pi
door pierrot Sep 6, 2012 om 14:50
Voeding & gezondheid

Prijsverhoging

Regelmatig laat ik mijn voeten verzorgen (pedicure) bij een instelling van podotherapeuten. Voor een behandeling van ong. 10 minuten betaalde ik € 25.--. Tijdens de periodieke behandeling, enkele dagen geleden ( 4 sept), maakte men mij attent op een drukwerk aan de muur, waarin werd aangekondigd dat de behandeling m.i.v. 1 september 2012 werd verhoogd naar € 32.50. ( 30%) Van te voren ben ik niet op de hoogte gesteld van deze verhoging.
Moet ik dit bedrag nu toch al betalen ?
Is zo'n drastische verhoging wettelijk toegestaan ?

2297 15 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 6, 2012 om 14:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ja en ja.

pino123
door pino123 - Sep 6, 2012 om 15:05
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat is toegestaan, je kan ook een andere pedicure gaan opzoeken.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Sep 6, 2012 om 15:13
355 Antwoorden / 1 Vragen

Dat laatste (andere pedicure zoeken) zou ik zeker aanraden, voor makkelijke voeten ( ca. 10 minuten werk) zijn er wel goedkopere te vinden.

harrie
door harrie - Sep 6, 2012 om 15:59
765 Antwoorden / 36 Vragen

Tsja, het hangt aan de muur en.. tikt niet, maar wel aan.
Uurloon van een kleine 200 euro, ligt ver boven het inkomen van een huisarts....
Weg wezen daar....

Ex-Haagsche Harrie

jo
door jorisw - Sep 6, 2012 om 16:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=harrie schreef op donderdag 6 sep 2012, 15:59]Tsja, het hangt aan de muur en.. tikt niet, maar wel aan.
Uurloon van een kleine 200 euro, ligt ver boven het inkomen van een huisarts....
Weg wezen daar....

Ex-Haagsche Harrie

Dan ga je er voor het gemak maar even vanuit dat iemand een vol uur declarabel (en ook nog eens de hele dag) kan werken. Als je de helft haalt doe je het al heel erg goed.

pino123
door pino123 - Sep 6, 2012 om 16:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=jorisw schreef op donderdag 6 sep 2012, 16:50][quote=harrie schreef op donderdag 6 sep 2012, 15:59]Tsja, het hangt aan de muur en.. tikt niet, maar wel aan.
Uurloon van een kleine 200 euro, ligt ver boven het inkomen van een huisarts....
Weg wezen daar....

Ex-Haagsche Harrie

Dan ga je er voor het gemak maar even vanuit dat iemand een vol uur declarabel (en ook nog eens de hele dag) kan werken. Als je de helft haalt doe je het al heel erg goed.

Haal daar wel de aanschaf van de spullen, huur, belastingen en dergelijke even af, anders geeft het een vertekend beeld.

diadino
door diadino - Sep 13, 2012 om 23:12
49 Antwoorden / 2 Vragen

is inderdaad wel een heel dure pedicure behandeling en nog wel in 10 minuten,
mijn pedicure doet er 1 uur over om mijn niet al te moeilijke voeten te verzorgen en rekent maar €30
daar krijg ik dan weer €23 van vergoed van verzekering.
zoek eens een betaalbaardere pedicure op, dat moet toch lukken

jo
door jorisw - Sep 14, 2012 om 08:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diadino schreef op donderdag 13 sep 2012, 23:12]is inderdaad wel een heel dure pedicure behandeling en nog wel in 10 minuten,
mijn pedicure doet er 1 uur over om mijn niet al te moeilijke voeten te verzorgen en rekent maar €30
daar krijg ik dan weer €23 van vergoed van verzekering.
zoek eens een betaalbaardere pedicure op, dat moet toch lukken

Als je voor jezelf werkt voor 30 euro per uur is het een veredelde hobby.

tdehond
door tdehond - Sep 14, 2012 om 09:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Erg duur. Mijn pedicure trekt een half uur uit voor 19 euro.

an
door annet11 - Sep 18, 2012 om 12:04
9 Antwoorden / 0 Vragen

niet heel klantvriendelijk voor bestaande klanten.

sm
door smile1 - Nov 8, 2013 om 09:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je voor jezelf werkt voor 30 euro per uur is het een veredelde hobby.

Niks hobby!!! De meeste pedicures verdienen gewoon hun brood met voetverzorging. € 30,= per uur is niet veel als je bedenkt dat pedicures de enige zijn in de zorg die 21 % btw moeten afdragen, daar moeten inkomsten belasting, alle kosten, aanschaf en onderhoud apparatuur, lidmaatschappen, bijscholing, producten die je gebruikt tijdens de behandeling, huur, gas, water en licht e.d. nog van af. Je houdt niet meer dan € 10,= over per uur.

Extra kosten voor administratie en pinkosten reken ik niet, dat zijn inderdaad bedrijfskosten.

pi
door pieterwolters - Nov 8, 2013 om 14:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=smile1 schreef op vrijdag 8 nov 2013, 09:43]

Als je voor jezelf werkt voor 30 euro per uur is het een veredelde hobby.

Niks hobby!!! De meeste pedicures verdienen gewoon hun brood met voetverzorging. € 30,= per uur is niet veel als je bedenkt dat pedicures de enige zijn in de zorg die 21 % btw moeten afdragen, daar moeten inkomsten belasting, alle kosten, aanschaf en onderhoud apparatuur, lidmaatschappen, bijscholing, producten die je gebruikt tijdens de behandeling, huur, gas, water en licht e.d. nog van af. Je houdt niet meer dan € 10,= over per uur.

Extra kosten voor administratie en pinkosten reken ik niet, dat zijn inderdaad bedrijfskosten.

Als je zo weinig overhoudt dan is het toch een veredelde hobby? Je doet het niet omdat het zo lekker verdient.

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2013 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom gaat iemand voor een simpele voetverzorging naar een podotherapeut? En wat kan die therapeut doen in 10 minuten? Dat is geen simpele verzorging, dat is helemaal niets. Een gewone goede pedicurebehandeling vergt zeker 30 minuten. En dan is een prijs van ca.. € 30,00 zeker niet teveel. Er gaat ook nog 21% btw naar de staat.

harrie
door harrie - Nov 8, 2013 om 14:44
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ tijger1 "Er gaat ook nog 21% btw naar de staat."

Kleine correctie; vanaf het inclusief BTW bedrag is het circa 17,55 %. Daarbij komt dat een ondernemer de door hem/haar betaalde BTW over de bedrijfskosten hiervan kan aftrekken....

Ex-Haagsche Harrie

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2013 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@harrie

Uiteraard. Ik bedoelde dat de omzet ook nog inclusief 21% btw is. Een podotherapeut heeft dat tussen twee haakjes niet.