer en met een kan vul ik de vakjes zonder te morsen en ik ben ook een oude man.

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2015 om 06:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk eens bij de Action, volgens mij zag ik daar laatst afsluitbare ijsblokbakjes staan.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2015 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo prettig,

Klik hier.

Suc6

costnix
door costnix - Jul 28, 2015 om 11:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zet de lege ijblokjesvorm in de vriezer en vul deze met een gietjertje, dat ik er speciaal voor heb gekocht. Het morsen met water in de vriezer is bij mij nagenoeg nihil.
Als u de geldpest heeft, kunt u er ook voor kiezen om bij de supermarkt zakken met ijblokjes te kopen.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de bak die u nu gebruikt prettig vindt, kunt u natuurlijk ook een grotere bak kopen, waar deze in past en die dan samen in de vriezer zetten.

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2015 om 21:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voortbordurend op de tip van @tijger1, u kunt het bakje anders ook in een diepvrieszakje doen, dat afsluiten en het geheel in de vriezer zetten. Of in een platte diepvriesdoos met deksel en het rubbergeval daarvoor op maat knippen/snijden.
Verder zijn dergelijke bakjes weleens voor babyvoeding te koop, bijv. klik hier. Dus eens kijken in dergelijke winkels, of misschien bij Xenos?

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2015 om 23:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor 59 cent ben je klaar bij de Action >> klik.

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2015 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 28 jul 2015, 23:49]Voor 59 cent ben je klaar bij de Action >> klik.

Perfect, geen getob meer.

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2015 om 01:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan heb ik vanmiddag niet goed gekeken, maar ze hadden dan ook weer eens alles verplaatst.... Genoteerd voor mijn volgende bezoekje daar. Goeie tip.

pr
door prettig - Jul 29, 2015 om 10:31
8 Antwoorden / 6 Vragen

Beste allemaal,
Heel veel dank voor jullie meedenken. Het ei van Columbus is natuurlijk jullie antwoord gieter/kan, grotere bak/bijknippen en vullen.
Maar ik zeker ook bij de Action kijken.
Het babyvoeding verhaal heb ik doorgesluisd naar de vader en moeder van mijn a.s. 4de kleinkind.

Iedereen bedankt.

hennyb86
door hennyb86 - Jul 29, 2015 om 12:22
106 Antwoorden / 5 Vragen

in deze zelfde brief van kassa gaat het over no frost . dan verdwijnt het water ook met open diepvriesbakjes, dus ook daarvoor is dit de oplossing. bedankt dus !!!!!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 29, 2015 om 16:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Gebruik de blokjes bak die u nu hebt.
Vul de vakjes met water.
Houdt de ijsblokjesmaakvorm boven de gootsteen en bibber daar het water alvast uit wat u anders onderweg naar de koelkast eruit zou bibberen.
Dan hebt u wel wat kleinere ijsblokjes.
Ach, was alles maar zo simpel.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 29, 2015 om 17:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hennyb86,
ik heb een no frost vriezer.
Er verdwijn geen water uit de open ijsblokjes vorm.
Ik ben benieuwd naar uw uitleg
++++++++++++++++===================

=hennyb86 schreef op woensdag 29 jul 2015, 12:22: in deze zelfde brief van kassa gaat het over no frost . dan verdwijnt het water ook met open diepvriesbakjes, dus ook daarvoor is dit de oplossing. bedankt dus !!!!!

diumenge
door diumenge - Jul 29, 2015 om 17:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 29 jul 2015, 16:47]Gebruik de blokjes bak die u nu hebt.
Vul de vakjes met water.
Houdt de ijsblokjesmaakvorm boven de gootsteen en bibber daar het water alvast uit wat u anders onderweg naar de koelkast eruit zou bibberen.
Dan hebt u wel wat kleinere ijsblokjes.
Ach, was alles maar zo simpel.

Vergeet je nou te zeggen dat alle eerder gegeven antwoorden van de anderen helemaal nergens op slaan Wimmi20?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 29, 2015 om 17:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Diumenge,
u hebt helemaal gelijk !
Uw antwoord slaat helemaal nergens op.
Triest dat u jaloers bent op het simpele antwoord dat ik heb gegeven.
+++++++++++++++++++++++++++++++==========

=diumenge schreef op woensdag 29 jul 2015,

Vergeet je nou te zeggen dat alle eerder gegeven antwoorden van de anderen helemaal nergens op slaan Wimmi20?[/quote:

diumenge
door diumenge - Jul 29, 2015 om 17:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor het erkennen van mijn gelijk.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 29, 2015 om 18:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Diumenge,
ik heb een tip voor u : ik heb ook gereageerd op de vraag no frost koelkast.
Kunt ook daar proberen mij af te zeiken.
Is die fles azijn nou nog niet leeg ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=diumenge schreef op woensdag 29 jul 2015, 17:56: Bedankt voor het erkennen van mijn gelijk.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 29, 2015 om 18:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kun je ook vers citroensap, in een afgesloten ijsblokjesvorm (60 cent is nog te doen ;-)), invriezen?

costnix
door costnix - Jul 30, 2015 om 13:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel
Het invriezen van citroensap doe ik al jaren met succes. Hell lekker in een glaaje vermouth :-).

wimmi20
door wimmi20 - Jul 30, 2015 om 17:21
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Heeft nix met de vraag te maken :
wij vriezen vlees jus in.
Als het vlees uit de jus pan op is blijft er altijd wel jus over.
Wij gebruiken een siliconen vorm voor grote ijsblokjes.
Met de juslepel vul je de vakjes stuk voor stuk.
De ingevroren jus kun je later gewoon weer gebruiken.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 30, 2015 om 17:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 30 jul 2015, 13:12]@akkerdistel
Het invriezen van citroensap doe ik al jaren met succes. Heel lekker in een glaasje Vermout :-).
Bedankt, dan ga ik dat ook maar eens doen maar dan i.v.m. kokkerellen/bakken.
(sowieso is alles vanaf 15 procent alcohol lekker ;-))