pi
door piet2558 Aug 21, 2013 om 19:06
Voeding & gezondheid

Medicijnprijzen

ik gebruik al jaren pyridoxine tableten op voorschrift van een cardioloog.
ik moet ze zelf betalen,maar dat is niet het probleem ,6 euro voor 3 maanden.
vandaag mijn medicijnen op gehaald,tot mijn verbazing moest ik nu 11,97 euro betalen,op 3 cent na 100%.
ik vind dit niet normaal in deze tijd,waar je alleen de goedkoopste medicijnen krijgt.

1228 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2013 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dit is een zogenaamd "zelfzorgmiddel". Kunt u dat niet voordeliger aanschaffen bij de drogist?

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2013 om 19:39
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe reageerde de apotheker / baliemedewerkster? Ik neem aan dat u deze bijna 100% verhoging wel om uitleg heeft gevraagd? Lijkt me niet normaal om iets te verdubbelen. Anders misschien eens contact opnemen met uw cardioloog, waarschijnlijk is er een ander medicijn wat u ook nog vergoed krijgt.

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2013 om 19:40
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, was er niet van op de hoogte dat een cardioloog "een zelfzorgmiddel" voorschrijft, de mijne tenminste niet.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2013 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Het is een vitamine supplement B6 . Het is dus, zonder recept, te koop.

De dokter schrijft ook weleens paracetamol voor, is ook een zelfzorgmiddel.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2013 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ts zal het waarschijnlijk ook bij de kruidvat en zo kunnen kopen.

Recept nodig en welke toedieningsvormen?
Vitamine B6 is sinds 1939 internationaal op de markt. Het is zonder recept verkrijgbaar in tabletten als het merkloze Pyridoxine en op recept in injecties als het merkloze Pyridoxini hydrochloridum.
Bron: Apotheek.nl

Cookies
door Cookies - Aug 21, 2013 om 19:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd dat topicstarter simpele vitamine als medicijn bestempeld. Zou eens kijken als ik jou was of het bij de kruidvat goedkoper is.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2013 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De cardioloog zal waarschijnlijk een recept uitschrijven, wat Ts bij de apotheek inlevert, niet dat het vergoed wordt.

pi
door piet2558 - Oct 7, 2013 om 16:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik moet 100mg gebruiken,dat is niet te koop bij het kruidvat.
voor herhaal recepten moet je bij de huisarts zijn.
op de vraag aan mijn apotheker waarom zo duur?
zei deze:dat komt door de grondstof prijzen.
bedankt voor het meedenken

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo duur vind ik ze niet. Zijn op internet te koop voor 60 tabletten voor € 27,00

Klik hier

Maar als kruidvat wel 50 mg heeft, dan neemt u er toch twee? Volgens de voorschriften hebt u hier helemaal geen recept voor nodig.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klik hier
Dit zijn wel 50 mg tabletten maar wel voor 90 dagen.

Stukken voordeliger dan 100 mg. Ook al neemt u er twee. Maar bij de apotheek zijn ze dus nog voordeliger.

melati
door melati - Oct 7, 2013 om 16:44
76 Antwoorden / 12 Vragen

Goedenmiddag.

De vraag had mijn vraag kunnen zijn, want mij is precies hetzelfde overkomen.

Ik krijg ze ook al jaren op advies van de cardioloog en ook ik schrok me te pletter toen ik ze ophaalde. De dame van de apotheek vond het zelf ook vreemd, nadat ik er om vroeg, maar omdat onze apotheek in de avonuren ook open is, wist ze het niet zo gauw waarom, maar zou het de volgende dag uitzoeken.

De dag erop idd netjes terug gebeld door de apotheek en ..ja hoor, de grondstoffen waren duurder geworden. In mijn geval van €5,98 naar nu €11,97 voor 90 stuk van 100 mg.

Op zich heb ik geen moeite met het bijbetalen van iets, maar dit vond ik ook erg extreem. Maarja, wie controleerd dat?

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zoals u ziet zijn ze bij een drogist nog duurder.