co
door coenadmiraal68 Apr 15, 2014 om 10:51
Voeding & gezondheid

Specsavers

Omdat ik toe was aan een nieuwe bril ben ik weer naar Hans Anders gegaan in Kampen. Na meting bleek dat mijn ogen haast niet achteruit zijn gegaan, advies geen bril noodzakelijk. Enkele dagen later ook eens naar Specsavers gegaan. Hier bleek dat mijn linkeroog van -0,5 naar +1.5 dus achteruit was gegaan. Ik vond dit vreemd en ben enkele dagen later naar Hans Anders in Dronten gegaan. Hier kwam dezelfde meting eruit als bij Hans in Kampen. Ik heb hier dan ook een varifocus bril aangeschaft en deze intussen op mijn neus. Ik zou maar bij Specsavers besloten hebben om een bril te nemen dan had ik nu met een slechte bril opgelopen. Wat nu Specsavers bedoel je met onze medewerkers zijn 100% gediplomeerd? Trouwens ik had zo wie zo geen bril bij deze firma gekocht omdat hun agressieve reclame mij tegen de borst stuit.

2073 19 Rapporteer

co
door consument13 - Apr 15, 2014 om 15:16
6 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, mensen maken wel eens fouten..

Maar waarom trekt u nu al uw conclusie, zonder (aangenomen) 'spekzeevers' een verweer te gunnen?

Waarom gaat u wel tweemaal naar 2 hansen, en niet tweemaal naar twee spekzeevers.

Tot slot, waarom gaat u uberhaupt naar spekzeevers getuige uw laatste regel?

valerius-2
door valerius-2 - Apr 15, 2014 om 15:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Daar bent u dan ook helemaal vrij in. Maar als ik dan lees dat u er toch naar toe gaat lijk mij dat dan wel overdreven.

Trouwens ik had zo wie zo geen bril bij deze firma gekocht omdat hun agressieve reclame mij tegen de borst stuit

li
door lisa60 - Aug 18, 2014 om 13:43
10 Antwoorden / 1 Vragen

7 Jaar geleden ging ik ook een bezoekje brengen aan Specsavers! Hun gediplomeerde medewerkers, op MBO niveau, kwamen tot de conclusie dat ik, na meting, een sterkere bril nodig had.
Na een week ging ik naar de bioscoop MET de nieuwe bril op mijn neus. De film duurde vrij lang, zonder pauze.
Toen ik de volgende morgen wakker werd had ik een aanval van een flinke duizeling. De wereld tolde om me heen en ik bleef maar vallen in een diepe put. Paniek alom. Mjjn partner heeft mij direct naar de 1ste Hulp gebracht. Drie dagen daarna ben ik naar een specialist gegaan en die vermeldde mij dat mijn nieuwe bril te sterk was: de bril had die duizelingen veroorzaakt.
Ik heb de bril gewoon weggegooid en ben niet meer teruggegaan naar Specsavers.
Had ik misschien wel moeten doen, maar dan werd ik toch weer met een smoesje de deur uitgeloosd.. Nu 7 jaren later heb ik nog af en toe duizelingen...overgehouden van mijn avontuur bij de ``gediplomeerde`` medewerkers van Specsavers! Ik draag geen bril meer, aangezien mijn ogen gelaserd zijn.

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2014 om 14:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Het kàn zijn dat uw ogen een bepaalde vermoeidheid hadden bij de spekzevers refractie. Daar kunnen wij hier niet over oordelen.

Persoonlijk is het HA gebeuren voor mij al vele jaren een prettige manier van "zien". Maar dat terzijde.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 18:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lisa60

Na zeven jaar nog duizelingen van een avondje bril? Echt ongeloofwaardig.

curly
door curly - Aug 18, 2014 om 23:23
162 Antwoorden / 18 Vragen

Wat opvalt, bij sommige (goedkope prijsvechters) opticiens, ze kunnen in een oogwenk een oogmeting doen. Benodigde oogmetingsapparatuur varieert van een tafelmodelletje c.q. kijkdoos, waarop je voor een moment je kin moet leggen, tot aan de meer verfijnde en geavanceerde apparatuur bij de betere opticiens. De eerste categorie (het tafelmodelltje) lijkt mijns inziens echt onder de maat. Bij de oogarts ziet en werkt men toch ook met geavanceerde apparatuur. De kwalteit van een oogmeting kan hierdoor ver uit een lopen. Bovendien lijkt het me zinvol als deze apparatuur jaarlijks wordt geijkt. Prijsvechters zouden zich moeten realiseren dat gediplomeerd deskundig personeel in dienst hebben de lading niet kan dekken. De beoordeling of iemand goede of slechte ogen heeft doe je met recente geavanceerde oogmetingsapparatuur. Dus niet met een kijkdoos op een tafel. Kennelijk wenst men snel door de bocht gaan om omzet te maken..

