f_
door f_munneke Jan 22, 2013 om 22:22
Vrije tijd & tuin

Abonnement fitness

Ik heb een jaar-abonnement afgesloten bij een plaatselijke sportschool, alleen heb ik niet in één keer betaald maar betaal ik per maand. Is er nog een manier om dit jaar-abonnement binnen he jaar te beïndigen, of moet ik eerst het jaar afmaken voor ik kan opzeggen?

792 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2013 om 22:35
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Je moet het jaar volmaken, maar zeg wel tijdig op voor het eind van het jaarcontract. Vaak is de opzegtermijn 1 of 2 maanden. Kijk in je contract wat de opzegtermijn is en doe dat nu alvast of schrijf het in je agenda, dan vergeet je het niet. En als je opzegt, altijd om een bevestiging van de opzegging vragen.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2013 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Off t.opic

Ik verwonder me over de vele vragen over sportschool abonnementen, waarbij men contracten aangaat en daar later erg vlug vanaf wil. Kan je bij een sportschool niet gewoon per maand betalen en dan sporten?

dc
door dcz - Jan 22, 2013 om 23:12
439 Antwoorden / 1 Vragen

nee....

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2013 om 23:21
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 jan 2013, 22:58]Off t.opic

Ik verwonder me over de vele vragen over sportschool abonnementen, waarbij men contracten aangaat en daar later erg vlug vanaf wil. Kan je bij een sportschool niet gewoon per maand betalen en dan sporten?
Meestal proberen ze je voor een jaar te strikken. Er zijn wel sportscholen waar je ook per maand kan betalen, dat is meestal duurder.
Voor een sportschool is het voordeliger om mensen meteen voor een jaar vast te pinnen. Zoveel mensen hebben goede voornemens, maar zoals vanavond: het is ijskoud en dan de deur uit om ergens wat te gaan stoeien met die apparaten, dat is ook weer zoiets.... ;-)

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 23, 2013 om 01:11
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=f_munneke schreef op dinsdag 22 jan 2013, 22:22]Ik heb een jaar-abonnement afgesloten bij een plaatselijke sportschool, alleen heb ik niet in één keer betaald maar betaal ik per maand. Is er nog een manier om dit jaar-abonnement binnen he jaar te beïndigen, of moet ik eerst het jaar afmaken voor ik kan opzeggen?

Neen! Opzeggen kan niet binnen het jaar: contract bepaalde duur (12 maanden)! Na contract bepaalde duur wordt het abonnement automatisch contract onbepaalde duur met een opzegtermijn van 1 maand.

Alleen als de voorwaarden wijzigen en structurele prijsaanpassing plaatsvindt dan kunt u binnen de dertig dagen het abonnement kosteloos beëindigen - zonder betaling van enig afkoopsom! Die prijsaanpassing op grond van een jaarlijkse indexaanpassing is geen reden voor beëindiging.

dearagain
door dearagain - Jan 23, 2013 om 13:50
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*alleen als de sportschool niet de dienst levert die je hebt afgesproken, kun je eerder opzeggen

f_
door f_munneke - Jan 29, 2013 om 16:04
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als een sportschool de voorwaarden aanpast zonder te informeren, wat kan er dan nog geregeld worden met eerder opzeggen. (In de oude voorwaarden staat "pas" en hier heb ik voor getekend, nu komen ze met een "vingerscan")