Lo
door Lowi Jan 18, 2022 om 21:52
Voeding & gezondheid

International herstelbewijs niet erkend

Tijdens de vakantie met kerst ben ik positief getest op Corona en heb ik 10 dagen in quarantaine gezeten in oa een isolatie hotel in de verenigde Arabische Emiraten, echter de doktersverklaring voor herstel uitgegeven in het isolatie hotel door een arts wordt in Nederland niet erkend, waardoor ik nu dus een booster moet halen, terwijl ik voldoende antistoffen heb, kan ik hier iets aan doen?

3343 10 Rapporteer

Be
door Bewaklu - Jan 18, 2022 om 22:17
132 Antwoorden / 1 Vragen

Nee. Is simpelweg niet te controleren.

gerbera
door gerbera - Jan 18, 2022 om 22:21
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U moet niet maar mag een booster halen maar dat ter zijde. Een herstelverklaring zou iedereen af kunnen geven dus om die reden wordt deze waarschijnlijk niet erkend. Vraag is, heeft u geen uitslag van de positive test op papier gehad neem aan dat deze wel erkend zou worden omdat dan duidelijk is dat u positief was.

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2022 om 22:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang van niet. Wij "mijn zus, zwager en ik" en ontelbaar meerdere Nederlanders hebben al de vaccins genomen , nou ja, ergens toch verplicht: waar nu blijkt dat ook de Booster niet helpt, vandaar dat Nederlandse deskunden (nou ja, deskundigen) het niet willen accepteren. Probleem is dat er volledig niet een lijn getrokken word. Ik persoonlijk neem niet nog een Booster, ben er behoorlijk ziek van geweest plus: haaruitval. Dokter zegt: toeval. Ik geloof niet in toeval: de volgende voorgeschreven Boosters: ik neem niets meer. Maar hoop dat u dit niet vanuit de VEA schrijft maar weer terug in Nederland?

Edit* hoor zojuist dat zusje, ondanks alles, toch positief getest is.

Lo
door Lowi - Jan 19, 2022 om 07:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard heb ik bewijs dat ik positief getest ben op locatie. Maar als een herstel bewijs niet te controleren is, waarom zou dit bewijs wel te controleren zijn, en waarom is een positieve test wel voldoende voor een reisverzekering om extra nachten en vluchten te betalen, maar niet voldoende om uitstel van booster 'verplichting' te krijgen?

br
door bravehenk Jan 19, 2022 om 11:09
206 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft vanzelf al uitstel. Bij aanvraag bosterprik moet u de vraag beantwoorden of u de afgelopen 3 maanden corona heeft gehad zo ja moet u in ieder geval 3 maanden wachten u kunt dan zonder te liegen geen prik aanvragen

tenormin
door tenormin Jan 19, 2022 om 12:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@bravehenk, +10

panter22
door panter22 - Jan 19, 2022 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Het QR programma kan deze herstelverklaring niet verwerken.
Het is niet mogelijk om in Nederland een herstelbewijs uit te geven na een positieve test in het buitenland.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/coronabewijs/herstelbewijs#:~:text=Vanaf%2030%20november%202021%20is,code)%20blijft%20180%20dagen%20geldig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2022 om 11:12
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Neen niets aan te doen. De herstelverklaring die u heeft ontvangen heeft, als ook al gezegd,  geen intyernationale erkenning hebben.

Als al gezegd, u behoeft geen booster te halen, ik beveel het u wel aan omdat u dan wel de door u gewenste registratie ontvangt en mogelijk dan 'toegangsproblemen voorkomt.

De wijze waarop een reisverzekeraar hier mee omgaat heeft te maken met de polisvoorwaarden als met u overeengekomen.

(Waarom niet voorafgaande aan de vakantie gevaccineerd? Dan had u dit probleem voorkomen omdat u dan wel geregistreerd zou zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2022 om 11:35
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nog even dit: u geeft aan tijdens de Kerstvakantie besmet te zijn geweest. Dan kunt u op dit moment nog geen boosterprik krijgen omdat er drie maanden wachttijd is. Bij het invullen van de daartoe bestemde verklaring dient u de besmetting aan te geven.

Bovendien is een eerste vaccinatie geen booster. De booster geeft extra bescherming  en daarmee is een 'vervolg' op eerdere vaccinaties

mo
door mof - Jan 19, 2022 om 13:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee.

pe
door pebk - Jan 19, 2022 om 15:34
581 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het op een of andere manier te legaliseren, echter zal dat veel tijd en moeite kosten. Ik zou gewoon een booster halen, dat lijkt mij de makkelijkste oplossing. Echter pas na een week of 12 nadat u ziek bent geweest (erkend of niet).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 19, 2022 om 19:55
2055 Antwoorden / Vragen

Deze snap ik niet, de Nederlandse overheid accepteert geen buitenlandse data omdat dit niet te controleren valt. Wat, behalve dit komt mij persoonlijk slecht uit, is nou het argument waarom ze dat wel zouden moeten doen?