door wilma68_1 Mar 13, 2008 om 16:47
Voeding & gezondheid

Sinus Buster tegen holte-ontsteking?

Ik heb al jaren zo nu en dan (zeg maar bijna doorlopend) last van bijholte-ontstekingen. Daartegen helpt eigenlijk niets dan stomen en wat verzachtende neusspray (Euphorbium) en Rinileen tabletjes nemen.

Nu schijnt er een neusspray te zijn, Sinus Buster, die daar goed tegen zou helpen. Wie heeft ervaring met dit middel? Ik vraag me met name af of ik het veilig kan gebruiken.

Dit persbericht vond ik op internet hierover:

Rode peper in je neus blijkt goed tegen verstopping

Datum:17.11.2004 12:26
Bron:Development Investment
E-Mail:paul@sinusbuster.nl

De peper is in opmars en staat op het punt om definitief onze keuken te verlaten. De smaakmaker wordt al door de politie ingezet in de vorm van pepperspray, maar is inmiddels ook voor meer vredelievende doeleinden omarmd. De nieuwste toepassing is de Sinus Buster: een op peper gebaseerde spray die neusklachten sterk verminderd.

Naar schatting kampt vijf tot tien procent van de Nederlandse bevolking met chronische neusklachten in de vorm van een verstopte neus, een loopneus of niesbuien. Gangbare sprays (zoals een corticosteroide spray) kunnen deze klachten vaak niet verhelpen. De Sinus Buster is een natuurlijke spray op basis van peperextracten die je vrijer laat ademen door de neus, en een verzachtende invloed heeft op het hoofd.

De basis van de Sinus Buster is de stof capsaisine die in rode pepers wordt aangetroffen. Deze stof wordt al jaren door de geneesmiddelenindustrie ingezet om klachten variërend van ontstekingpijnen tot migraine aan te pakken.

De ironie wil dat de heilzame werking van het peperextract bij toeval werd ontdekt door een Amerikaanse zelfverdedigingsinstructeur bij een demonstratie met pepperspray. De bijtende stof bleek ondanks zijn hevig tranende ogen een verrassend effect te hebben op de chronische migraine waar de man aan leed.

In de Verenigde Staten is de Sinus Buster inmiddels een groot succes en nu is de spray ook in Nederland verkrijgbaar.

De Sinus Buster bevat een mix van de werkzame stof uit de pepers, met toevoeging van onder andere eucalyptusolie, rozemarijn en gel van de aloë vera-plant. Experimenten met de pepermolen zijn dus niet nodig: de zwarte en witte peperkorrels werken niet.

7361 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 13, 2008 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat extra sambal bij de nasi doet wonderen.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 13, 2008 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik eet altijd heet, vrijwel nooit ergens last van, wellicht moet je dat eens proberen..... ;-)

Zag laatst op tv iets hiervoor, geen spray, maar soort spuitje met water waarmee ze neus en holtes schoonspoten, zag er niet uit - hoofd schuin , water spuiten in ene neusgat en kwam er bij andere weer uit......

werkte perfekt volgens de gebruikers die ook altijd te kampen hadden met klachten als jij noemt en nu dus niet meer, alleen geen idee of het hier te koop is het was amerikaans, zal eens kijken of ik iets kan vinden.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2008 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is wat ik had gezien ;

n        the use of a nose bidet, or neti pot. Dr. Oz says the device can help clear mucus from your sinuses using warm saltwater.  nose bidet  --

Misschien interessante info;

      weblog : Neus bidet van Oprah?!

In ieder geval onschadelijk met gewoon zout water , dus valt te proberen, goedkoper ook dan de door jouw genoemde spray verwacht ik.

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 13, 2008 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wilma68,

Je goed laten informeren is uiteraard erg belangrijk, dus ik hoop dat je hier ook nog wat gebruikerservaringen binnen krijgt. Wel zou ik voordat je het gaat bestellen en gebruiken altijd kontakt opnemen met de huisarts. Neem dan wel de exacte ingrediënten mee en vraag hem/haar om advies.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2008 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie, maar spoelen met zout water heeft bij mij geen enkel effect, ook de zgn. neusdouches die voor het spoelen van holtes worden verkocht niet.

Ik ben - helaas - een ervaringsdeskundige, het enige dat bij mij echt helpt is stomen en de Euphorbium spray in combinatie met Rinileen tabletjes. Maar dat helpt alleen om het te bestrijden.

Ik hoop ooit nog eens iets te vinden wat die vervelende holte-ontstekingen voorkomt!

ve
door verwijderd - Mar 13, 2008 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read

 ze kan ook naar de apotheek die zijn daar nog meer in thuis dan de huisarts.

Mijn vrouw was is een kleine operatie mbt het tussenschot? klachten vrij.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2008 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Wilma,

Gewoon proberen. Voor €13 per flesje kan er toch niet veel mis gaan. Wie weet werkt het prima. Laat het dan nog maar eens even weten. Misschien hebben anderen er dan ook nog wat aan.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Mar 13, 2008 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zomaar iets uitproberen lijkt me niet echt verstandig. Ik heb al genoeg last van die holten, krijg er liever niet nog een probleem bij!

ve
door verwijderd - Apr 13, 2008 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is erg vervelend wat je hebt,waarom probeer je niet eens een netiepotje daar kan je mee spoelen schijnt erg goed te zijn .

dit is het email adres voor inlichtingen www.naneda.nl en dan moet je op winkel drukken,wil je meer  weten dan GOOGLE "netipotje"

succes Lady

ve
door verwijderd - Apr 13, 2008 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat het netipotje bij Oprah gezien.

ve
door verwijderd - May 20, 2008 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wilma,

Ik heb ook regelmatig last van bijholte ontstekingen en heb een halfjaar geleden voor het eerst de sinusbuster gebruikt op aanraden van een bekende. Het helpt bij mij erg goed! het prikt even in het begin, maar geeft meteen een verfrissend gevoel!
Je doet ook heel lang met een flesje, dus het is het proberen wel waard!

Succes!

groet, Barbara

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb je jezelf wel eens laten controleren op allergieen , veel neus /bijholten etc  problemen komen van een koemelkallergie

Of gewoon zelf een tijdje uitproberen, hoe je erop reageerd dus geen melk, yoghurt ,kaas, boter etc en let vooral op de produkten waar koemelk in verwerkt is

ik spreek uit ervaring eet al 20 jaar GEEN koemelk produkten meer , nooit meer sinus klachten.

veel succes