remi
door remi Oct 26, 2011 om 23:38
Voeding & gezondheid

Jeans

Omdat ik nergens de categorie kan vinden waar dit thuis hoort, doe ik het maar hier.
Het gaat om het volgende: omdat ik rolstoelgebonden ben, kan ik niet een "normale" broek dragen. Ze zitten mij al gauw veels te strak om mn middel, of ze zakken af als ik mij verplaats. Een broekriem of bretel is voor mij geen optie. Ik heb al zitten denken aan een trainingsbroek, omdat daar een elastieke band aan de taille zit, maar deze zijn al gauw veels te koud in deze periode. Nu zoek ik een spijkerbroek of een andere broek, met een elastieke band. Ze moeten hetzelfde zijn als een trainingsbroek, dus bovenaan een elastiek. Het voordeel hiervan is dat je ze ver genoeg kan optrekken, zonder dat ze afzakt. Ook heb ik gedacht aan jeans die gemaakt zijn voor rolstoelgebruikers, maar die zijn veels te duur.
Wie heeft er voor mij een oplossing?

3899 23 Rapporteer

lizelotte
door lizelotte - Oct 27, 2011 om 00:02
22 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Remi,

Broeken met elastiek zijn er wel degelijk ook Jeans, daarvoor zou je moeten kijken naar die winkels die voor de wat oudere klanten kleding verkopen,ik weet niet waar je woont maar hier in Den Bosch heb je een Maison Claire daar zie je ze hangen of eventuelle op de markt.

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2011 om 00:10
16849 Antwoorden / 108 Vragen

remi, er zijn ook trainingsbroeken, van binnen gevoerd met fleece (wat lekker warm is) en aan de buitenkant gewoon glad. Veel sportzaken verkopen deze. Ik bedoel dus niet de gewone trainingsbroek met een boord vanonder. En misschien vind u het wel een rare opmerking, maar in winkels waar ze sokken e.d. verkopen, als u het dan nog koud heeft (ik begrijp maar al te goed hoe koud je kunt worden in rolstoel) kun je lekker warme wollen kousen kopen, tot kniehoogte. Veel succes.

jo
door jofreda40 - Oct 27, 2011 om 00:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Klingel verkopen ze jeans met elastiek in de taille. Ook bij Wehkamp enz. zijn ze wel te vinden.

Succes

aurora1
door aurora1 - Oct 27, 2011 om 00:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag remi,
Kijk eens op de site seniorenmode.nl. en bijv, bij skikleding, outdoorkleding, fleece broeken etc.

vr.gr.

remi
door remi - Oct 27, 2011 om 06:29
317 Antwoorden / 84 Vragen

@lizelotte ik heb hierna gekeken, maar kan ze nergens vinden.
@tenormin dank voor je idee wat sokken betref. dit lijkt mij geen goed plan omdat ik geen gevoel in mn been heb. Dus heb ik hier niets aan :)
@aurora1 Ook heb ik op deze site gekeken, maar vond deze erg prijzig.
@jofreda40 het nadeel van deze winkels is hoe groter je de maat hebt hoe duurder je moet betalen. Daarbij betaal je ook nog als je ze laat thuis bezorgen een flinke prijs. Terwijl als je in een winkel koopt, wat voor maat het is je niets extra betaald.

remi
door remi - Oct 27, 2011 om 06:47
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ik heb ook wat gevonden, en ook nog voor een redelijke prijs. Deze instapjeans

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2011 om 12:04
16849 Antwoorden / 108 Vragen

remi, fijn dat u het zelf al gevonden heeft. Zoals ik schrijft in de vraag
maar deze zijn veel te koud in de zomer lijkt me bij uw eigen verwijzing ook te koud. Uiteraard kan ik niet in uw portemonnee kijken, dus veel plezier met verder zoeken en/of kopen.

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2011 om 12:05
16849 Antwoorden / 108 Vragen

lees: zoals U schrijft etc.

loreleigil
door loreleigil - Oct 27, 2011 om 17:05
678 Antwoorden / 3 Vragen

Remi, ik weet dat je vraag al beantwoord is, maar ik heb als rolstoelgebruiker al jaren 's winters lang thermo ondergoed aan. En als het écht heel koud is (zoals afgelopen winter), draag ik daarover een skibroek i.p.v. een spijkerbroek. Staat wel niet fantastisch, maar ik heb het lekker warm. Snowboots eronder en rollen maar!

remi
door remi - Oct 27, 2011 om 17:17
317 Antwoorden / 84 Vragen

Nou loreleigil tips geven mag altijd hoor :) Ik sta open voor ideeen waar je jeans kunt kopen, waar een elastiek in de taille zit. Want een jeans is nog altijd warmer dan een instapjeans.

na
door naataalie - Oct 27, 2011 om 17:57
129 Antwoorden / 20 Vragen

wat dacht u van zwangerschaps jeans?
in de gewone winkel te koop, voor een normale prijs, met een heerlijk stuk elastiek wat nooit knelt.

