ca
door caramia Nov 14, 2008 om 19:43
Voeding & gezondheid

Waarom moeten wij ouderen meebetalen voor kinderen etc bij zieketekostenverzekering

Ja, daar zit ik mee. Ik heb een basis pakket met aanvulling 50+ en aanvulling tandarts.

Ik ben alleen heb geen kinderen, maar moet wel mee betalen aan kraamzorg - kinderen tot 18 voor de tandarts - en dergelijke - Zo ook in het aanvullingspakket 50+er betaal ik voor kinderen tot 18 jaar.  ??????     Dit mag ik toch wel vreemd vinden?

En trouwens is er geen ziektekostenverzekering voor alleenstaande zonder kinderen. Ik heb dit voorgesteld aan mijn z.k.verzekering CZ vorig jaar. "Ja dat is een goed plan mevrouw dit gaan we voorleggen, want er zijn veel ouderen met ditzelfde probleem"                        Nooit meer wat gehoord natuurlijk.

Zo dit wilde ik even kwijt. Doe ermee wat u wilt, misschien wel naar een minister die hierover gaat.

495 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gut,

Wel eens gehoord van samen ( de lusten en de lasten) delen , ik betaal ook voor dingen waar ik niet of nooit gebruik van zal (hoeven) maken so what.

Deden we dat met zn allen Niet dan was de premie wellicht helemaal Skyhigh...

Als kraamzorg niet meer betaald zou worden en iedereen blijft dan maar kinderloos omdat het niet te betalen zou zijn wie zorgt er straks dan voor jou of de andere de grijsaards....... ;-)

Verder zeuren kun je hier op het Forum, volgens mij was die er ooit al een over gemaakt door andere kinderlose - knop links of bij je zorgverzekeraar of verantwoordelijke minister.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag caramia,

Mag ik een tegenvraag stellen? Waarom zouden jongeren geld bij elkaar brengen voor uw AOW?

Antwoord: Omdat dit sociaal is. Als je jong bent heb je dít en als je ouder bent heb je dát probleem. Iedere leeftijdscategorie heeft zijn eigen specifieke problemen.

Waarom sluit u een verzekering af? Daar zit ook een sociaal idee achter. Als u op uw leeftijd veel zorg nodig bent, dan ontvangt u ook meer dan u betaalt. Daar betaalt op dat moment iemand anders aan mee die dat zelf op dat moment gelukkig niet behoeft.

Als u een beetje breder kijkt of verder dan uw eigen enge situatie dan komt u er vast wel uit.

Met enge, egoïstische gedachten kunt u beter op de Mokerhei als kluizenaar gaan wonen en niet janken als u ligt te kreperen, wanneer u verstoken bent van zorg.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 02:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is nou het basisprincipe van verzekeren. Het afdekken van een risico door een geldelijke vergoeding. Een risico houdt in dat er een kans (onzekerheid) bestaat over het al dan niet optreden van de gebeurtenis. De kans dat een 50+er kraamzorg nodig heeft is vrij klein, daar staat tegenover dat de kans dat een zwangere vrouw een nieuwe heup nodig heeft, ook erg klein is. Samen betaal je zo het hele stelsel.

Je kan het ook andersom zien. Stel, je wilt alles dat niet op jou van toepassing is, schrappen. Dan is alles wat wél op jou van toepassing is, duurder voor jou want minder mensen brengen nu de premie voor dat type gebeurtenis bijeen. Als je dat maar ver genoeg doordrijft, dan betaal je dus alles uit eigen zak en is niemand verzekerd.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 07:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleenstaanden worden niet gezien als hoeksteen van de samenleving, maar als melkkoe.
De alleenstaande betaalt ook relatief veel aan belasting enz.
Ik zit er niet mee dat ik mee betaal aan zieken zorg voor kinderen. Ik zit er wel mee dat de jeugd ouderen ziekt. ;(

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heet solidariteit in een samenleveing die we met z'n allen draaiende houden.
Volkomen onterechte stelling van u, want zo kan een ieder wel wat bedenken dat niet op hem van toepassing is, zo werkt het nou eenmaal niet.
Iedereen betaalt ook zijn hele werkende leven mee om de grote AOW pot te vullen.

Allenstaande melkkoe t de hond ?
Je moet maar eens boven de grens komen dat je geen recht meer hebt op zorgtoeslag, moet je dan eens kijken hoe je voor de bijl gaat en waar je NIET voor in aanmerking komt, om maar even een voorbeeld te geven.
Nee, we moeten de tent hier met z'n allen runnen in voor- en tegenspoed.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

["Allenstaande melkkoe t de hond ?
Je moet maar eens boven de grens
komen dat je geen recht meer hebt op zorgtoeslag, moet je dan eens
kijken hoe je voor de bijl gaat en waar je NIET voor in aanmer"
Ooit bij stilgestaan wat er gebeurt als een alleenstaande net boven de grens uitkomt?
Deze wordt uitgezogen onder het motto van solidariteit.
Nogmaals geen enkel probleem om mee te betalen voor de ziekenzorg voor kinderen, maar ontken niet dat alleenstaanden onevenredig zwaar belast worden.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik werk elke dag voor ouderen ,anders heb je geen pensioen

dus niet klagen

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

dus niet klagen"]
Het feit dat u werkt voor ouderen, lijkt mij geen legitimatie voor het onevenredig uitzuigen van ouderen door ons belastingstelsel.
Dit naast het feit dat ik geen enkele moeite heb met mijn bijdrage aan de gezondheidszorg voor kinderen.
Nu de zorg voor ouderen nog.......

