na
door nathan84 Jun 1, 2011 om 08:33
Voeding & gezondheid

Spoedapotheek 10 euro per artikel na 00.00u

Nu is mijn zoontje van 13 maanden ziek, en had snachts last van buikkramp. hij schreeuwde het uit.
ik naar het zieken in hoogeven, spoedapotheek.
cinnababy en paracetamol moest ik hebben.
wat blijkt!? omdat ik tussen 00.00u en 08.00u,TOESLAG VAN 10 EURO PER ARTIKEL!!
Goed, had het nodig, dus alleen cinnababy maar meegenomen. normaal 7 euro, nu 17 euro.

is dit een normale gang van zaken?

vroeg de vrouw achter de bali nog waarom.
als antwoord kreeg ik: ik word ervan betaald en er word van men verwacht dat je zulke medicijnen zelf in huis hebt.

Op naar de THUIS apotheek.

791 4 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 1, 2011 om 09:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hier ligt een tarievenstructuur aan ten grondslag

klik hier

Er is dus minder berekend dan zou mogen volgens deze pdf file.

na
door nathan84 - Jun 1, 2011 om 12:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

ok, voor zover duidelijk.
alleen is dat nu per medicijn ? of eenmalig?

wendy de jong
door wendy de jong - Jun 1, 2011 om 12:49
11 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Nathan 84,

Bij onze Avond Apotheek is het maar 2 euro per klant en dit gaat naar een goed doel! Vind ik al een stuk schappelijker.

ti
door timelu - Jun 1, 2011 om 12:55
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 1 jun 2011, 09:16]Hier ligt een tarievenstructuur aan ten grondslag

klik hier

Er is dus minder berekend dan zou mogen volgens deze pdf file.

De tarieven in de pdf file zijn voor receptmiddelen!

In verband met de zeer hoge kosten (voor personeel) brengt de dienstapotheek voor het afleveren van niet-spoedeisende medicatie zonder directe verwijzing door de huisartsenpost tussen 24:00 en 08:00 uur een nachtstoring in rekening. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om na 24:00 uur aangevraagde zelfzorgmiddelen zonder recept.

Van deze zelfzorgmiddelen gaat men ervan uit dat je ze gewoon in huis hebt.
Paracetamol en cinababy zijn allebei zelfzorgmiddelen waar je geen recept voor nodig hebt en die je ook gewoon bij de drogist kunt kopen.