1bernadette
door 1bernadette May 21, 2007 om 19:28
Voeding & gezondheid

Toch wortelkanaalbehandeling na homeop.middel??

De tandarts heeft na.v. een foto die hij maakte van een kies bij onze zoon (15) meegedeeld dat hij een wortelkanaalbehandeling moet doen. Daarop zijn wij naar de klassiek homeopaat gegaan, die Sileneum LM4 voorschreef en als bloesemremedie Cherry Plum.

Voor ons voelt dit goed en wij hebben het idee dat het nu ok is, maar de tandarts (en ook een neef die tandarts is) zei dat nu toch de wortelkanaalbehandeling moet plaatsvinden.

Wie kan advies geven: is het niet beter om de kies in de gaten te houden door bijv. eens per jaar (of desnoods half jaar) een foto te maken, zodat de kies misschien alsnog behouden kan blijven?

Hij is nog maar 15, hoe gaat dit als hij ouder wordt?

Heel graag reakties van mensen die ervaring hebben met homeopatie en daardoor het niet hoeven laten doorgaan van zo'n wortelkanaalbehandeling!!

12524 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

die homeopatie zal de aftakeling van de wortel van een tand of kies niet oplossen. Die wortel gaat toch steeds meer pijn doen en daardoor heeft de persoon ook erge pijn. Een wortelkanaalbehandeling doet geen pijn omdat deze altijd wordt verdoofd. De wortel wordt verwijderd en er komen een soort pinnetjes in die de stevigheid aan de tand of kies gaan geven. De tand is dan gevoelloos en gaat dan iets verkleuren. In de toekomst zal de tand of kies wel gevoelig zijn voor gaatjes en die moeten ook verholpen worden.

Homeopatie kan niet die onsteking weghalen maar wel iets van pijn wegnemen. Het proces van aftakelen wordten met tand of kies hou men niet tegen.

Heb er zelf genoeg ondergaan en geen van de behandelingen deden zeer. Het is een redmiddel om geen kroon of gebit te krijgen

labswans

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sylvia Millecam zocht het ook in de alternatieve geneeswijze.

Sylvia Millecam leeft niet meer.
Wakker worden alstublieft, geloof toch niet in die kwakzalverij.

Kijk eens op http://www.skepsis.nl/

Met vriendelijke groet,

Satkijker

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Homeopatische middelen zullen dit niet zomaar genezen, net zomin als bv een anti-bioticakuurtje zou kunnen.

De wortelkanaalbehandeling is noodzakelijk.

Wat je nu doet is de symptomen onderdrukken, niet genezen.

Homepatische middelen zijn mijns inziens leuk bij gevallen als slapenloosheid, griepje , huiduitslagje ed , -

maar niet bij serieuze kwalen/ziektes.

En bovendien nog veeeel te duur ook.

Geen voorstander dus...... ;-)

Succes,

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot nu toe hebben wij als gezin veel goede resultaten gehad met klassieke homeopatie., zowel lichamelijke als psychische

De ziektekostenverzekering betaalt het consult (€ 50,00 voor anderhalf uur, inclusief het middel dat nodig is)

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 01:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo B

Heeft je zoon nu nog pijn? Zo niet, dan afwachten. Wel onder controle houden!
Overigens, een wortelkanaal behandeling wil niet zeggen dat je de kies verliest.
Voor de sommige beantwoorders: Ook acute onstekingsklachten reageren op homeopatische medicijnen!

Vriendelijke groet, Labelle

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 08:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn momenten dat homeopathie heel handig en goed kan zijn...

een dermate beschadigde tand of kies dat er een wortelkanaalbehandeling wordt voorgeschreven door de tandarts is er daar NIET één van...

ok, het kan helpen de ontsteking te bestrijden, maar het zal NOOIT het gat in de kies repareren, noch de wortel zelf herstellen/verwijderen.

daarvoor moet je toch echt naar de tandarts.

probeer het zo te zien: je kan met homeopathische middelen best een hoop tegen pijn en ontstekingen doen, maar een gebroken been moet toch écht gezet worden als het netjes moet helen... dat gat in je kop moet toch écht nog steeds gewoon gehecht worden.

enneh; op uw vraag over zjn leeftijd: dat maakt totaal niet uit. het enige wat er KAN gebeuren als u de wortelkanaalbehandeling niet laat doen is dat de klachten erger worden, de tand/kies steeds slechter wordt en uiteindelijk die ernaast ook aan zal gaan tasten, dat de wortelonsteking ontaard in een kaakontsteking die hem zijn halve gebit kan kosten (ik kan erover meepraten), enzovoorts.

dus eh... laat die kanaalbehandeling nou maar uitvoeren, het is het behoud van zijn gebit.

