He
door Het Spaanse Leger Nov 15, 2022 om 10:20
Vrije tijd & tuin

Bestelling screens bij screenwithenvy

Goedemorgen

Afgelopen zomer heb ik voor bijna 800€ screens besteld bij screenswithenvy. Een prachtige site en mooie producten. Na betaling kreeg ik nog een bevestiging, maar daarna nagenoeg en geen reactie meer op mails. Telefoon van de tussenpersoon in Venlo ligt er helemaal uit merk ik.
De reviews zijn ook veelal met dezelfde klachten. zowel in Engeland als in Nederland.
Ik ben bang dat ik mijn geld kwijt ben.
Kunt u mij advies geven wat te doen?

Ik hoor graag van u
[edit gegevens - red.]

4493 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 15, 2022 om 10:29
7115 Antwoorden / 3 Vragen
3

Uitverkocht lees ik op de site.
Ziet er niet goed uit.


https://webshopchecker.nl/shop/screenwithenvy-nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2022 om 10:30
16704 Antwoorden / 202 Vragen
2

Tja, dat zou zo maar kunnen. Inderdaad een 'gelikte site' maar heeft u afdoende de betrouwbaarheid gecontroleerd. Ik zie geen keurmerk, het bedrijf zit in Londen en dus buiten de invloed van de EU consumenbeschermingswetgeving. U kunt naleving vorderen maar dat zal dan ook m.i. naar Brits recht moeten.U heeft ook nog vooraf betaald terwijl er afdoende mogelikheden zijn om dat eerst na aflevering te kunnen doen (of via een creditkaart met verzekeringsregeling). 

Ingevoegd: u heeft kennelijk eerst achteraf  naar reviews gekeken waar o.a. ook dit te vinden is: https://www.trustpilot.com/review/screenwithenvy.nl , dat had alarmbellen moeten doen rinkelen maar ja, achteraf bekeken? 

Helaas kan ik verder dan Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

 

Of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Nieuwsbrief+maandag+3+oktober

 

Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl 

 

(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. 

 

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- 

 

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 

onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

 

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond

 

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit

   en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

 
Omdat de webshop in Londen is gevestigd kunt u met het navolgende niets behoudens het in gebreke stellen en naar Brits recht naleving vordren. 
 

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. Indien u wel heft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie.  .

sira
door sira - Nov 15, 2022 om 12:16
2239 Antwoorden / 24 Vragen
2

Ik las zojuist dat ze permanent gesloten zijn, althans Venlo. Over het Engelse bedrijf in Aylesbury (eigenaresse Sophie Bisous) kan ik niets vinden.

marita5
door marita5 - Nov 15, 2022 om 12:49
11471 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo het Spaanse Leger  , 

Dit bedrijf in het Verenigd Koninkrijk is ook permanent gesloten , mede als Venlo en het hoofdkantoor in Pasedena , allemaal gesloten . 

Klachten UK , 

https://nl.trustpilot.com/review/www.screenwithenvy.co.uk 

https://www.reviews.io/company-reviews/store/screenwithenvy-co-uk 

Is een Dropshipper , spullen komen uit China .

agapon1951
door agapon1951 - Nov 16, 2022 om 14:05
157 Antwoorden / Vragen
1

Het is natuurlijk achteraf, maar betaal nooit vooruit via deze sites. Indien ze wel een aanbetaling wennsen beperk je dan tot maximaal 1/3 aanbetaling. Personlijk, betaal nooit vooruit tenzij ik ervaring heb met verkopende site. Heb je een aantal keren zonder vooruti betalingen de goederen toegestuurd, kun je er vanuit gaan dat je met een begtrouwbare site maken hebt, anders absoluut niet doen. Mensen geven niet om wat het met je deot als weer erin trapt.

Arthur1969
door Arthur1969 - Mar 5, 2023 om 08:23
1 Antwoorden / Vragen
0

Goede dag, allen die bij Screen with Envy hebben besteld en niets hebben ontvangen? SInds february 2022 leveren ze niets meer. In 2021 heb ik voor mijn apartement in Malta (via Venlo) een scherm en paal besteld. duurde even maar is uiteindelijk gekomen (gewoon naar Venlo gereden)

Het is geen malifide bedrijf. De schermen zijn super. Maar ben bang dat er logistieke en financiele issues zijn. 

05-03-2023 ontving ik een mail met een aanbieding. Ik vermoed dat er een doorstart is (zonder dat er een failliet veklaring is geweest) 

Ik heb nog 2 schermen nodig voor mijn apartement in Malta, maar ga eerst een een bezoek brengen aan de warehouse. Het product blijft heel mooi, maar moeten ze wel leveren. :-) als ik meer weet.... Voorlopig niks bestellen/betalen zou ik zeggen.

 

rj
door rjw Mar 5, 2023 om 08:39
3205 Antwoorden / 5 Vragen

Veel ik bedrijven die exporteerden zijn door brexit in de problemen gekomen. Deze misschien ook wel. Het hoeft dus inderdaad niet malafide te zijn maar kan gewoon een slachtoffer zijn van de idiote keuze van de Britten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Romysondaar - Feb 24, 2024 om 15:49
Huishouden & energie
Lederen bankstel

Lederen bankstel

Wij hebben een lederen bankstel geleverd op 2-10-23 door lederland Amsterdam 
al sinds week 1 al klachten ( doorzakken leer uitgerekt en stiksel Schots en scheef en niet op maat) 
week 2 iemand geweest van lederland en die constateerde dat deze niet doet aan onze verwachtingen 
we zijn nu 5 maanden verder en willen ze ons nieuwe vullingen gaan geven maar er wordt nu steeds gezegd ... Lees meer

rinuszwam
rinuszwam - Feb 24, 2024 om 12:39
Geldzaken & recht

Het financieel en economisch systeem creëert de tweedeling in de samenleving !

De gevolgen zijn vaak mensonwaardig , [super] Rijken versus Armoede ! de tegenstellingen zijn daardoor groot tussen indivuele en groepen mensen in dit soort maatschappivorm , het begrip samenleving is dan helaas niet van toepassing !
Het wordt tijd voor een echte menselijke maatschppijvorm waarin ieder Mens tot zijn/haar Recht kan komen !!
Vraag:
Hoe en welke mogelheden zijn er om t ... Lees meer

Ro
Robin Martens - Feb 22, 2024 om 12:08
Elektronica & tv
KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

Op 10-12-23 heb ik mijn kpn abonnement via hun online formulier opgezegd (Liep tot 18-01-24), helaas hebben ze dit zelf geannuleerd toen ik de telefoon niet heb opgenomen. Mevrouw aan de telefoon zei dat er in de notitie stond "Klant niet gesproken, klant blijft bij KPN", ook zei ze dat ik niet online kon opzeggen zonder dat ze me zouden spreken.
In hun mail staat echter:
"Om uw opzegg ... Lees meer