sp
door spraakwater Oct 8, 2007 om 19:57
Voeding & gezondheid

Offerte

Mijn gebit moet grondig gerenoveerd worden.
Om zeker te weten dat mijn ziektkostenverzekering de kosten gaat vergoeden, heb ik de tandarts gevraagd een prijsopgave te doen.
Nu heeft de tandarts mij een offerte gestuurd.
Hij zegt dat ik deze offerte nu moet betalen ook als de renovatie van mijn gebit niet plaats vind.

Vraag: ben ik verpleicht deze offerte te betalen.

330 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 8, 2007 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

HAHAHAHA!

Nee natuurlijk niet. In de bouw komt het wel eens voor dat je offertekosten moet betalen, mits dat van te voren is aangkondigd, want er gaat soms nog wel wat werk en calculaties in zo'n offerte zitten. Maar van een tandarts? Nee, je reinste flauwekul, zeker nu hij naderhand met zijn verhaal komt. Jullie zijn toch niets overeengekomen alvorens deze offerte op te laten stellen? Waar staat je handtekening dat je met offertekosten accoord gaat? Welek werkzaamheden heeft hij daarvoor uitgevoerd?

Als dit uw vaste tandarts is, dan raad ik u aan morgen nog een ander op te zoeken, want deze man is bij voorbaat al niet te vertrouwen.

Mvgr  B

ve
door verwijderd - Oct 8, 2007 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

mag ik even meelachen: HAHAHHHAA>

Wat een zakenman is die tandarts. Offerte maken, niets doen en betaald krijgen. Zo zouden we allemaal heeeeel erg rijk worden! Overigens bedoelt de tandarts waarschijnlijk de kosten die hij moest maken voor de offerte zelf en niet voor de renovatie. Maar zelfs dat is bespottelijk.

Vraag een andere tandarts om een offerte! Wat denkt die beste man wel niet!!!

Salut, C.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2007 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de tandarts kosten heeft gemaakt om de offerte te kunnen uitbrengen, zoals bijv. het maken van röntgenfoto's, dan moet u die kosten te betalen.

De kosten van de nog uit te voeren renovatie hoeft u uiteraard niet te betalen.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 9, 2007 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, foto's etc. uiteraard wel (scherp van je Vladja). Maar tijd om een offerte op te stellen, gaat mij te ver.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2007 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een
Of·fer·te =
Een aanbieding van goederen of diensten tegen vaste prijs > Prijsopgave

Het blijft een Offerte.

Als er onderzoekskosten gemaakt zijn dan is daar een rekening van en moet afgesproken zijn.
Toch?

One Eye