Li
door Lin12 Jan 13, 2016 om 19:19
Voeding & gezondheid

Jampotglazwn dunner slijpen

Kan iemand mij vertellen of er opticiens zijn die brilglaze  dunner slijpen van jampotglazen. Bij een zeer hoge sterkte -16. Aangezien laseren niet mogelijk is en lensimplantaten ook niet.

6023 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 13, 2016 om 19:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u die vraag al eens gesteld bij verschillende opticiens?
Het is maar goed dat laseren niet mogelijk is want na een paar jaar heeft u weer hetzelfde probleem. Meer dan eens laseren kan in de regel niet en het gaat om snijden in gezonde ogen en dat is onomkeerbaar.

Li
door Lin12 - Jan 13, 2016 om 20:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker alleen is het zo dt de meeste opticiens roepen dat het mogelijk is (een enkele niet) maar het kost zoveel geld wn ik wil mn bril kunnen dragen als mijn ogen de lenzen even niet kunnen verdragen en dan ben ik bang dat ik het laat slijpen en dat je eindstand geen tot amper verschil ziet qua kleine ogen etc.

pi
door pieterwolters - Jan 13, 2016 om 21:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt dikke glazen niet zomaar dunner slijpen. Om dunnere glazen te krijgen wordt ander glas gebruikt met een andere diffractiefactor.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2016 om 02:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Extra dun, ontspiegeld en al die extra's kosten natuurlijk meer, dat is logisch. Misschien is daarbij een niet al te groot montuur nemen ook een idee?

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2016 om 07:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook eens deze informatie: http://www.hansanders.nl/blog/extra-dunne-brillenglazen/106/

Verder kunt u de prijzen van verschillende opticiens natuurlijk vergelijken.

Topantwoord

me
door mein33 - Jan 14, 2016 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@lin12,
Een opticiën slijpt geen brillenglazen maar krijgt ze na een oogmeting, op bestelling, aangeleverd.
De opticiën maakt de glazen alleen maar op de juiste wijze passend in het montuur.
De strekte van uw brillenglazen is ook in een dunne slijping te leveren, maar daar hangt wel een stevig prijskaartje aan.
Persoonlijk zou ik u willen aanraden om voor dergelijke glazen niet naar een zgn. grootgrutter in brillen te gaan, maar daar zullen de meningen ook wel over verschilen.

Li
door Lin12 - Jan 14, 2016 om 14:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dat al eerder gehoord dat ik beter niet naar een van die grote opticiens kan gaan.  Zijn er mensen die goeie opticiens aanraden in Amsterdam? (Niet de grote ketens die ken ik uiteraard al). (dat het veel geld gaat kosten daar ben ik al bekend mee maar ik bedoel meer dat ik dan ook wel tevereden wil zijn en niet alsnog een dikke rand die uitsteekt terwijl ik extra heb betaald. Hoe het gebeurt maakt mij niet zoveel uit ik wil weten OF die optie er is in zo'n hoge sterkte.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2016 om 14:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......en niet alsnog een dikke rand die uitsteekt .....

Dat hangt natuurlijk ook af van het montuur dat je kiest. Hoe dunner de rand van het montuur, hoe meer het glas uit zal steken. Bovendien kun je niet verwachten dat glazen van -16 net zo dun kunnen worden als glazen van -4.

Loop eens bij een goede opticien naar binnen (of 2-3 opticiens), zoek een montuur uit en vraag hoeveel bij dat montuur het glas gaat uitsteken.

Li
door Lin12 - Jan 15, 2016 om 09:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zal ik doen..