pi
door pietebal Feb 13, 2008 om 08:07
Voeding & gezondheid

Medische keuring

Hoi.

Mijn zoon is laatst gekeurd door een aangewezen (CBR)psycholoog voor zijn rijbewijs. Ik betaalde daar 125,00 voor en kreeg geen rekening, wel een kwitantie. Ik vertrouw dit niet zo, vind het erg duur en de manier waarop mijn zoon werd behandeld was erg grof. Nu blijkt dat deze keuring ook maar een jaar geldig is, hij ziet ons (graag) over een jaar terug. Ik ga zeker naar iemand anders, maar bij wie moet ik zijn om uit te zoeken of dit allemaal wel safe is??? Vast bedankt voor jullie reacties

2298 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pietebal,

Advies: neem hierover kontakt op met het CBR.

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat iemand regeert, dank je.

Het CBR stuurt iedereen naar die persoon.Ik heb gebeld en ze kunnen dan alleen maar een snauwend antwoord geven en vertellen niets over de kosten. Dat alleen al wil ik graag uitgezocht hebben.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

1, Het cbr stuurd dus altijd iedereen naar een psycholoog voor een medische keuring?

Ik heb dit nog nooit gehoord.

2.Een medischekeuring kan inderdaad 125,00 euro kosten, bijvoorbeeld zo''n keuring voor een scootmobiel aanvraag via de wmo kost 185,00 euro en duurt 20 minuten.

3. Een kwitantie is gewoon een bewijs dat je betaald hebt en daar is niks mis mee.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens is een medische keuring (door een ander dan je eigen arts) alleen noodzakelijk als je op de eigen verklaring een medische vraag met ja hebt beantwoord.

En het CBR heeft het recht om zo nodig een arts aan te wijzen.

En zo'n verklaring is inderdaad altijd maar 1 jaar geldig.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pietebel,

Als je contant betaald krijg je een kwitantie, als je later betaald een rekening. Zo zit eenmaal de computer van artsen inelkaar . Een rekening krijg je meestal niet omdat er te veel wanbetalers zijn. Daarom willen artsen contant betaald hebben.  De kosten voor een keuring klopt. Er zijn soms artsen die goedkoper of duurder zijn dat komt door dat er verschillende codes zijn BV. Rijbewijskeurg, kleine keuring, grote keuring. De eene arts noteert het onder rijbewijskeuring en de andere op kleine keuring.

Rijbewijskeuring moet officeel genoteerd worden op personen boven de 70 jaar. Maar er zijn artsen die daar alles onder brengen, omdat er nooit precies bij staat welke je in rekening moet brengen en in welke omstandigheden. Er zijn artsen die een dubbel consult in rekening brengen, dan zit je rond de 80 euro.

gr Gul ( 10 jaar werk ervaring als Doktersassiste)

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read Johanpc en Gul.

Dank jullie wel voor het antwoord. Altijd fijn als iemand reageert en nu snap ik dat van die kwitantie ook. Je hoeft niet altijd een medische keuring johanpc, maar hij had meer dan 2 vragen met ja op de medische verklaring, vandaar. Nog bedankt en groetjes Pietebal

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo piettebal.

Toen ik mijn rijbewijs ging aanvragen had ik het zelfde probleem, ik heb namelijk polio gehad en daardoor links beperkt in hand en voet gebruik.

Maar de keurings arts gaf in zijn rapport aan dat geen invloed had voor het besturen van een auto.

Ik heb inmiddels 45 jaar mijn rijbewijs

wel heb ik een jaar of 10 geleden besloten om een automaat te gaan rijden.

Overigens succes voor je zoon.