g-girl
door g-girl Dec 3, 2012 om 22:19
Voeding & gezondheid

Probleem met Lecturama

Hallo allemaal

Ik heb een klein probleempje met Lecturama. Wordt geregeld op mijn mobiel gebeld. Ik zou een enquette ingevuld hebben, maar ik weet van niks. De naam die ze noemen ken ik ook helemaal niet. Ik vind dit erg storend. Heb ze al verteld dat ik in het bel mij niet regster sta en ze ook verteld dat ik dus niet de persoon ben die ze zoeken, maar dat helpt dus niets. Ze blijven mar door gaan. Iemand tips hoe je hier van af kan komen, behalve de verbinding steeds te verbreken?

G-Girl

1293 29 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 3, 2012 om 22:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er is een site voor om dat op tegeven dat u terwijl u in het register toch lastig wordt gevallen door lecturama. Zoek maar eens op internet hier naar.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 3, 2012 om 22:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

klik Gevonden klik maar

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Dec 3, 2012 om 23:10
355 Antwoorden / 1 Vragen

Ze blijven mar door gaan. Iemand tips hoe je hier van af kan komen, behalve de verbinding steeds te verbreken?

De verbinding niet tot stand laten komen.

g-girl
door g-girl - Dec 3, 2012 om 23:54
30 Antwoorden / 1 Vragen

jolijn, hoe dan?

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2012 om 23:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Lecturama sucks, big time. Maar ze hebben webcare. Een heel actieve tante die echt de discussie met je aangaat. Kijken of ze morgen hier ook weer het hoogste woord gaat voeren.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 4, 2012 om 01:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik denk dat ze hier niet op zullen reageren, of ze moeten een bord voor hun hoofd(kop) hebben.

trend spray
door trend spray - Dec 4, 2012 om 09:02
217 Antwoorden / 5 Vragen

Omdat U niet diegene bent wie Lekturama zoekt, kunt U ze volgens mij wijzen op "het recht van verzet" en zijn zij verplicht hier gehoor aan te geven.

Klik hier , als U meer informatie wilt over "het recht van verzet".

En als U nog enig gevoel voor humor over hebt na al dat gebel van Lecturama, klik dan hier en lees hoe Ramonnetje dit probleem aanpakt.

hutch
door hutch - Dec 4, 2012 om 09:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=trend spray schreef op dinsdag 4 dec 2012, 09:02]En als U nog enig gevoel voor humor over hebt na al dat gebel van Lecturama, klik dan hier en lees hoe Ramonnetje dit probleem aanpakt.
(off topic) @ Trend Spray, als u een link maakt van de Kassa-website moet u eerst uitloggen. Kopieer dan betreffende adresregel en log vervolgens weer in.....
Dan kunt u die adresregel pas plaatsen als link.
U maakt namelijk een link terwijl u ingelogd bent. Daar wij niet met uw gegevens ingelogd zijn, kunnen wij deze link niet openen.

Logt u maar eens eerst uit en klik dan eens op de door u geplaatste link: 'hier'. Dan ziet u wat ik bedoel.

Succes, gr. Hutch

jo
door jorisw - Dec 4, 2012 om 09:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 4 dec 2012, 01:02]Ik denk dat ze hier niet op zullen reageren, of ze moeten een bord voor hun hoofd(kop) hebben.

Waarom zouden ze hier niet op reageren? Voor Lecturama is dit ook geen gewenste situatie.

trend spray
door trend spray - Dec 4, 2012 om 10:19
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 4 dec 2012, 09:42][quote=trend spray schreef op dinsdag 4 dec 2012, 09:02]En als U nog enig gevoel voor humor over hebt na al dat gebel van Lecturama, klik dan hier en lees hoe Ramonnetje dit probleem aanpakt.
(off topic) @ Trend Spray, als u een link maakt van de Kassa-website moet u eerst uitloggen. Kopieer dan betreffende adresregel en log vervolgens weer in.....
Dan kunt u die adresregel pas plaatsen als link.
U maakt namelijk een link terwijl u ingelogd bent. Daar wij niet met uw gegevens ingelogd zijn, kunnen wij deze link niet openen.

Logt u maar eens eerst uit en klik dan eens op de door u geplaatste link: 'hier'. Dan ziet u wat ik bedoel.

Succes, gr. Hutch

Een beetje off topic.
Bedankt Hutch, dat U mij hier op wijst zodat ik er in het vervolg op kan letten.
Ik was ingelogd, maar opende een "nieuwe" Vara Kassa, waar ik inderdaad niet ingelogd was op het moment van kopieeren. En ik zie nu dat die link niet werkt.