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging:
Bedoeld wordt: alleenstaande ouderen ( + alleenstaande jongeren uiteraard)

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat kan je wel zeggen maar ik betaal toch ook geen premie voor de verzekering van het dak van de buren .dus moet ik dan wel solider  zijn met de ziekenkosten van de buren.als ik een inbraak brand verzekering heb dan hoef ik toch ook niet solider te zijn met de buren of diegene die niet verzekert zijn.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kytoma: je vergist je behoorlijk.

Verzekeren is niet sparen (heb ik boven al uitgelegd). Stel, jij betaalt €100 (noem maar wat) premie per jaar voor opstalverzekering en na 3 jaar waait je dak eraf. Jij krijgt nu niet €300 uitgekeerd, maar een nieuw dak! Daarvoor wordt óók de premie aangewend die al je buren (je mag ook zeggen: heel Nederland) hebben betaald. Zo werkt dat.

De verzekeraar is geen liefdadigheidsinstelling, ze moeten alle schades betalen met alle bij elkaar opgetelde premies.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2008 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond]

de verzorging van ouderen moet ook goed zijn , alleen het is niet goed verdeeld in nederland .als ik zie hoe veel ouderen hier in de buurt voor een appel en een ei rond rijden in een regio taxi en dat deze mensen genoeg geld hebben om normale tarief te betalen .laten ze dat geld maar stoppen in verzorging voor ouderen die het echt nodig hebben

ve
door verwijderd - Nov 16, 2008 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap de vraagstelling wel.

In dit land moet de vervuiler wel betalen.,maar de gebruiker niet.

T

ve
door verwijderd - Nov 16, 2008 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen, bij verzekeren geldt nou eenmaal niet: de vervuiler betaalt. In plaats daarvan betaalt het collectief. Trouwens, laten we niet vergeten dat we hier eigenlijk helemaal niet zo vreselijk veel betalen. Ga maar eens vergelijken met de VS, daar betaal je iets van $8000 premie per jaar als je geen werk (meer) hebt. Terwijl het toch een redelijk vergelijkbare economie is.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2008 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste caramia: Oze kinderen zijn al lang volwassen en zorgen geheel voor zichzelf, ik snap even niet waarom U in uberhaupt op het idee komt, dat U 'meebetaald' aan kraamzorg, kinderen tot 18 jaar etc. Dit is geen vraagstelling van U, maar eerder klaagzang, iedereen betaald belasting, iedereen betaald een VAST bedrag, voor de zorgverzekering per jaar , zo ook U. Indien U het er niet mee eens bent, dan zou ik U willen voorstellen om Uw ziektekostenverzekering op te zeggen, dan betaald U ook niets meer! Maar.. als U dan ziek word/bent maak dan ook geen gebruik ergens van! En indien U ergens gebruik van dient te maken, incasseer dan ook ff de rekening(en)! Misschien word U dan wakker.Kortom: We betalen allemaal onze premie, er zijn wat regelingen en tegemoetkomingen, maar ga svp niet 'zeuren' over wat de zorgverzekeraar in een pakket leverd, al dan niet of U daar gebruik van maakt, ik vind , wat U stelt, klinklare nonsens, maw, discriminatie van Uw medemens, nokken met die onzinpraat svp. slaat nergens op! that's all...Gr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 16, 2008 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij sommigen vragen stellers  denk ik waarom woon je nog hier en niet in een land waar het ""beter"" is.

Alhoewel ik niet zou weten waar je dan naar toe moet.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2008 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag,

Ik ben het helemaal met u eens, immers zwangerschapis geen ziekte maar een keuze. Lijkt mij dus meer iets voor een aanvullende verzekering in plaats van voor de basis.

Die onzin die hier verkondigd wordt over WAO/Pensioen betalen voor ouderen door de jongeren van nu raakt kant nog wal. Ik betaal zelf premie voor mijn pensioen, bovendien wordt er premie ingehouden voor allerlei uitkeringen bij werkenden. Kinderen krijgen is een keuze (niet voor iedereen weggegelegd) en die keuze moet ook zijn weerslag hebben op de ziektekostenverzekering. Kinderen worden gratis meeverzekerd, wat een onzin zeg.

Men heeft het over solidair zijn, lijkt mij dan ook zeer solidair om kinderen mee te laten betalen aan de basisverzekering in plaats van dat dat kosteloos moet zijn. En mensen die over de verzorging van de ouderen beginnen, euh die mensen worden toch gewoon betaald of doen ze dit uit pure solidariteit met de oudere generatie.

Nee, ik behoor niet tot de ouderen maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor hun erg slikken is, ik baal ook van dit zogenaamde solidaire gedrag.....betaal al zoveel mee voor kinderbrijslag enz.

Tijd voor een ander cabinet wellicht die minder op gezinnen geent is, dus geen CDA meer.

Inge

ve
door verwijderd - Nov 26, 2008 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Euh voor het geval u het niet wist, de zorgverzekering is verplicht (althans de basis) daar kun je niet onderuit. Mensen mogen hun ongenoegen best uiten en ik kan het me heel goed voorstellen dat men dat zo voelt. Ik heb namelijk hetzelfde gevoel.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2008 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over solidariteit gesproken: kinderen gratis laten meeverzekeren tot een bepaalde leeftijd. Ja lekker solidair zeg :(!

Maar daar hoor je mensen (vooral met kids) niet over, nee het is allemaal wel lekker zo voor de ouders. Maar niet voor de ouderen idd. Ik was voorheen particulier verzekerd en daar kon ik mijn pakket samen stellen (zonder kind gerelateerde zaken erin). Dit zou eigenlijk nu ook moeten kunnen en niet van die belachelijke pakketen die we nu hebben (vooral de basis)...

Dus de basis zou stukken goedkoper kunnen voor iedereen als iedereen ook daadwerkelijk betaald, dus ook de kinderen. Die hebben mss zorg nodig dus moet er ook betaald worden. Dan ben je solidair bezig!