fo
door foxfire Jan 24, 2012 om 11:37
Voeding & gezondheid

Kooktips

Sinds een lange tijd gebruik ik een 2-pits petroleumstel voor het maken van stoofgerechten. Nu hoorde ik laatst dat je er b.v. ook een cake op kunt klaarmaken en nog veel meer. Wie heeft er recepten? Alvast bedankt!

3626 15 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 24, 2012 om 11:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Blijkbaar heb je er dan een `wonderpan ` bij nodig: Leesvoer ;-)

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2012 om 11:59
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Daar moet je dan wel eerst de wonderpan voor kopen.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2012 om 12:00
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, Stacey was me al voor!

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2012 om 12:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Stacey, bij mij wekt je klik niet (pagina niet meer beschikbaar)? Of mijn pc kaduk?

zwemmer
door zwemmer - Jan 24, 2012 om 12:09
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Nee, die link werkt niet meer. Kijk toch eens op: hexablue - ervaring met de wonderpan - kookwinkel.

stacey
door stacey - Jan 24, 2012 om 12:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

In de herkansing..........leesvoer....

zwemmer
door zwemmer - Jan 24, 2012 om 12:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik heb het wat nader bekeken (link: hexablue - wonderpan). Het lijkt mij een indonesische pan. In de indonesische keukens werd/wordt vaak een petroleumstel gebruikt.

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2012 om 13:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Groningse poffert : Klik hier...

vr.gr.

alentzen
door alentzen - Jan 25, 2012 om 14:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Stacey ,

Wat een leuke site ! Thanks .
Is 't ie van jou ?

We hebben wel noodgedwongen eeen paar maand vanwege een verbouwing
een petroleumkachel i.p.v. gas moeten gebruiken , (wat een gestink , maar warmte is ook wat waard hè) maar een petroleumstel heeft toch wel wat .

Groeten van Anneke

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 25, 2012 om 15:00
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Camping gas was minder stank geweest, net als de Inductie kookplaat bij Aldi of Lidl die door vele studenten is gekocht.

door 50pieter - Jan 26, 2012 om 04:26
1 Antwoorden / 4 Vragen

Dat gaat wel met een pan met een dikke bodem, hebben dit namelijk ook gedaan met ook een normale pan die geschikt was voor electrisch koken en op de laagste stand (de warmhoud stand) Het deksel goed erop zodat er geen koude lucht bij kan komen en de pan insmeren met boter en paneermeel zodat je hem later vrij een voudig uit de pan kiepert. De dikke bodem gaat het aanbranden tegen.

Groet,
P

stacey
door stacey - Jan 26, 2012 om 10:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=alentzen schreef op woensdag 25 jan 2012, 14:54]Dag Stacey ,

Wat een leuke site ! Thanks .
Is 't ie van jou ?

Nee, site is niet van mij......

Ik heb ook een petroleumstel maar gebruik hem eigenlijk enkel buiten of in de schuur ivm de stank............

fo
door foxfire - Jan 26, 2012 om 11:42
18 Antwoorden / 13 Vragen

lieve mensen,
hartelijk dank voor jullie antwoorden over mijn petroleumstelrecepten.
Ik heb ze met veel plezier gelezen, zeker over de wonderpan, ik had er wel eens van gehoord maar was het weer vergeten. Ga er naar opzoek. Ik gebruik trouwens lampolie en geen petroleum want dat stinkt veel meer!
Hartelijke groeten
Foxfire.

zwemmer
door zwemmer - Jan 26, 2012 om 13:02
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Op MP staat voor 15 euro een wonderpan te koop aangeboden. Deze ziet er echter niet meer zo fris uit.

Em
door Emmap - Jan 27, 2012 om 15:34
162 Antwoorden / 8 Vragen

Een beetje off-topic, waarvoor excuses, (want je vraagt immers om recepten), maar ik ben benieuwd waarom je graag een petroleumstel gebruikt, op lampenolie?

Er is toch weinig schoner bij verbranding en zuiniger in gebruik dan aardgas?

(Alles relatief natuurlijk, ik weet ook wel dat aardgas net als alle andere dingen die je verbrand CO2 geeft...)

En wat zijn de ervaringen met de hooikist? De lange tijd en de goede isolatie maken dat je veel minder hoeft te stoken....