at
door atzepostma Dec 23, 2015 om 16:29
Voeding & gezondheid

Moeite met slapen

Ik had eigenlijk een vragenlijst verwacht bij deze vraag enquéte  maar nu ik toch ingelogt ben, ik heb inderdaad wel eens last van slaapproblemen en na lang wachten toch bij de huisarts geweest. Hoewel géén voorstander kreeg ik toch tomazepam van hem. Momenteel gebruik ik dit niet meer i.v.m. de verslavende werking van dit middel. Het was eerst wel wennen om dit niet meer te slikken maar ik houd het probleem van vaak wakker en onrustig slapen. Gevolg is dat je vaak moe  wakker wordt. Toch wil ik niet meer de tomazepam slikken en neem een wijntje extra. Een prima slaapmiddel en nog lekker ook.

1440 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2015 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een wijntje extra? Vlg mij is alcohol ook verslavend.

tenormin
door tenormin Dec 23, 2015 om 16:46
16849 Antwoorden / 108 Vragen

(hij slaapt!)☺ Ligt eraan of het een fles en een extra wijntje is of 2 i.p.v. één "glaasje". Verbaas me vaak over verkleinwoorden als men het over alcohol heeft. Zijn altijd glaasjes. 1 flesje, etc. O.T. Ik slaap integendeel helemaal niet lekker als ik 2 glazen wijn op heb.

pi
door pieterwolters Dec 24, 2015 om 10:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

"Wijntje" is sowieso het meest vreselijke woord. "Wat wil je drinken? Doe maar een wijntje." Bijna net zo erg als "biertje".

ltmvz
door ltmvz - Dec 23, 2015 om 17:00
949 Antwoorden / 18 Vragen

Vanuit de nieuwsbrief was er gewoon een vragenlijst.

reflecs
door reflecs Dec 25, 2015 om 14:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is tegenwoordig toch een Twitterpoll? Niet iedereen heeft dat of wil het gebruiken.

ltmvz
door ltmvz Dec 25, 2015 om 18:39
949 Antwoorden / 18 Vragen

Neen, meneer Reflecs, het was geen Twitterpoll, maar een gewone vragenlijst.

costnix
door costnix - Dec 23, 2015 om 17:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Even Belgische professor zei ooit in even T.V.-programma: "Slaap is als een wagen, u moet erop springen, wanneer deze langs komt."

me
door mein33 Dec 23, 2015 om 18:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar wat te doen als je aan een "doodlopende" weg woont, heeft die B. Professor daar ook een oplossing voor.  ;-||

pi
door pieterwolters Dec 24, 2015 om 10:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Rare vergelijking. Dat zou suggereren dat je zelf onder controle hebt wanneer je in slaap valt (even aannemend dat die wagen langs komt).

me
door mein33 Dec 24, 2015 om 11:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@pieterwolters,

Volgens deze B. prof. moet je op  de "slaapwagen" springen wanneer die langs komt, maar deze prof. heeft er blijkbaar geen dienstregeling bij gegeven.
Overigens is het heel onverstandig, ja zelfs gevaarlijk, om op een rijdend voertuig te springen ;-))

me
door mein33 - Dec 23, 2015 om 18:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gelukkig heb je ook steeds meer van dat lekkere wijntje nodig om de slaap te kunnen vatten, tot het effect van dat lekkere wijntje is uitgewerkt en je naar andere alcoholische producten gaat/moet grijpen om bewusteloos te raken.

Gelukkig maar dat alcohol niet verslavend werkt. ;-))

ekiem
door ekiem - Dec 24, 2015 om 14:57
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goed dat u die temazepan niet meer gebruikt, deze werkt inderdaad verslavend en je hebt er op den duur steeds meer van nodig om het beoogde effect te krijgen.
Wijn daarentegen is eerlijk gezegd ook niet de oplossing.

Er zijn ook andere , mildere plantaardige middeltjes verkrijgbaar. Bijvoorbeeld bij Kruidvat , eigen merk, o.a valeriaan tinctuur of tabletjes.
Daarnaast heb je de nodige homeopathische merken , werken net zo goed als de eigen merk artikelen maar wel duurder. En dan de bekende riedel van geen koffie, thee of opwekkende dingen in de avond innemen.
En ook belangrijk, naar bed gaan als je moe bent.

succes ekiem

gerbera
door gerbera - Dec 25, 2015 om 13:57
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Neem in plaats van het wijntje eens een goed boek. Verricht wonderen.

me
door mein33 Dec 25, 2015 om 14:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ben bang dat uw advies wel eens héééél erg zwaar op de maag kan liggen en dat Ts daar dan weer van wakker ligt.  ;-))

gerbera
door gerbera Dec 25, 2015 om 22:50
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@mein33 Sorry niet aan gedacht, dan maar niet zo'n dik boek nemen.;-))