Voor g-girl en andere die willen weten hoe Ramonnetje die probleem het aangepakt: klik hier
(Bij mij werkt deze link nu wel. Hutch bij U ook?)

lecturama
door lecturama - Dec 4, 2012 om 10:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste G-Girl,

Wij raden u aan om via de site http://www.lecturamatickets.com/contact/ uw klacht kenbaar te maken.
Zorg er voor dat u voldoende gegevens doorgeeft, wij kunnen dan uw gegevens blokkeren.
Het kan zijn dat u ooit klant bent geweest van Lecturama of inderdaad een enquête heeft ingevuld met uw telefoon gegevens.
Uiteraard bestaat er ook altijd een kans dat iemand anders dat voor u heeft gedaan en uw telefoonnummer heeft achter gelaten.
Wij vinden deze situaties erg vervelend en doen ons uiterste best om dit zo veel mogelijk te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Lecturama

hutch
door hutch - Dec 4, 2012 om 11:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@ "Bij mij werkt deze link nu wel. Hutch bij U ook?"

Perfect!

Gr. Hutch

zoekster
door zoekster - Dec 4, 2012 om 11:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@lecturama, ik wist wel dat je je snuitje weer zou vertonen. Damage control. Het zal wel aan iets anders liggen, ze zal wel een enquête hebben ingevuld, of iemand anders heeft haar telefoonnummer opgegeven.
Het ligt nooit aan Lecturama zelf met zijn stalkers praktijken. Zelfs als iemand er duidelijk geen belangstelling voor heeft, gewoon door blijven gaan met die telefoonterreur. In het bel-me-niet register? Niets mee te maken! We hebben dit al eens eerder aan de hand gehad met een ander forumlid, weet je nog? En dan ook nog al je gegevens moeten doorgeven om er van af te komen. Echt raadzaam! Hebt u een stalker aan de telefoon? Geef even al je gegevens door aan de stalker, ben je er zo vanaf!

Mocht je weer diezelfde discussiemiep zijn van de vorige keer, ik laat het hierbij. Geen belangstelling! O nee, die twee woorden begrijpen jullie helemaal niet.

Ik denk dat ik dit maar eens ga doorgeven aan de consumentenautoriteit. Ja dat ga ik doen. Jullie hebben al een keer een waarschuwing van ze gehad. Straks volgen er boetes!

lecturama
door lecturama - Dec 4, 2012 om 11:37
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zoekster,

Zoals wij al eerder hebben doorgegeven zijn wij niet gebaat met slechte publiciteit.
Wij streven naar 100% klant tevredenheid.
Wij hebben ook al een aantal keer doorgegeven dat er via onze site een mail gestuurd kan worden om de gegevens te laten blokkeren.
Het is voor ons een kleine moeite om gegevens te blokkeren maar dan moeten wij wel weten om welke gegevens het gaat.
Wij handelen volgens de regels van de consumentenautoriteiten wij hebben onze werkwijze daar op aangepast.

Met vriendelijke groet,
Lecturama

trend spray
door trend spray - Dec 4, 2012 om 11:57
217 Antwoorden / 5 Vragen

Goedemorgen Lekturama,

Als ik het goed begrijp kan men op jullie website via een mail de gegevens laten blokkeren, waarna Lekturama niet meer zal bellen.
Wordt dit ook duidelijk aangegeven door Lekturama op het moment dat er door jullie gebeld wordt en de persoon die U belt duidelijk aangeeft er geen prijs op te stellen door Lekturama benaderd te worden?

Verder begrijp ik dat "het recht van verzet" ten allertijden geldt en dat bedrijven verplicht zijn na elk gesprek dat duidelijk kenbaar te maken.
M.a.w. de consument hoeft er in principe niet om te vragen. Het bedrijf moet het "recht van verzet aanbieden.
Klopt dit?

lecturama
door lecturama - Dec 4, 2012 om 12:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Trend Spray,

Wij bieden bij elk gesprek het recht van verzet aan (wilt u in de toekomst nog eens gebeld worden met een leuke aanbieding van Lecturama?) en verwijzen iedereen door naar het bel me niet register.
Wanneer men dat wil wordt men naar een bandje doorverbonden.
Dit is elk bedrijf verplicht, dit houden wij dan ook streng in de gaten.

