nu
door nuvervara Apr 14, 2011 om 13:33
Voeding & gezondheid

Zorgkantoren

nav onderstaand bericht :

Ombudsman ontvangt 600 meldingen over zorgkantoren

vraag ik mij af of er niet sprake is van een systeem-fout in de financiering van de gezondheidszorg.
Een commerciële zorgverzekeraar zoals Mensis is tevens zorgkantoor die de awbz gelden verdeelt.
Medewerkers van de zorgverzekeraar hebben geen idee of hun arbeidsuren voor de verzekeraar ten laste worden gebracht van het zorgkantoor. Dit is de kat op het spek binden.

1576 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 17, 2011 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

nuvervara

Als je het aantal klachten afzet tegen het aantal mensen dat aanspraak maakt op die zorg, dan valt het echt wel mee. Vaak is het een ingewikkelde materie en daar gaat gemakkelijk iets fout mee. Ik ben het wel eens dat het percentage 0 zou moeten zijn (gezien de materie), maar dat is natuurlijk niet haalbaar.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2011 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 17 apr 2011, 10:46: nuvervara

Als je het aantal klachten afzet tegen het aantal mensen dat aanspraak maakt op die zorg, dan valt het echt wel mee. Vaak is het een ingewikkelde materie en daar gaat gemakkelijk iets fout mee. Ik ben het wel eens dat het percentage 0 zou moeten zijn (gezien de materie), maar dat is natuurlijk niet haalbaar.

Pedro.

Het beeld wordt ook nog eens vertekend omdat alleen mensen die een probleem ervaren dit melden. Als het goed gaat hoor je daar niks van.

En een percentage van 0 is inderdaad niet reeel. Het blijft mensenwerk, en iedereen maakt wel eens een fout of een verkeerde inschatting. En dt is eigenlujk maar goed ook, want dat is wat mensen onderscheid van computers em robots ;-)

ve
door verwijderd - Apr 17, 2011 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk mens is zonder fouten? En ook in deze materie is het mensenwerk en dat vergeten vaak de mensen voor al als je dan de dupe hier van bent.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2011 om 07:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook staat er niets vermeldt over de aard van de klachten, dit kan dus niet worden toegerekend aan een systeemfout. Er kan sprake zijn van verkeerde informatie, maar ook over hoe mensen te woord worden gestaan etc.