Ma
door Mayd Dec 3, 2022 om 11:39
Voeding & gezondheid
Waar duur hondenvoer in supermarkt?

Sinds eigen tijd valt het me op dat de " goedkopere" blikken/bakjes nat hondenvoer van bv Bonzo en Pedrigree uit de schappen van de supermarkten zijn verdwenen. Eigen merk is er nog wel, niet veel. Er zijn hele dure zgn " gezonde" producten voor teruggekomen.
Nieuwe markt ??
Worden nu ook huisdieren alleen nog maar toegankelijk voor de " rijken".

9135 19 Rapporteer

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 3, 2022 om 11:43
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mayd,

Ik vrees,dat u gelijk heeft.

De dierenarts is ook flink duurder geworden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2022 om 11:50
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, momenteel wordt alles duurder en is het nu vooral kijken naar (speciaal) winkels waar wel goedkopere producten te vinden zijn.

De reden m.b.t. het duurder worden is dat ook hondenvoer gefabriceerd moet worden en vood de fabrikanten zowel energie als ook grondstoffen duurtder zijn geworden, vooral de grondstoffen dei 'van verre'moeten komen.
Indien u met een zoekmachine zoekt met zoeknaam 'goedkoop hondenvoer' komt u m.i. wel aantrekkelijke aanbiedingen tegen.

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Dec 3, 2022 om 11:50
854 Antwoorden / 3 Vragen

Nou ik zie bij mijn supermarkten waar ik kom nog steeds dezelfde blikken (in mijn geval) kattenvoer. Overigens ook bij andere supermarkten waar ik wel eens om.
Als ik eerlijk ben zie ik juist de duurdere merken steeds meer verdwijnen. Dus ik ben het niet met je eens.

Het is jouw keuze geweest om een huisdier te nemen en in dat geval ben je ook verantwoordelijk voor de gezondheid en het welzijn van je huisdier. Kun je dat niet zijn... waarom dan een huisdier?

Tot slot waarom bestel jij, in jouw geval, je hondenvoer online? Probeer eens een goedkoper merk van bijvoorbeeld de Lidl of zo

sira
door sira Dec 3, 2022 om 11:58
2336 Antwoorden / 24 Vragen

De blikken hondenvoer en de kuipjes kattenvoer van de Lidl zijn zeer goed en nog belangrijker, ze vinden het erg lekker, maar het is voor mij te ver rijden om voordelig uit te zijn.

Thecla58
door Thecla58 Dec 3, 2022 om 12:02
854 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ver rijden is dan weer jammer, maar de kwaliteit is inderdaad goed. Mijn Tibby begint als een gek te miauwen als ze ziet dat ik naar de kast loop waar het voer staat. Hahahahah.

Is het een idee om voor een maand via  Lidl te bestellen (als dat gaat) en boven een bedrag betaal je vaak geen verzendkosten? Heb even gekeken, maar helaas dat gaat niet :((

sira
door sira Dec 3, 2022 om 12:37
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dat zou ik dan alleen voor de hond kunnen doen, mijn kat heeft namelijk speciaalvoer vanwege blaasgruis. Ik heb hem vorig jaar op eigen verzoek al een penisamputatie laten ondergaan, zodat hij de urine gemakkelijker kwijt kan raken (niet verstopt raken). Het is nu niet alleen een héle dure kat, maar ook gender ;-)). Toch is daarmee het probleem van de gruis niet opgelost, dus krijgt hij Urinary nat- + droogvoer van Hill's. Tja en, zoals jezelf misschien weet, kunnen katten heel kieskeurig zijn en nu wil hij sinds een week het natvoer niet meer, gisteren kipfilet meegenomen om er doorheen te mixen en dan hopen dat hij het eet.

Yv
door Yvonne_909 Dec 5, 2022 om 11:35
42 Antwoorden / 2 Vragen

@Thecla58: Beetje kort door de bocht reactie met jouw zeggen "jouw keuze om een huisdier te nemen en dat je die anders maar weg moet doen".
Fantastische meelevende kerstgedachte.
Weet je wel hoeveel een huisdier voor iemand kan betekenen?
Iemands omstandigheden kunnen ook veranderen waardoor er minder inkomen is. En dat iemand nu, met de dikke inflatie, veel minder te besteden heeft waar het voor corona misschien wel makkelijker ging.
Zeg je ook tegen minima met kinderen dat het hun keuze is om kinderen te hebben en dat ze die anders maar weg moeten doen?
Veel mensen zullen zelf liever minder eten zodat hun dieren en kinderen wel te eten hebben.

jewee
door jewee Dec 5, 2022 om 11:42
61 Antwoorden / Vragen

Yvonne 909
Je was me voor.
Ik wilde exact hetzelfde antwoorden op weinig empatische Thecla58.