Met vriendelijke groet,
Lecturama

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Dec 4, 2012 om 12:57
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=g-girl schreef op maandag 3 dec 2012, 23:54]jolijn, hoe dan?
Door niet op te nemen. Je kent het nummer inmiddels en/of hebt het ingevoerd bij je contacten, je kunt zien dat ze bellen, dus laat maar rammelen. Heb je de mogelijkheid het betreffende nummer op je telefoon te blokkeren/negeren?

ja
door jans2 - Dec 4, 2012 om 13:17
311 Antwoorden / 4 Vragen

Jaag ze op kosten/laat ze hun eigen tijd verdoen. Zeg "ogenblik/moment graag" , leg de tel. neer en ga wat anders doen. Misschien proberen ze het nog eens, doe dan hetzelfde. Dan blijken ze ineens geheel zelfstandig in staat je tel.nr. uit hun bestand te verwijderen.

trend spray
door trend spray - Dec 4, 2012 om 13:18
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lecturama schreef op dinsdag 4 dec 2012, 12:05]Wij bieden bij elk gesprek het recht van verzet aan (wilt u in de toekomst nog eens gebeld worden met een leuke aanbieding van Lecturama?) en verwijzen iedereen door naar het bel me niet register.
Wanneer men dat wil wordt men naar een bandje doorverbonden.
Dit is elk bedrijf verplicht, dit houden wij dan ook streng in de gaten.
Dank u wel voor deze informatie.

[quote=lecturama schreef op dinsdag 4 dec 2012, 10:36] Wij raden u aan om via de site http://www.lecturamatickets.com/contact/ uw klacht kenbaar te maken.

Wij vinden deze situaties erg vervelend en doen ons uiterste best om dit zo veel mogelijk te voorkomen.

In G-girls geval ging het dus meerdere malen mis en dat terwijl het wijzen op het recht van verzet standaard bij elk gesprek dat gevoerd wordt gemeldt dient te worden.
Ik vraag mij daarom af hoe het kan, dat zo,n belangrijk onderdeel van het gesprek "vergeten" kan worden. Dat moet toch makkelijk te voorkomen zijn?

g-girl
door g-girl - Dec 4, 2012 om 17:21
30 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lecturama schreef op dinsdag 4 dec 2012, 10:36]Beste G-Girl,

Wij raden u aan om via de site http://www.lecturamatickets.com/contact/ uw klacht kenbaar te maken.
Zorg er voor dat u voldoende gegevens doorgeeft, wij kunnen dan uw gegevens blokkeren.
Het kan zijn dat u ooit klant bent geweest van Lecturama of inderdaad een enquête heeft ingevuld met uw telefoon gegevens.
Uiteraard bestaat er ook altijd een kans dat iemand anders dat voor u heeft gedaan en uw telefoonnummer heeft achter gelaten.
Wij vinden deze situaties erg vervelend en doen ons uiterste best om dit zo veel mogelijk te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Lecturama

Dat vind ik heel lief en aardig van u, maar ik heb toch een klein probleem met de verplichte invoervelden. Als ik mijn naam invoer, heeft u nu ook de naam die bij het telefoonnummer hoort. Ook ga ik u natuurlijk nooit mijn emaildres geven, zodat ik daarop ook lastig gevallen kan worden.
Waarom is het niet mogelijk dat ik tegen die aardige mensen die mij bellen vertel dat het telefoonnummer niet klopt bij de naam die zij mij geven, waarna het gewoon ophoudt? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Als ik verzoek mij niet meer te bellen, moeten jullie toch gewoon in staat zijn mijn nummer en verkeerde naam uit die lijst te halen. Het hoeft toch niet oneindig door te gaan?

Nee, ik ben nog nooit klant geweest van Lecturama. Zal dat ook nooit worden dus stop er gewoon mee!

g-girl
door g-girl - Dec 4, 2012 om 17:26
30 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op dinsdag 4 dec 2012, 12:57][quote=g-girl schreef op maandag 3 dec 2012, 23:54]jolijn, hoe dan?
Door niet op te nemen. Je kent het nummer inmiddels en/of hebt het ingevoerd bij je contacten, je kunt zien dat ze bellen, dus laat maar rammelen. Heb je de mogelijkheid het betreffende nummer op je telefoon te blokkeren/negeren?