lapjeskat
door lapjeskat - Oct 27, 2011 om 18:24
90 Antwoorden / 40 Vragen

Hallo Remi,

Er zijn diverse bedrijven waar de rolstoelkleding kan laten maken. Dan is de achterkant ook hoger, zodat je rug mooi bedekt is. Een vriend van mij heeft heel goede ervaring met 4Care Nederland in Reusel N.B. (prijs € 107,00) en Care for you in Geldermalsen (prijs € 110,00) De taille is helemaal elastisch, maar ze kunnen ook alleen aan de achterkant elastiek maken. Je kan er bv. ook zoveel zakken op laten zetten als je zelf wil.
Je kan uit vele soorten stof kiezen (ook jeans en elastische jeans) en de broek wordt op maat gemaakt.
Ze zijn niet duurder dan een broek in de winkel. Voor € 10,00 extra komen ze bij jouw thuis de maat opnemen.
Er zullen ongetwijfeld meer bedrijven zijn die speciale kleding maken, maar met deze hebben wij goede ervaring.
Toen 1 broek begon te verslijten heeft hij die door een thuisnaaister uit elkaar laten halen. Zij heeft van de losse onderdelenb een patroon getekend om zelf de broeken te maken. Nu heeft hij een broek voor € 75,00.

remi
door remi - Oct 27, 2011 om 19:51
317 Antwoorden / 84 Vragen

Lapjeskat de prijzen die je noemt is voor mij toch echt teveel.
naataalie dit is voor mij geen optie, omdat ik een stoma draag en dan knelt dit af.

aurora1
door aurora1 - Oct 28, 2011 om 01:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Remi, neem ook nog een kijkje op de site van Scapino, (Champion thermobroek sportswear) en op de site van BonPrix.nl waarop ook nog wel het e.e.a. aan warms te vinden is voor een redelijke prijs zoals bijv. sweatbroeken en casual.
Mocht je nog een broek/broeken hebben die je nog zou kunnen en willen dragen maar die afzakken dan zou je eventueel knoopsgatenelastiek door de tailleband kunnen trekken. Dat elastiek kun je op verschillende wijdtes met een daarbij passende knoop voor zulk elastiek gebruiken. Dat elastiek en de knopen zijn bij fourniturenzaken te koop maar ik dacht het ook wel bij o.a. Zeeman te hebben gezien.

remi
door remi - Oct 30, 2011 om 22:46
317 Antwoorden / 84 Vragen

Dankje voor de info, zal hier eens naar kijken. Ik heb de Alpine Sleepsoft geprobeerd, maar heeft niets geholpen. Het snurkend geluid word minder, maar blijft hoorbaar. Het persoon gaat kijken naar een apparaatje wat de neusvleugels wijder maakt, zodat ze meer lucht krijgt.

remi
door remi - Oct 30, 2011 om 22:49
317 Antwoorden / 84 Vragen

Oeps het onderste gedeelte hoort niet bij deze vraag thuis :)

tenormin
door tenormin - Oct 30, 2011 om 23:11
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=remi schreef op zondag 30 okt 2011, 22:49]Oeps het onderste gedeelte hoort niet bij deze vraag thuis :)

toch een warme vergissing/toevoeging op je broek! Al iets gevonden in de tussentijd?

remi
door remi - Oct 30, 2011 om 23:46
317 Antwoorden / 84 Vragen

Nee niet echt. heb wel ondertussen een gewone broek gekocht met elastiek. Dit is wel een damesbroek, maar beter iets dan niets. Ik krijg vd week verschillende catalogussen binnen Misschien dat daar wat tussen zit. Wat ik wel gevonden heb is dit

tenormin
door tenormin - Oct 31, 2011 om 00:11
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=remi schreef op zondag 30 okt 2011, 23:46]Nee niet echt. heb wel ondertussen een gewone broek gekocht met elastiek. Dit is wel een damesbroek, maar beter iets dan niets. Ik krijg vd week verschillende catalogussen binnen Misschien dat daar wat tussen zit. Wat ik wel gevonden heb is dit

Lijkt en leest goed! Dat het voor dames is zou niet uitmaken, maar heeft u als man maat 48? Dat is de grootste maat. Mijn man had 52, gangbare herenmaat. En is de nep-rits geen belemmering?

emcede
door emcede - Oct 31, 2011 om 00:55
960 Antwoorden / 4 Vragen

Toevallig zag ik vandaag op tv een blok van Tell Sell over 'Pajama Jeans', een jeans die zeer comfortabel moet zijn. Niets voor mij, ik koop 'm niet maar misschien is dit iets voor jou. Zie www.telsell.com of google op 'pajama jeans'.

remi
door remi - Oct 31, 2011 om 08:49
317 Antwoorden / 84 Vragen

tenormin Ik ben met mn vriendin naar een zaak geweest waar ze "vrouwenbroeken" verkopen. Daar hadden ze wel broeken met een elastieke band. Ik had al eerder een broek gepast van mn vriendin (die ook gebruikt maakt van broeken met elastiek) en die paste dus. Ze heeft maatje 42 en dat paste me ook. De neprits is een rits die er in werkelijk niet is denk ik. Dus daar zal ik geen last van hebben, omdat er een elastieke band is.

emcede dat was me ook al opgevallen, en ben naar de site gegaan voor meer info.

conny2
door conny2 - Oct 31, 2011 om 09:16
256 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Remi, kijk eens op de markt. Daar kan je spijkerbroeken met elastiek kopen. Misschien niet zo handig met een rolstoel?

remi
door remi - Nov 22, 2011 om 05:14
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ik heb toch broeken gevonden met een elastieke band. In een zaak in Venlo waren deze te koop. De prijs was ook nog erg goedkoop ( 12 euro) Het zijn wel damesjeans, maar goed, dat vindt ik niet erg.