ka
door katja1000 Jun 24, 2012 om 13:10
Voeding & gezondheid

Vegetariers gebruiken minder anti-biotica?

IK ben al heel lang vegetarier en heb ik nog nooit anti-biotica nodig gehad,Ik loop toch al tegen de 50 jaar aan, ben zeer zelden verkouden en nooit ziek
Zou er een verband bestaan tussen deze 2 factoren?
Dus: regulier vlees eten, en dus antibiotica via het vlees binnen krijgen, daardoor een zwakker immuunsysteem hebben, daardoor vatbaarder voor infecties...
Hoor graag eenieders mening/redenatie

699 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 24, 2012 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk is dit meer een onderwerp voor discussie. Ik kan alleen maar zeggen, mijn nichtje is al van kinds af aan vegetariër en ze wordt net zo vaak grieperig en verkouden als ieder ander. Hoe ze op virussen zou reageren als ze geen vegetarier zou zijn geweest, valt niet te controleren.

Als het u alleen gaat om de antibiotica. In biologisch vlees zit heel weinig antibiotica, die dieren krijgen het alleen bij ziekte én op indicatitie van een dierenarts. Nooit als preventie. En dan ook nog maar maximaal 1 keer per jaar.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2012 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou er een verband bestaan tussen deze 2 factoren?

Nee. Voor meningen moet je bij discussies zijn, dit is een rubriek voor vraag-en-antwoord.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2012 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al jarenlang overtuigd alcoholist. Ik denk dat door de alcohol ik resistent ben voor besmetting. Tenslotte zuivert alcohol. Ik heb ook nog nooit anti-biotica gebruikt.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2012 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat n=1 te weinig is om op basis daarvan een conclusie te trekken. Ik ben ook (afgerond) tegen de 50, eet al mijn hele leven vlees, en heb ook nog nooit anti-biotica of andere medicijnen nodig gehad.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die verbanden moet je uit je hoofd zetten, net als "wetenschappelijk onderzoek". Ik ben ook decennium ofzo vegetarier geweest toen ik nog studentikoos was. Geen vlees was goedkoper dus de pot schafte bonen, eieren enzovoort. Na een jaar of 15 ging mijn inkomen aanzienlijk omhoog en wijzigde ik mijn levensstijl. Maar ik heb nog steeds geen antibiotica voorgeschreven gekregen. (En indien wel dan gooide ik het recept weg. Ik leef dus nog).

off topic

Maar Winterman ben je ook resistent voor een levercirrose? Pas op hoor! Ik weet ook wel overweg met een glaasje of twee of drie of..... Lekker, maar ben nog net aan de dans ontsprongen en heb mijn whiskey en Vinho Verde op tijd voor Bavaria 0% ingeruild.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2012 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zondag 24 jun 2012, 13:51: voor Bavaria 0% ingeruild.

Dan nog liever levercirrose, hoewel ik geen idee heb hoe dat smaakt. Slechter dan Bavaria 0% zal wel niet.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

off topic

Geheel tegen mijn verwachting valt het best mee, tenzij je zo zonder erkenning bent opgevoed dat per definitie niets door de beugel kan.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2012 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom heb je overigens al iets tegen iets zonder dat je dat iets hebt getest. Heb je jezelf op supernegatief vastgezet? Het is ook wel naar als je op mensen neer hebt moeten kijken.....

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

katja1000 schreef op zondag 24 jun 2012, 13:10: IK ben al heel lang vegetarier en heb ik nog nooit anti-biotica nodig gehad,Ik loop toch al tegen de 50 jaar aan, ben zeer zelden verkouden en nooit ziek
Zou er een verband bestaan tussen deze 2 factoren?
Dus: regulier vlees eten, en dus antibiotica via het vlees binnen krijgen, daardoor een zwakker immuunsysteem hebben, daardoor vatbaarder voor infecties...
Hoor graag eenieders mening/redenatie

ik eet niet dagelijks vlees en vis, maar zeker 4 keer in de week wel. Eet wel vis en kaas en zuivelproducten. Ben ook nooit ziek en kerngezond