ja
door jackxxx Dec 5, 2022 om 11:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een apart antwoord van THECLA58. Het is jouw keuze geweest om een huisdier te nemen en in dat geval ben je ook verantwoordelijk voor de gezondheid en het welzijn van je huisdier. Kun je dat niet zijn... waarom dan een huisdier?
Een huisdier kan zeer positief bijdragen aan het leven van mensen. Vind het een erg asociale reactie. Ergo: Als je door wat voor omstandigheden dan ook moeite hebt om je (familielid), hond of een poes, te onderhouden "waarom dan een huisdier" vind deze mevrouw. Heeft u wel eens naar de in rap tempo gestegen hoge dierenartsrekeningen gekeken? Heel veel dierenpraktijken zijn opgekocht door commerciele bedrijven, die de prijzen van behandelingen huisdieren hebben opgedreven. Voor mensen met een kleine beurs nauwelijks meer op te brengen. Volgens deze mevrouw moet je maar geen huisdieren aanschaffen of hebben als je het niet (meer) kunt betalen.

Annemiek0710
door Annemiek0710 Dec 5, 2022 om 12:35
1 Antwoorden / Vragen

@MAYD vraagt alleen of het klopt dat het goedkopere hondenvoer langzaam uit de schappen verdwijnt, niks meer niks minder. Er wordt niet gezegd dat de hond wegmoet omdat het niet te betalen meer is. De reactie van @THECLAS58 is die van een sneu persoon en zeer kort door de bocht.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 3, 2022 om 13:09
2055 Antwoorden / Vragen

Absoluut, paarden waren vroeger heel normaal en gelden juridisch volgens mij nog steeds als huisdieren maar je wilt niet weten wat je per maand kwijt bent aan een paard.

rj
door rjw - Dec 3, 2022 om 14:11
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Een winkelier moet uiteindelijk gewoon geld verdienen. En dat doe je met of eigen merk en de premium merken. Producten daar tussenin hebben domweg een te lage marge. Je ziet dat met heel veel producten.

Ma
door Mayd - Dec 3, 2022 om 17:48
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het plaatje was slechts ter illustratie en om te laten zien dat je deze blikken nu  in de supermarkt tegenkomt.
Dus voor de duidelijkheid ik heb het over het aanbod in de supermarkt en ik heb geen kat, maar een hond!
Verder ben ik uitstekend in staat om voor mijn huisdier te zorgen, maar ik weiger mee te gaan met de hype van zgn " gezond" voedsel dat vreselijk duur is.
Zal eens mijn vraag voorleggen aan het programma " Keuringsdienst van waarde". Die doen veel onderzoek naar zgn. Superfoods ed.
Verder zit ik niet te wachten op belerende reacties. Dank!

Topantwoord

ro
door ronny530 - Dec 4, 2022 om 07:50
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Supermarkt ketens kijken naar de doorlooptijd van een product en als een Bonzo of Pedrigree product te lang in de schappen blijft staan en dus weinig verkocht wordt verdwijnt het product uit de schappen om plaats te maken voor een product dat wel verkocht wordt. De consument bepaald mede het aanbod in de supermarkten en als die gelooft dat duur gezond hondenvoer beter is dan het gangbare hondenvoer dan zal dat gangbare hondenvoer vanwege ruimtegebrek uit de schappen verdwijnen. Eigen merk hondenvoer behoort tot het standaard assortiment en is eigenlijk net zo gezond als duur gezond hondenvoer maar als in reclame's e.d. geroepen wordt dat gezond hondenvoer vele malen beter is zonder dat te onderbouwen trappen we er massaal in.

donna53
door donna53 - Dec 5, 2022 om 11:35
98 Antwoorden / 10 Vragen

Bij sommige reacties denk ik: Laat iemand even zelf uitmaken welk voer iemand wil kopen. Niet altijd dat opgeheven vingertje..................
Kijk eens bij Medpets.nl of Zooplus.nl. Daar zijn een groot aantal merken te koop. Ook bij verschillende tuincentra zoals bijv.  Ranzijn zijn verschillende goedkopere en duurdere merken te koop.

ma
door marleenvanh - Dec 5, 2022 om 11:45
451 Antwoorden / 1 Vragen

Geen idee. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik mijn huisdieren, momenteel één hond en twee katten, duurder voer kan geven.  Al sinds mei 2008 ben ik klant bij Zooplus en koop daar online redelijk groot in. Gratis thuis bezorgd vanaf € 29,- dus ik hoef ook niet te slepen. Zij hebben ook de 'minder dure' merken en leuke acties. Ook Action heeft huisdiervoer tegen Action prijzen. Misschien helpt deze info.

Boesta
door Boesta - Dec 5, 2022 om 11:55
27 Antwoorden / Vragen

Het is natuurlijk hartstikke vervelend als je problemen hebt om voor jou betaalbaar hondenvoer te kopen!

Ik wil je er op wijzen dat er online diverse premium hondenvoer (en ook kattenvoer) te verkrijgen is, dat als je het uitrekent ongeveer net zo duur of zelfs veel goedkoper is als het (op het oog goedkopere) voer in de supermarkt. Zeker als je zakken van bv 10 of 12 kilo koopt, of grootverpakkingen met natvoer. Als je premium dierenvoer gebruikt voor je huisdier heb je uiteindelijk ook veel minder dierenartskosten..

