jpm
door jpm Oct 11, 2020 om 14:35
Vrije tijd & tuin

Accu’s van Einhell laden niet meer

Weet iemand hoe het kan dat de accu's van mijn Einhell schroefboormachine niet meer willen laden? De machine met haar beide accu's liggen al lang te wachten op activiteit, de machine is eigenlijk nog geheel nieuw. Opladen helpt niet.

2804 6 Rapporteer

mi
door miennaamishaaz - Oct 11, 2020 om 14:37
725 Antwoorden / 1 Vragen

Accus verslijten van den duur, hoe vaker u de accu oplaat hoe sneller deze slijt.

Indien u nog garantie heeft kunt u hier een garantie claim voor opvragen

jpm
door jpm Oct 12, 2020 om 09:58
820 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Haaz,
Ik laadde de accu's hooguit 2 keer. Gebruikte de machine misschien een keer, een paar jaar (drie, vier?) niet meer en dacht ook niet meer aan het laden. Dus teveel laden is niet aan de orde, eerder te weinig dacht ik?

mi
door miennaamishaaz Oct 13, 2020 om 15:11
725 Antwoorden / 1 Vragen

@JPM, het kan zijn dat de accu is Diepontladen.

wat u dan moet doen is:
{gebruik een stekkerdoos met schakelaar {is gemakkelijker voor wat ik wil uitleggen}}
Gebruik opmaak voor duidelijkere uitleg
Legenda:
schakelaar uit
schakelaar aan
accu/boor
overig
1 Plug de lader in de stekkerdoos
2 plug de accu in de lader
3 laat de accu 30 minuten in de lader zitten
4 zet de lader aan
5 laat de accu op totdat het lampje groen is.
6  doe een tiewrap om de knop van de boor. {richting van spinnen maakt niet uit}
7 plug de accu in de boor
8 wacht todat de accu leeg is
9 Herhaal stap 1-8 teminste 2-3 keer
_______________________________

de accu/boor zou nu weer goed moeten werken

gerbera
door gerbera - Oct 11, 2020 om 14:49
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Al eens gekeken of de oplader wel werkt want als het om beide accu's gaat zou de lader best wel eens niet werken.
Zit b.v deze mogelijkheid op uw lader, met de verversingsmodus kunnen diep ontladen batterijen opnieuw worden geactiveerd, is het proberen waard. Normaal is de garantie op accu's 2 jaar.

jpm
door jpm Oct 12, 2020 om 10:03
820 Antwoorden / 28 Vragen

volgens mij zit die verversingsmodus er niet op. Het is een heel eenvoudig dingetje. De machine kreeg ik cadeau dus daar had ik geen invloed op.

mahadma
door mahadma - Oct 11, 2020 om 15:03
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Als accu's langere tijden NIET gebruikt worden, kunnen ze ook hemelen gaan.

me
door mein33 Oct 11, 2020 om 22:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Accu's gaan niet hemelen, maar wel reïncarneren ze  ;-))!

jpm
door jpm Oct 12, 2020 om 10:04
820 Antwoorden / 28 Vragen

Dan hoop ik op reïncarnatie Mein33, maar graag wel terugkomen als bruikbare accu's.

rj
door rjw - Oct 11, 2020 om 18:40
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe oud is de boormachine? Daarnaast is Einhell nu niet echt een topmerk. Prima als je niet veel geld wilt uitgeven maar verwacht er niet teveel van.

jpm
door jpm Oct 12, 2020 om 10:08
820 Antwoorden / 28 Vragen

ik kreeg het nieuw, als cadeau, heb dus ook geen aankoopbon. Was er blij mee, omdat ik niet veel kracht heb en hooguit eens per jaar, soms niet eens, een klusje ervoor heb.
Ik verwachtte als niet handige klusser niet veel, maar zou er ook niet veel van eisen.

justmeagain
door justmeagain - Oct 12, 2020 om 00:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

@miennaamishaaz
Ts schrijft dat de accu's al lang op activiteit wachten en dat de boor nog nieuw is. Teveel opladen is hier dus duidelijk niet gebeurd.

Accu's dienen, indien weggelegd ongeveer 2x per jaar te worden geladen.

jpm
door jpm Oct 12, 2020 om 10:10
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ja, dat is wat ik had moeten doen natuurlijk. Heb doordat ik nauwelijks hoef te schroeven er nooit meer aan gedacht.

jpm
door jpm - Oct 12, 2020 om 10:14
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik dank iedereen voor de gegeven antwoorden en neem aan dat de accu's zijn overleden. Het enige dat blijft staan is het controleren van de werking van het laadapparaatje. Dat zal ik iemand uit de familie vragen. Fijne dag verder.