li
door lisa60 - Aug 19, 2014 om 09:05
10 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger 1...de die bril was gewoon veel te sterk voor mijn -gevoelige- ogen en alles daar omheen. Ik heb, hier op kantoor, van meerdere personen gehoord dat zij ook veel last van duizelingen hebben gehad door te sterke brillenglazen.. Curly heeft gelijk...voor je ogen...naar de oogarts! Je ogen zijn te kostbaar om zomaar door een ''kijkdoos'' bekeken te worden.

pi
door pieterwolters - Aug 19, 2014 om 09:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft niet direct naar een oogarts, een goede opticien is ook prima. Maar prijsvechters kunnen het zich niet veroorloven om een uitgebreid "gratis" onderzoek te doen omdat hun marge dan verdampt.

Ik ben ook eens bij een Hans Anders geweest en die hadden in een paar minuten een oogmeting gedaan terwijl een standaard meting (als je het goed wilt doen) toch gauw 20 minuten duurt. En ja, dan betaal je meer voor een bril, maar het is wel goed.

Nog beter zou zijn als ook hier de boel transparanter wordt gemaakt, dus gewoon betalen voor een gedegen oogmeting en vervolgens een bril kopen voor een prijs waar de meting niet in is verdisconteerd.

co
door coenadmiraal68 - Aug 19, 2014 om 10:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

pieterwolters, bij hans anders gaat de meting niet in een paar minuten. Ik heb laatst bij HA in Dronten geweest en daar is de opticien ongeveer een klein half uur met mij bezig geweest met het hele scala aan oogdrukmeting, oogmeting enz. Dat terwijl de winkel aardig vol stond. Ik heb daar dan ook een bril gekocht. Ook in het verleden ben ik bij HA geweest in Kampen en ook daar namen zij de tijd om de verschillende metingen te doen. Ik heb 1x een stommiteit begaan om bij Spec een bril te kopen en daar waren ze wel in 5 minuten klaar met alles. Maar de bril was van slechte kwaliteit (kunststof glazen) die veel stof aantrokken en dus wel 10x op een dag moest schoonmaken.
Bij de bril van HA heb ik hier geen last van.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of je kunststof of glas koopt, is aan de klant zelf.

co
door coenadmiraal68 - Aug 19, 2014 om 10:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee Tijger1, die keuze wordt bij Spec helemaal niet aan je voorgelegd.

co
door coenadmiraal68 - Aug 19, 2014 om 10:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee Tijger1, die keuze krijg je bij Spec niet.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk wel. Je maakt toch zelf uit wat je koopt.

co
door coenadmiraal68 - Aug 19, 2014 om 11:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik hier te maken heb met een medewerker van Spec.

mahadma
door mahadma - Aug 19, 2014 om 11:37
11569 Antwoorden / 51 Vragen

tijger1, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik hier te maken heb met een medewerker van Spec.

Zeg Tijger, dat heb je ons hier nooit verteld, dat je ook nog bij spec werkt, Heb je daar nog tijd voor met al je andere bedrijven waar je ook al werkt? Je acountenat heeft zeker een complete crue werken voor je belasting aangifte (lol)

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@coen

Uiteraard werk ik bij Specsavers. Je kunt in dit land ook niets geheim houden.

@mahadma

PwC werken helemaal voor mij alleen;-)

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 12:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @tijger1: werk je toch bij een goedkope flutzaak, had je hoger ingeschat.:-)

PwC? Waren die niet bij 1 of ander schandaal betrokken?

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Maakt allemaal niet uit. De bonussen maken alles goed. ;-)

curly
door curly - Aug 20, 2014 om 17:00
162 Antwoorden / 18 Vragen

Wat er op zijn minst aanwezig moet zijn bij een goede opticien is de volgende apparatuur: Netvliesscanner, hoornvliesscanner, tanometer, pachymeter, i.Profiler, plus uiteraard geavanceerde oogmeetapparatuuur die is geijkt. Het beste is dus een gerenommeerde specialistische opticien zoeken.

Vervolgens nog even iets over de opleiding: Optometrie; Studieniveau HBO, bachelor.