sa
door sandra boter Nov 20, 2013 om 14:04
Voeding & gezondheid

Multifocale bril, vertekening

Ik wil een multifocale bril kopen. Heb ontdekt dat alle winkels deze aanbieden met meer of met minder vertekening, meestal hebben de winkels daarin 3 klassen.
Maar hoe weet ik nou of ik met een klasse die bij - bijvoorbeeld - Hans Anders de minste vertekening geeft, net zo weinig vertekening heeft als de bril die bij - bijvoorbeeld - Specsavers de minste vertekening geeft.
Met andere woorden: welke winkelketen levert de bril met de minste vertekening bij een multifocale bril?

3540 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 20, 2013 om 14:21
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb sinds jaar en dag een HA multifocale bril. Als ik heel erg in de hoeken en uiterste randen kijk zie ik wel iets vervorming, maar is zondermeer acceptabel. Het is ook een kwestie van wennen. En voor sommige personen even doorzetten, maar over het algemeen genomen is dit een goede prijs kwaliteit verhouding.

costnix
door costnix - Nov 21, 2013 om 13:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De vervorming van een multifocale (varifocus) bril is voor mij de reden om NOOIT zo'n bril te kiezen. Ik draag een dubbel of tri focus bril. Een optie voor u zou zo'ntrifocus bril kunnen zijn. Hierbij is er tussen het lees- en verkijkdeel een vaste focus voor de middelafstand. De vertekening is vrijwel nihil.

mahadma
door mahadma - Nov 21, 2013 om 14:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Voor ieder is het anders welke keuze het wordt. Voor mij heb ik met multifocaal alle tussenafstanden van verweg tot dichtbij oké, en dat heb ik ook nodig. Met de segmenten is er altijd een gebied dat je of het ene of het andere gebruikt. Het hangt ook af welke werkzaamheden ts heeft. Er schijnen echter bij verschillende opticiens opties te zijn dat als multifocaal niet bevalt je gratis de andere optie kunt krijgen. Informeer eens bij je opticien.

sa
door sandra boter - Nov 28, 2013 om 15:29
5 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor jullie reacties, voor mij is dat nuttige informatie.