Zij blokkeren de nummerweergave. Beller is anoniem. Zo slim zijn ze wel. Raar eigenlijk als je bedenkt dat ze er alles aan willen doen om oprecht over te komen.

van leyden
door van leyden - Dec 4, 2012 om 18:56
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=g-girl schreef op dinsdag 4 dec 2012, 17:26][quote=jolijn nr.2 schreef op dinsdag 4 dec 2012, 12:57][quote=g-girl schreef op maandag 3 dec 2012, 23:54]jolijn, hoe dan?
Door niet op te nemen. Je kent het nummer inmiddels en/of hebt het ingevoerd bij je contacten, je kunt zien dat ze bellen, dus laat maar rammelen. Heb je de mogelijkheid het betreffende nummer op je telefoon te blokkeren/negeren?

Zij blokkeren de nummerweergave. Beller is anoniem. Zo slim zijn ze wel. Raar eigenlijk als je bedenkt dat ze er alles aan willen doen om oprecht over te komen.

Heel veel overheidsbedrijven bellen zonder nummerweergave, maar als je het als particulier doet krijg je er geheid vragen over .
Ik bel nu ook altijd zonder nummerweergave, als ze niet opnemen hebben ze pech gehad (of ik)
Bijkomend voordeel is dat je nooit wordt lastiggevallen door verkopers die je wat willen aansmeren (of zou het belregister bij mij wel goed werken?)

Zoals gewoonlijk liegt lecturama hier weer alles bij elkaar wat los en vast zit.
Als je je klanten stalkt zorg dan dat je weet of ze zich aangemeld hebben bij het belregister.
Bovendien gaf ts al aan hier niet van gediend te zijn, maar daar trok lecturama zich blijkbaar ook niks van aan, ze blijven stalken.

Totdat het dan weer op kassa forum verschijnt>> het puinruimersteam is er dan als de kippen bij om de volgende leugen te verzinnen.
Want op slechte publiciteit zitten ze natuurlijk niet te wachten...

Te laat!

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 4, 2012 om 20:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het probleem is dat als ik een foutje maak U word lastig gevallen.

Door bij het volgende gesprek gelijk je gegevens op te vragen kun je het afmelden.
Maar eigenlijk moet deze telefoniste het doen en niet een toevallige bezitter fout nummer.

Als U aangaf dat U niet deze persoon was moeten zij dat doen en niet U online.
Bij niet volledig invullen lukt het meestal niet.

Dus Dom van Lecturama want ze hebben al een vrij matige naam.
Vergeet niet dat vele niet klanten dit lezen en daarom geen zaken willen doen met een bedrijf dat
zo moeilijk doet.

g-girl
door g-girl - Dec 4, 2012 om 22:39
30 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag mijn gegevens ook op. Ze hebben mijn telefoonnummer met een naam en adres dat dus niet van mij is. Dat heb ik ze dus verteld. Dan moet het toch gewoon op kunnen houden? Iemand met een telefoonnummer gelijkend op dat van mij zal een typefout gemaakt hebben. Kan gebeuren, maar laat mij dan met rust als ik zeg niet de persoon van die gegevens te zijn. Ze blijven maar doorgaan! Ik zal van mijn leven nooit iets kopen bij dat flut bedrijf!

g-girl
door g-girl - Dec 5, 2012 om 22:06
30 Antwoorden / 1 Vragen

Nu ineens geen antwoord meer meneer/mevrouw Lecturama?

Wat ik vraag is toch niet zo moeilijk?

zoekster
door zoekster - Dec 5, 2012 om 22:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je met rust laten is het moeilijkste wat je van Lecturama kunt vragen ;-)

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2012 om 23:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 5 dec 2012, 22:10]Je met rust laten is het moeilijkste wat je van Lecturama kunt vragen ;-)
Dat is moeilijk als je van de resultaten een extratje kam verdienen. Maar commercie is een begrip boven privatie.

g-girl
door g-girl - Dec 6, 2012 om 01:04
30 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 5 dec 2012, 22:10]Je met rust laten is het moeilijkste wat je van Lecturama kunt vragen ;-)

Prima, maar dan moeten ze hier ook niet gaan doen alsof ze zo'n net bedrijf zijn dat graag problemen oplost. Zoals het er nu naar uitziet lost meneer/mevrouw Lecturama dus helemaal geen problemen op, maar geven ze alleen de indruk dat het bedrijf netjes werkt. Daar heb ik dus een andere mening over.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 6, 2012 om 01:31
468 Antwoorden / 16 Vragen

Heb je onlangs een nieuw toestel en/of met nieuw telefoonnummer in gebruik genomen?

Het kan zijn dat u een telefoonnummer heeft verkregen die eerder in gebruik is geweest, waardoor u mogelijk ongewenste telefoontjes uit het verleden krijgt.

Ooit zelf het met e-mail gehad.