Mensen denken vaak dat het premium voer veel duurder is maar dat valt best wel mee. Van premium voer geef je vaak veel kleinere hoeveelheden als van het supermarkt voer.  Je hebt een gezonder dier met een prachtige vacht, en veel minder ontlasting dat ook nog eens bijna niet ruikt.

kr
door kraanjan - Dec 5, 2022 om 12:20
16 Antwoorden / Vragen

Iemand die schrijft, paardenvoer is duurder, mijn OLIFANT eet nog veel meer.

gerbera
door gerbera Dec 11, 2022 om 15:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Hooi is voor een habbekrats verkrijgbaar bij een boer, maar of u een olifant kan rekenen onder de huisdieren..☺

Ozymandias
door Ozymandias - Dec 5, 2022 om 12:43
166 Antwoorden / Vragen

Laten we eerlijk zijn, een huisdier is een luxe product. Dus inderdaad meer voor de beter gestelden. Als je arm bent en een huisdier neemt dan is dat gewoon niet heel slim. Maar dat is altijd al zo geweest.

gerbera
door gerbera Dec 11, 2022 om 15:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat u niet begrijpt dat een huisdier voor bepaalde mensen een enorme aanwinst is die zelfs in staat is lichamelijke en geestelijke gezondheid positief te beïnvloeden. En het is eenieder vrij een huisdier te nemen daar is geen betuttelend vingertje bij nodig en zit de TS niet op te wachten.

justmeagain
door justmeagain Dec 12, 2022 om 00:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

@gerbera, ik snap het wel. Iedereen heeft recht op een leuk huisdier maar als je voer, vaccinatie en dierenartskosten niet kunt dragen niet je jezelf dan deze financiële verplichting wel opleggen. Je wilt tenslotte maximaal voor je dier kunnen zorgen.

in
door inekewe - Dec 5, 2022 om 13:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin, er is nog altijd veel keus in de wat goedkopere segmenten. Mijn honden krijgen altijd kvv, vers vlees en geen brokken, in het verleden toen ik nog wel brokken voerde kregen ze ook een hoogwaardig voer met veel vlees. Zelf eet ik zoveel mogelijk vers en verantwoord en daar hangt helaas een prijskaartje aan, maar mijn honden krijgen ook gewoon goed te eten. Ze zijn dan ook kerngezond. Alle waar naar zijn geld. Ik ga daar niet op bezuinigen. Mijn honden zijn ook verzekerd tegen ziekenkosten. Ik vind als je huisdieren hebt moet je je realiseren dat ze geld kosten. te vaak kom ik op social media inzamelacties tegen omdat huisdieren ineens acute zorg of een operatie nodig hebben en de eigenaar die niet kan betalen.

Topantwoord

agapon1951
door agapon1951 - Dec 5, 2022 om 15:51
170 Antwoorden / Vragen

Kijk bij Bitiba deze heeft leuke prijzen  en goede voeding.

Topantwoord

holiday
door holiday - Dec 6, 2022 om 00:47
102 Antwoorden / 12 Vragen

Zo gaat het met alles, ze halen het uit de schappen en komen over een paar weken terug met een hogere prijs.
Alles wordt kapot gemaakt en de armen zullen het steeds slechter krijgen, alles dankzij de VVD en D666.
Het spel is door schaarste te creeren kan je de prijs verhogen en zo worden de rijken slapend rijker.

Topantwoord

He
door Helen 66 - Dec 6, 2022 om 13:31
119 Antwoorden / Vragen

Wij werden bij dierenwinkel Zoo en Zo in Ede aangehouden door een dame die vegetarisch hondenvoer stond aan te prijzen. Belachelijk, een hond is een geboren carnivoor. Wij kopen het beste voer voor onze hond en daar zit OOK groente in en is graanvrij, maar niet alleen maar groente. In vlees zitten bouwstoffen die de dieren NODIG hebben en zonder allerlei toegevoegde ingredienten. Het is wellicht wat duurder, maar dat hebben wij voor ons gezelschapsdier over, we besparen wel op andere zaken.

Ki
door Kimberly87 - Mar 28, 2023 om 18:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zag toevallig gisteren een stukje over hondenvoer uit de supermarkt op de website van hondjesgids, in dit geval ging het over het hondenvoer van de lidl. De conclusie is, als je kan, dan zou je jouw hondje beter hondenvoer moeten geven. Het zit namelijk vol met vulmiddelen, in tegenstelling tot vlees en andere stoffen die ze nodig hebben.

atlas1302
door atlas1302 - Mar 28, 2023 om 18:21
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nee hoor, je laat ze gewoon mee eten wat de pot schaft. De kliekjes en alles wat anders wordt weg gekiept. Zo doen wij dat... en als aanvulling brokjes uit een mega pack (20kg).

Natte neuzen en topfit!