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Satkijker, Sylvia Millecam had kanker en dit kun je absoluut niet vergelijken met een wortelkanaalbehandeling. Bovendien is homeopathie er niet voor niks en er het kan in veel gevallen een uitkomst zijn. Jammer om te horen dat je zo kortzichtig bent t.o.v. iets dat je gewoonweg niet kent.

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kookaburra,

Ik heb zelf kanker gehad. Dit is 30 jaar geleden en ik ben er nog steeds...
Ik ben blij dat ik toen niet allerlei goedbedoelde adviezen heb opgevolgd (Moerman e.d.) maar gewoon op de reguliere geneeskunde heb vertrouwd.

Satkijker

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Satkijker, heel vervelend om te horen dat je kanker hebt gehad, serieus.

Het enige dat ik wil aangeven is dat ik het niet fair vind dat jij homeopathie in het algemeen, van tafel veegt. Ik weet uit ervaring en ik ben ook niet de eerste de beste snotneus, dat daar waar gewone geneeskunde helaas niet altijd effectief is, homeopathie soms wel kan helpen. Ik heb niet beweerd dat homeopathie een wortelkanaal of zelfs kanker genezen kan, maar dat het soms wel een uitkomst kan bieden. Hetis dan ook naar mijn mening erg kortzichtig om homeopathie kwakzalverij te noemen.

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik als assistente kan zeggen dat er een hoop verhalen zijn, als er een ontsteking zit in de wortel door diepe caries of doordat de wortelpunt ontstoken dankan dit makkelijk verholpen worden, de verkleuring valt mee,dit hoeft niet te gebeuren en zwAK worden is ook niet altijd zo, er word met kleine vijltjes in de zenuwbaan van de wortels schoongemaakt want daarin zit de ontstoken zenuw, de wortel blijft dus in meeste gevallen zitten. de kans dat de kies nog jaren meegaat is 90%. 10 procent van de wortel KANAAL behandeling laat zich niet goed oplossen.Als de zenuw onstoken is door een heel diep gaatje dan wordt het gat door de caries groter en als de ontsteking in de wortel zit of aan de wortelpunt dan zit daar een fikse ontsteking die niet makkelijk weg gaat, daarvoor moet namelijk de veroorzaker eerst weg zijn. de ontsteking kan kaakbot weg vreten, als de oorzaak weg is zal het lichaam de ontsteking opruimen en groeit het bot weer terug (langzaam). homeopathie kan helpen maar ik denk niet dat de caries er van verdwijnt, dat is namelijk het rottingsproces in een kies die gaatjes veroorzaakt of in dit geval een zenuw onsteekt.vraag de tandarts om een duidelijk uitleg en of hij je aan de hand van de foto kan laten zien wat er aan de hand is. bij een goeie wortel KANAAL onsteking zit er een vlek om de wortel punt waarzich de onstking bevind. soms zit er een bultje op het tandvlees waar de onsteking zich een weg naar buiten heeft gevonden. hierdoor zal de pijn verminderen omdat de druk weg is maar de ontsteking zit er nog.

second opinion zijn vaak ook verzekerd.

groet Anne

ve
door verwijderd - May 26, 2007 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

je hebt een hoop antwoorden ontvangen. Hier nóg een :-)

Ik heb een kroon op een kies, en de punt van zijn wortel was al lang ontstoken. Ooit was er al een wortelkanaalbehandeling gedaan. Mijn tandarts stuurde mij naar een gespecialiseerde tandarts, die een vermogen zou kosten. Voor hij mij als patiënt zou aannemen, moest ik vier A4tjes invullen - over allemaal wat er fout kan gaan, en dat ik ermee bekend ben... Blij was ik niet!
Toen heb ik aan Ton van Gelder - arts, homeopaath, acupuncturist en nog veel meer - gevraagd of er iets aan gedaan kan worden. Hij heeft mij het homeopathisch middel N complex 21 van Sanopharm.com voorgeschreven (middel tegen ostitis). De druppels heb ik enkele dagen gebruikt.
Mijn ontsteking is verdwenen, en dat is alweer een paar jaar geleden.
De tandarts heeft foto's van de kies genomen, die is in orde.

De ontsteking van mijn vriendin is ook zo genezen.

Het rare is, dat mijn tandarts ondanks alles wat hij gezien heeft, toch niet in het middel gelooft. Ik in ieder geval wel.

Heel veel succes ermee, ik hoop dat jullie een wijs besluit nemen en het allemaal goed komt.

altijd geluk

ve
door verwijderd - May 26, 2007 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mensen,

Goed was het om op deze manier allerlei reakties te ontvangen.

Dinsdag de 29e is het zover: de afspraak met de tandarts.

Wij hebben besloten om de behandeling door te laten gaan en erop te vertrouwen dat dit - voor nu - de beste oplossing is.

Iedereen willen we hartelijk bedanken bij deze.